1159 Reacties

één jaar geleden

Verschonen jullie altijd Direkt als je hoort dat de pamper misschien 'vol' is, ook als je baby slaapt? Of laten jullie de baby eerst wakker worden...

één jaar geleden

Reactie op Anowe

Verschonen jullie altijd Direkt als je hoort dat de pamper misschien 'vol' ...
Nee als hij slaapt dan laat ik hem slapen, wanneer hij dan wakker wordt verschoon ik hem direct

één jaar geleden

Nog een vraagje... Soms weent mijn dochtertje echt uit het niets echt super hard en intens... Lijkt dan alsof ze echt veel pijn heeft.. valt me op dat ze dan ook telkens geplast heeft... Is dit normaal of? Als ze op het verzorgingskussen plast of zonder luier dan huilt ze helemaal niet... Vind dit zo raar

één jaar geleden

Reactie op Anowe

Nog een vraagje... Soms weent mijn dochtertje echt uit het niets echt super ...
Blijft dit ook lang aanhouden of is het echt in 1 x super hard en daarna dat het stopt? Mijn zoontje trekt soms perongeluk aan zijn haar of krabt zichzelf dan huilt hij ook ineens heel hard en dan stopt het.

één jaar geleden

Blijft dit ook lang aanhouden of is het echt in 1 x super hard en daarna da ...
Nee gewoon in 1x.. maar heb dan bang dat ze pijn heeft bij het plassen ofzo... Maar dan als ze alles onderplast op de verzorgingstafel bij het wassen ofzo zegt ze niks...

één jaar geleden

Reactie op Anowe

Nee gewoon in 1x.. maar heb dan bang dat ze pijn heeft bij het plassen ofzo ...
Hmm, ja je kunt erop letten maar als het plassen zelf pijn zou doen dan neem ik aan dat het ook pijn zou doen als ze onderplast op de verzorgingstafel. Denk echt dat ze dan gewoon aan haar haar heeft getrokken of haarzelf heeft gekrabt althans dat is bij mij wel meestal het geval 😀

één jaar geleden

Onze dochter zojuist wakker gemaakt voor haar voeding, er zat bijna 7 uur t ...
Na 4 weken en als ze haar geboortegewicht heeft, mag je haar door laten slapen. Geloof dat mijn kraamhulp zei rond de 7/8 uur maximaal.

één jaar geleden

Leve de draagzak

één jaar geleden

Hoe laat zijn jullie kindjes 's ochtends wakker en hoe gaan jullie er mee om als ze vroeg wakker zijn? Ons meisje is vaak onrustig vanaf 5.15 maar vandaag was het zelfs al 4.30. Ze heeft dan geen honger en valt een paar keer wel weer even in slaap. Om 6 uur was ze echt wakker en honger dus gevoed maar kreeg haar niet meer in slaap daarna. Vervolgens is ze om 7 uur wel weer moe. De dag begint dus al enorm rommelig op deze manier en ik weet even niet waar ik goed aan doe..

één jaar geleden

Reactie op Carlien20

Hoe laat zijn jullie kindjes 's ochtends wakker en hoe gaan jullie er mee o ...
Onze dochter (7 weken) komt ook bijna altijd tussen 4:30 en 5:00. Ik probeer 1x een speen te geven om te kijken of ze gewoon even wakker werd of honger heeft, als ze die niet wil ga ik er gewoon uit en voed haar en begin de dag. Vandaag was ze om 4:00 wakker, soms is ze pas om 6:00 wakker. Ik ga mee met haar ritme

één jaar geleden

Reactie op Carlien20

Hoe laat zijn jullie kindjes 's ochtends wakker en hoe gaan jullie er mee o ...
Hier een beetje het omgekeerde, ze wordt tegenwoordig meestal rond half 6-6u wakker voor een voeding maar dan ben ik zelf nog niet klaar om de dag te beginnen. Dus ik verschoon in stilte en met de gordijnen nog dicht, voeding in bed en dan leg ik haar weer neer in bed met slaapzak aan. Ze valt dan makkelijk terug in slaap voor een paar uur. Ik vraag me dan alleen af of het niet erg is dat haar dag pas om 9 of 10u begint. Voor mij nu wel fijn omdat ik ook niet per se graag vroeg opsta maar op een gegeven moment zal het wel moeten. Waarschijnlijk als haar bedtijd nog stilaan naar voor schuift (is nu stil rond 21.30u) zal ze 's morgens ook wel minder willen slapen.

één jaar geleden

Reactie op Evel3

Hier een beetje het omgekeerde, ze wordt tegenwoordig meestal rond half 6-6 ...
Mn oudste dochtertje was ook altijd laat wakker, maar komt vanzelf meer ritme in. Op een gegeven moment werd ze rond 8 uur wakker en deed dan sochtends weer een slaapje om 10 uur. Voor ons prima, ze gaat alleen op donderdag naar het kdv, andere dagen bij opa&oma en we hebben zelf ieder 1 dag papa- en mamadag, dus ze hoeft ook niet voor 8 uur op te staan. Nu is ze 2,5 en is ze rond 7 uur/half 8 wakker steeds. We hebben haar nooit wakker gemaakt. Denk wel dat als je nu de dag om 6 uur zou beginnen, dat ze daar dan wel aan gaan wennen, dus zou ik persoonlijk niet doen. Als mn dochtertje voor 7 uur wakker werd, legde ik haar altijd nog terug.

één jaar geleden

Vraagjes: 1. Mijn kindje wordt soms wakker en geeft dan nog niet per se hongersignalen af en ligt dan gewoon te relaxen in de box. Moet ik hem dan pas voeden als hij hierom ‘vraagt’ of beter meteen als hij wakker is? 2. Hoe doen jullie dit? Soms wordt mijn kindje wakker omdat hij moet poepen. Dan hoor ik het knetteren in zijn broek en dan verschoon ik hem uiteraard. Regelmatig komt het dan voor dat hij honger heeft en geef ik borstvoeding. Nu heeft hij dan net een schone luier gehad en verschoon ik hem dan nu niet tussen het wisselen van de borsten. Is dit voor hem evt niet verwarrend?

één jaar geleden

Reactie op Sab12345

Vraagjes: 1. Mijn kindje wordt soms wakker en geeft dan nog niet per se h ...
Ik doe als m’n dochtertje erom vraagt. Dan drinkt ze veel effectiever Bedoel je dat je eerder z’n luier verschoonde zodat hij weer wakker wordt en goed aan de andere borst gaat drinken? Dat deden wij eerder ook, maar nu niet meer. Meestal leg ik haar even op haar rug en wordt ze na enkele minuten toch weer wakker terwijl het leek alsof ze diep sliep. Als ze echt diep slaapt, leg ik haar weer in haar wieg. Wordt ze niet wakker van

één jaar geleden

Reactie op BabyRH

Ik doe als m’n dochtertje erom vraagt. Dan drinkt ze veel effectiever Bedo ...
Ik ga is kijken of mij dat in de nacht ook lukt ondanks de geluiden hij in zijn slaap maakt. Ja om hem wakker te krijgen idd. Wanneer verschoon jij dan nu de luier?

één jaar geleden

Mijn zoontje van 4weken+1 valt enkel aan de borst in slaap. Als hij na een voedingsmoment terug wakker is bv na 30 min moet ik hem terug mijn tepel geven om hem in slaap te brengen. Hij wilt geen speentje. 24/7 tepel 😅 Hoe brengen jullie jullie kindjes in slaap?

één jaar geleden

Reactie op DE31

Mijn zoontje van 4weken+1 valt enkel aan de borst in slaap. Als hij na een ...
Al een ander speentje geprobeerd? Onze dochter wilde ook de eerste twee die wij probeerden niet.

één jaar geleden

Al een ander speentje geprobeerd? Onze dochter wilde ook de eerste twee die ...
Difrax, avent, mom, dr brown wilt ie niet. Nu nog Bibs proberen. Misschien wilt hij pas aanvaarden als hij oefent met de fles? 🤷🏻‍♀️

één jaar geleden

Reactie op DE31

Difrax, avent, mom, dr brown wilt ie niet. Nu nog Bibs proberen. Misschien ...
Onze zoon accepteert alleen die van Medela (lijkt op een beertje). Die al geprobeerd?

één jaar geleden

Onze zoon accepteert alleen die van Medela (lijkt op een beertje). Die al g ...
Nee nog niet! Eens proberen :) dankjewel