1159 Reacties
één jaar geleden
Slaapt ons kleintje wel genoeg? Hij valt vaak pas laat in slaap. Gisteren bijvoorbeeld pas om 22:00. Hiervoor heeft hij dus nog niet geslapen. Toen werd hij om 03:30 kreeg hij een voeding. Om 05:00 sliep hij weer en werd net om 07:30 wakker. Is dit dan genoeg slaap? Ik ben bang dat hij snachts aan te weinig slaap komt
één jaar geleden
Slaapt ons kleintje wel genoeg? Hij valt vaak pas laat in slaap. Gisteren b ...
Meestal zijn babys van 8/9 weken wakker tussen de 60/90 minuten overdag, dus van 07:00-19:00 is dan overdag waar ze tussen door spelen in de box bijvoorbeeld een wakker zijn en na 19:00 probeer je vaak te voeden en dan even knuffelen en gelijk weer in bed. Dus over de hele dag is het snachts (vanaf 19;00) ongeveer 12 uur slaap en overdag 3 tot 5 uur slapen verdeeld over de dah aan dutjes.
Wanneer ze lang wakker zijn kunnen ze oververmoeid raken en “wakker” lijken maar ze zijn dan over hun slaap heen en dan beland je in een vicieuze cirkel.
Je kan als ze niet wilt slapen de harvrey karp methode proberen https://howaboutmom.nl/huilbaby-5s-methode-harvey-karp/
één jaar geleden
Vraagje.. mijn kleine poept dus al sinds zijn geboorte maar 1 â 2 keer per week. Nu heb ik gehoord/gelezen dat met flesvoeding dat wel ‘normaal’ is.. maar hij is nu inmiddels 2 maanden.. moet dat niet meer worden? heeft iemand hier ervaring mee? İk ga sowieso donderdag naar de huisarts erover maar vroeg me toch af of iemand anders dit ook heeft gehad. Hij laat wel veel scheetjes 😮💨
één jaar geleden
Reactie op dimple
Kleur is gewoon geel, hij krijst niet ofzo maar lijkt wel alsof hij ermee z ...
Mn dochtertje krijgt bv en poept wel vaker, maar heeft ook vaak heel veel moeite met scheetjes. Dan is ze echt aan t persen en zuchten en steunen en dan komt er alleen maar een scheetje. Soms met heel veel kabaal, dat je denkt dat heel dr broek vol zit, maar dan was het niks.
Weet ook niet waar dat door komt 🤷🏼♀️
één jaar geleden
Reactie op Chan11
Hebben jullie de verkleiner nog in de maxi cosi? Mijn dochtertje is nu 10 w ...
Ja al bij 8 weken! Mijn zoontje is 60cm en 5 kilo dus dat kan prima
één jaar geleden
Reactie op Chan11
Hebben jullie de verkleiner nog in de maxi cosi? Mijn dochtertje is nu 10 w ...
K ik heb wel het hoofd gedeelte er in gelaten voor het schokken
één jaar geleden
Vraagje mbt het voeden met de fles:
(M’n dochter krijgt volledige bv)
Ik vind dat m’n dochter van 10 weken niet soepel uit het flesje drinkt. Ze ging om 23h slapen, dronk uit een borst om 5:30 en om 10h werd ze weer wakker door honger. We gaven toen een flesje met 130 cc afgekolfde melk, maar ze dronk maar 80. Ze lacht veel, sabbelt maar wat aan het uiteinde en ze verslikt zich vaak. Het flesje gaat nooit soepel in 1x leeg. In de avond krijgt ze ook een afgekolfd flesje melk en dat gaat ook niet echt soepel. We gebruiken de difrax fles en de Philips avent.
Meerdere moeders die dit herkennen?
één jaar geleden
Reactie op Doperwt
Is het niet gewoon teveel? Vind het vrij veel klinken (voor een bv kind).
Ik ging het even opzoeken nav je antwoord. Wat ik weet is dat ze ongeveer 120 cc drinken om het 3 uur. Op internet staat 130 cc om het 4 uur (bv kindjes)
80 cc na 4,5 uur vind ik wel echt weinig. Had op z’n minst verwacht dat ze 100 cc zou drinken. Aan de borst drinkt ze wel goed en hoor haar echt het melk wegklokken. Denk dat ze dan ook meer binnen krijgt.
Het is dat ik over een maand ga werken en de druk voel dat ze soepel uit het flesje moet drinken 😩
één jaar geleden
Reactie op BabyRH
Ik ...
Mijn zoontje krijgt altijd de fles, maar er zit wel echt verschil in hoeveel hij drinkt per keer. Sommige flessen 150 ml, maar soms ook maar 70 ml. Ik hou het bij en het zijn wel dezelfde momenten vaak waarop hij minder drinkt. Misschien de fles eens op een ander moment geven en kijken hoeveel ze dan drinkt? Heb je philips avent met de nieuwe natural response speen? Of het oude type speen? Mijn zoontje kreeg eerst ook bv en hij drinkt met de natural response speen veel beter en in een beter tempo dan met het oude model.
één jaar geleden
Reactie op BabyRH
Ik ...
Met welke houding geef je de fles? Rechtop of liggend? Misschien kun je proberen haar op haar zij te leggen op je schoot zodat het lijkt alsof ze uit je borst drinkt. Heeft bij mij heel erg geholpen met het verslikken.
één jaar geleden
Reactie op BabyRH
Ik ging het even opzoeken nav je antwoord. Wat ik weet is dat ze ongeveer 1 ...
Ik zou me er niet zo druk om maken! 80 is genoeg om niet uit te drogen en ook genoeg om te ‘laten zien’ dat ze het echt wel kan.
Denk dat dit twee kanten op kan gaan als ze een hele dag op de opvang is:
- Ze gaat vanzelf meer drinken bij een volgende voeding of eerder om een voeding vragen als gedurende de dag meer honger krijgt.
- Ze drinkt op de opvang gewoon niet zo veel en haalt dit savonds dan weer in aan de borst.
Dit laatste is ook heel normaal bij bv kindjes, ze kunnen dat zelf prima regelen!
één jaar geleden
Reactie op BabyRH
Ik ging het even opzoeken nav je antwoord. Wat ik weet is dat ze ongeveer 1 ...
Ben ook even benieuwd waar je dat vandaan hebt. Ik gebruik altijd de rekensom op basis van leeftijd en gewicht, in maand 2 bijvoorbeeld 140ml x kg / aantal voedingsmomenten.
https://www.borstvoeding.nl/afkolven-en-bewaren/hoeveel-melk-in-een-fles/
één jaar geleden
Mijn zoontje krijgt altijd de fles, maar er zit wel echt verschil in hoevee ...
Krijgt jouw zoontje altijd een flesje afgekolfd melk ipv live borstvoeding?
Ik leg bijna altijd aan, dus heb totaal geen overzicht eigenlijk hoeveel ze drinkt op welk moment. Ik vind het ook zo’n zonde om een flesje te verwarmen van +100 cc terwijl ze maar bijv 50 cc drinkt op dat moment.
We hebben de oude type speen. Bedankt voor je tip!
één jaar geleden
Reactie op dimple
Met welke houding geef je de fles? Rechtop of liggend? Misschien kun je pro ...
Ja, heb ik ook gedaan! Als ze zich verslikt of onrustig is, geef ik tussendoor de speen alsof ik de borst geef. Daar wordt ze rustig van waarna ik de speen verwissel voor de fles