1159 Reacties
één jaar geleden
Reactie op Anowe
Iemand tips om een baby te laten boeren?? Ik zet haar nu goed rechtop met m ...
Klinkt echt als reflux, boeren kan best lang duren, ik vind toch de beste manier hoofd over je schouder er armen en dan zachtjes naar boven wrijven of kloppen, kan zo 30 minuten duren. Ook goed rechtop houden tijdens het voeden en tussen door pauzes + boeren
één jaar geleden
Hoi allemaal. Mijn baby is nu 3,5 weekjes oud. Als familie langskomt willen ze allemaal mijn baby op hun schoot. Vorige keer had was ik ivm een afscheid bij mijn schoonmoeder en zij had mijn baby op haar schoot. Ik ging even naar de wc en kwam terug en zag dat ze de baby bij de neefjes en nichtjes een voor een op schoot deed. Ik flipte helemaal. Het waren 5-6 kinderen tussen 5-8 jaar. Nu vraag ik mij af of ik overdrijf. Ik reageerde beetje fel. Ook als hij slaapt wanneer we daar zijn, gaan ze continu daar de kamer om te kijken of hij wakker is en als hij wakker is willen ze hem continu een voor een op de schoot. Hoe gaan jullie hiermee om? Bij mijn ouders laat iedereen de baby gaan en willen ze hem echt niet hele tijd op de schoot.
één jaar geleden
Reactie op Anowe
Iemand tips om een baby te laten boeren?? Ik zet haar nu goed rechtop met m ...
Bij mijn zoontje lukt het best om hem over onze schouder te leggen, rond te wandelen en ondertussen met een vlakke hand op zijn rugje kloppen (zacht natuurlijk ☺️). Als we dat zittend doen hebben we veel minder snel een boer raar genoeg!
één jaar geleden
Reactie op BabyRH
De trap oplopen, kloppend op haar rug
Laat je haar ook tussen het voeden d ...
Ik probeer... Maar als ik dan ook een half uur probeer om te laten boeren dan staat mijn borst op springen en krijg ik haar niet goed aangelegd of ben ik zo even snel 2 u bezig precies met eten geven en de miserie ..
één jaar geleden
Reactie op Anowe
Dankje... Ja pauzes nemen en goed rechtop eten is wat moeilijker aangezien ...
Bij bv kan je ook recht op voeden! Graag gedaan! Als het erger word gewoon de dokter bellen of consultatiebureau! Daar zijn ze voor. 2 uur lang bezig zijn is namelijk best lang voor je zelf maar ook voor haar. Succes❤️
één jaar geleden
Reactie op Rizzerd
Onze baby wil geen tutjes, maar heeft wel veel zuigbehoefte. Ze zuigt nu va ...
Hier precies hetzelfde! Laat haar niet meer op haar onderarm zuigen want dat zorgt inderdaad dan voor een blauwe plek..
één jaar geleden
Onze dochter zojuist wakker gemaakt voor haar voeding, er zat bijna 7 uur tussen. Ze is vandaag 4 weken (geboren met 41+4) en ik lees overal dat er nog niet zo lang tussen mag zitten. Hoe doen jullie dit? Lekker laten slapen of na max. 6 uur wekken?
Ik heb pas 3 juli een afspraak bij het cb, vandaar hier mijn vraag 😅
één jaar geleden
Onze dochter zojuist wakker gemaakt voor haar voeding, er zat bijna 7 uur t ...
Mijn dochter laat er niet zo lang tussen, maar ik zou haar lekker laten slapen en genieten van de (waarschijnlijk) uitzondering 🙈 Zeker als ze zelf goed komt als ze honger heeft, goed aankomt en gewoon goede plasluiers heeft. Bij flesvoeding slapen ze al sneller zo lang achter elkaar,
één jaar geleden
Reactie op Duimpje2
Is het normaal dat buikkrampen soms wel 3 uur duren met af en toe korte tus ...
Klinkt meer als honger? Na 2,5/3 uur gaan die kleintjes wel weer honger krijgen of heeft misschien niet genoeg gehad na de voeding. En anders klinkt het als koemelk allergie misschien? 3 uur is wel heel lang. Zou je aan raden om de huis arts te bellen of consultatiebureau.
één jaar geleden
Reactie op Duimpje2
Ze kunnen wel lang duren maar dit klinkt inderdaad alsof je hem beter aan kan leggen ivm een combinatie met honger. Mijn ervaring is, dat dit sowieso kan helpen met de krampjes.
één jaar geleden
Reactie op PAMH
Weet iemand wat het verschil zou zijn om Orthiflor start te gebruiken tegen ...
Bij orthiflor hoef je niet direct de hele voeding te veranderen. Als je die veranderd (moet je minimaal 2 weken wachten op resultaat) en dat kan weer andere klachten geven. Orthiflor voeg je gewoon toe aan de voeding die je al gebruikt en brengt veel minder veranderingen. Werkt mee aan de rijping van de darmen. Ik raad 1000% orthiflor aan. Bij ons werkt het geweldig.
één jaar geleden
Bij orthiflor hoef je niet direct de hele voeding te veranderen. Als je die ...
Mocht het niet werken kan je na een tijdje altijd nog kijken naar andere voeding.
één jaar geleden
Reactie op MCF
Mijn dochter laat er niet zo lang tussen, maar ik zou haar lekker laten sla ...
Ik geef borstvoeding, overdag komt ze tussen de 2 en 3 uur en ze poept en plast goed. Ik vind het heerlijk hoor, we maken vanaf de geboorte al goede nachten, maar dit was wel heeeeel lang haha
één jaar geleden
Reactie op Duimpje2
Bij mijn oudste was dit wel zo. Standaard prik tussen 22 en 1 uur snachts. Heel zwaar voor ons allemaal 🙄😅
Mijn jongste heeft 2 momenten per dag, wel lang, maar vooralsnog veel minder heftig gelukkig.
De krampjes doen me altijd een beetje denken aan weeën. Ze komen en gaan, beginnen licht en worden steeds heftiger, waarna ze weer afzwakken. Even rust tot de volgende weer begint.
Ik herhaal het mantra ook steeds tegen m'n dochter, 'ook deze gaat weer voorbij, en komt niet meer terug, weer eentje gehad'.
één jaar geleden
Reactie op PAMH
Weet iemand wat het verschil zou zijn om Orthiflor start te gebruiken tegen ...
Geen optie die je hebt genoemd maar ik ben sinds kort overgestapt van Omneo naar de voeding van Hipp, zit probiotica in en echt ik ben zo tevreden. Hij poept sinds ik deze voeding gebruik steeds meer en gewoon geel. En anders zou ik idd orhiflor gebruiken.