1159 Reacties
één jaar geleden
Reactie op Evel3
Dat oogje heeft hier ook wel meerdere weken geduurd. Je kan het met fysiolo ...
Het is echt uit zijn mond onder kant van zijn lip en dan heel slijmerig
één jaar geleden
Reactie op Smits98
Iemand een idee wat voor uitslag/bultjes dit zijn? Misschien warmte, hormon ...
Dit is warmte uitslag betekend dat die het te warm heeft gehad
één jaar geleden
Reactie op Rizzerd
Ik geef wel bv en weet dat ze dan niet per se elke dag hoeft te poepen. Ze ...
Weet ik niet zo goed, net hier ook met verschonen wat onrustig aan het wurmen en een enorme scheet in schone luier: helemaal vol met poep.. 2e harde scheet in volgende schone luier en niks…
één jaar geleden
Nog meer meiden nog steeds of weer pijnlijke tepels na 6 weken BV? Heb dit in het begin gehad 1-2 weken ofzo, daarna beter maar heb dit nu met name rechts sinds een week weer.. dochter heeft geen spruw. Tepel is na het drinken wel wat afgeplat. Maar hoe ik dr ook opnieuw laat happen het blijft wat gevoelig. Ligt dit altijd aan de aanhap? Heb ook aan rechts een mini wratje op mn tepel, zou het nog daaraan kunnen liggen?
één jaar geleden
Reactie op nicolevvl
Nog meer meiden nog steeds of weer pijnlijke tepels na 6 weken BV? Heb dit ...
Ja als je tepel ook wat afgeplat is dan is dat een duidelijk teken dat de aanhap niet goed is. Mijn dochter heeft er ook een handje van om de tepel een beetje te laten glijden en dan zo te willen blijven drinken, dan koppel ik haar los en leg ik opnieuw aan. Maar ik voel het verschil wel heel duidelijk. Als je het verschil niet goed voelt tussen een goede of slechte aanhap dan zou ik even een lactatiekundige mee laten kijken.
één jaar geleden
Reactie op nicolevvl
Nog meer meiden nog steeds of weer pijnlijke tepels na 6 weken BV? Heb dit ...
Als je tepel al een beetje gehavend is (blaren/kloven bijv) blijft dat natuurlijk gevoelig totdat het is geheeld.
Bij mij helpt het om kokosolie erop te smeren tussen de voedingen door om het wat te masseren (dit mag je baby gewoon binnen krijgen, hoef je er niet af te vegen). Mijn dochter zuigt er soms ook een puntje aan terwijl ze goed aanhapt 😅
Een beetje borstmelk erop smeren schijnt ook goed te helpen om het te laten helen.
Hopelijk wordt het snel beter!
één jaar geleden
Hee allemaal, wij zijn overgestapt naar volledig flesvoeding. Nu heb ik nog circa 30 porties moedermelk in de vriezer. Dit kan ik in halve week opmaken, maar bijvoorbeeld ook een maand lang, elke dag één portie geven. Weet iemand of het ene (gezondheids)voordelen heeft t.o.v. het ander? Of maakt dat niks uit?
één jaar geleden
Gebruiken jullie al een draagzak die geschikt is vanaf geboorte? En welke bevelen jullie aan?
één jaar geleden
Reactie op rosalie-1992
Gebruiken jullie al een draagzak die geschikt is vanaf geboorte? En welke b ...
Woomboo !!!
één jaar geleden
Reactie op nicolevvl
Ja dat laten glijden is hier ook wel ja.. ga nog even door proberen en ande ...
Bij mij adviseerde ze om te voeden in de zittende houding en dat helpt inderdaad wel, dus dat zou je kunnen proberen!
één jaar geleden
Reactie op nicolevvl
Dat je baby rechtop zit bedoel je?
Ja! Als je baby uit de linkerborst drinkt dan ondersteun je hem met je linkerarm zodat ie rechtop blijft zitten. Beentjes opgefrummeld tegen je buik (als ze ouder zijn dan kunnen ze met benen wijd maar nu natuurlijk nog niet).
Ik vond het wel echt even oefenen maar het helpt wel!
één jaar geleden
Iemand tips om een baby te laten boeren?? Ik zet haar nu goed rechtop met m'n ene hand bijna onder haar kin en wrijf stilletjes over haar rug of hang haar over m'n schouders maar m'n meisje boert bijna nooit... Dan krijgt ze de hik met allemaal kleine boertjes of boert ze een uur of 2 uur later met allemaal melk die er terug uitkomt. Je hoort dan ook echt dat het op haar maag ligt en dit doet echt pijn denk ik want meestal krijst ze dan ook en begint ze heel overstuur te wenen.. kan haar ook niet plat leggen