1159 Reacties

één jaar geleden

Ik zou me er niet zo druk om maken! 80 is genoeg om niet uit te drogen en o ...
Je reactie stelt me echt gerust! Misschien was ze meer dorstig en had ze op dat moment genoeg aan 80 cc. Ik voel een druk nu ik over een maand ga beginnen met werken. Zou het echt jammer vinden als er steeds een zakje van 120 cc zal worden ontdooid terwijl ze misschien weer onder de 100 cc zal drinken.

één jaar geleden

Reactie op BabyRH

We hadden een berekening gemaakt met de vrouw bij het consultatiebureau
Dan zal het wel kloppen! Ik kom zelf alleen idd ook rond 90ml. Maar als je een dag gaat werken, kun je ook berekenen hoeveel voedingsmomenten ze ongeveer nodig zal hebben en hoeveel ml ze dan in totaal nodig heeft in de periode dat ze bij de opvang is. Als je dan die hoeveelheid meegeeft, verdeeld over verschillende porties is het ook oké. Wat ze dan over hebben bij een voeding, gebruiken ze dan bij de volgende. Zo doen ze het bij ons kdv tenminste.

één jaar geleden

Ons zoontje heeft vanmiddag super veel voeding terug gespuugd en ook over zijn hvid slofjes heen.. heeft iemand een idee hoe ik deze het beste kan schoonmaken zodat ze niet zuur gaan ruiken.. Ik heb de slofjes van mijn dochter ooit in de was gegooid en die slofjes kon ik weggooien om dat het hele wol verpest was.. Dus iemand tips ? 🧺

één jaar geleden

Reactie op SM1994

Ons zoontje heeft vanmiddag super veel voeding terug gespuugd en ook over z ...
Ik zou het niet weten, maar ik weet wel dat er een wol topic is. Ik denk dat de dames van dat topic wel weten wat je ermee kan doen.

één jaar geleden

Reactie op SM1994

Zou ze gewoon in een wol wasje doen, evt met de hand en wat wol was middel.

één jaar geleden

Reactie op SM1994

Ik zou het met de hand doen. Ik heb ze ook weleens in een waszakje in de wasmachine gedaan en dat ging hier gewoon goed (wel op de wol stand), maar dat lijkt me sowieso zonde voor 1 paar slofjes.

één jaar geleden

Reactie op BabyRH

Krijgt jouw zoontje altijd een flesje afgekolfd melk ipv live borstvoeding? ...
Ik ben van live voeden overgegaan op fulltime kolven en dat langzaam afgebouwd tot nu volledig kv. Met live bv moesten we bijvoeden en toen merkte ik al dat zoon niet altijd evenveel dronk. Het is inderdaad lastig inschatten hoeveel je moet klaarmaken. Daar worstelde wij ook mee. Vooral met afgekolfde melk vond ik het ook heel erg om weg te moeten gooien. Meerdere kleine porties is een optie. Dan moet je alleen wel weer even wat extra opwarmen als ze onvoldoende heeft. Over de hoeveelheden zou ik me in ieder geval niet zoveel zorgen maken. Zoals iemand anders schreef haalt ze het vast wel weer in. Dat het maar 80 ml was na een grote slaap is denk ik ook niet zorgelijk hoor. Hoe onlogisch het ook lijkt, onze zoon drinkt vaak juist na lange slaapjes z'n fles niet helemaal leeg. Leuk zo'n schema van het cb, maar met voeden op verzoek kan de kleine ook gewoon behoefte hebben aan bijvoorbeeld meerdere kleine flesjes ipv een aantal grote. Gewoon lekker dooroefenen, misschien een andere speen proberen en dan komt het vast allemaal goed!

één jaar geleden

Wie door de vitamine D door de fles ? Ik heb hem op water basis vd Kruidvat. Er staat dat het door de fles kan maar de kraamzorg zei dat ik het met een lepeltje moest doen. Nu vind ik dat best irritant en zo vergeet ik het ook vaker omdat hij vaak geen geduld heeft voor zijn fles is zo’n lepel met vitamine d voor af een kliederboel.

één jaar geleden

Reactie op Wallflower

Wie door de vitamine D door de fles ? Ik heb hem op water basis vd Kruidvat ...
ik heb vitamine D van Holland & Barret, op pakket staat dat ik de vitamine of in de fles kan doen of zo kan geven maar ik doe het gewoon door de fles..

één jaar geleden

Reactie op Wallflower

Ik doe het in het speentje van de fles en geef het voordat ze de fles gaat drinken

één jaar geleden

Reactie op dimple

ik heb vitamine D van Holland & Barret, op pakket staat dat ik de vitam ...
Ja dat kan toch gewoon ik snapte ook niet echt waarom zij perse een lepeltje wilde hij krijgt neocate dus dat is al mega vies dus denk dat die er niks van merkt als het in zn fles gaat 😂

één jaar geleden

Reactie op Wallflower

Ja dat kan toch gewoon ik snapte ook niet echt waarom zij perse een lepeltj ...
De reden is dat ze adviseren om het direct in de mond te doen is omdat een fles niet altijd leeg gaat, dus als dat vaker gebeurt dan krijgen ze eigenlijk consistent niet genoeg binnen. Ik doe het trouwens ook niet op een lepeltje, ik druppel het gewoon direct in de mond dat vind ik veel makkelijker.

één jaar geleden

De reden is dat ze adviseren om het direct in de mond te doen is omdat een ...
Dat is bij kv toch niet zo erg? Daar zit ook extra vitamine d in toch?

één jaar geleden

Reactie op Wallflower

Ik doe het ook gewoon door de fles hoor. Altijd de eerste fles want die drinkt ze sowieso eigenlijk altijd wel leeg

één jaar geleden

Reactie op Rizzerd

Het advies voor de aanbevolen hoeveelheid vitamine D is voor kunstvoeding of borstvoeding niet anders, dus ik denk niet dat je daar vanuit moet gaan eerlijk gezegd?

één jaar geleden

Reactie op Rizzerd

Nee je moet extra vit d bij geven dit geld wat jij bedoelt alleen voor vitamine K

één jaar geleden

Reactie op Wallflower

Nee je moet extra vit d bij geven dit geld wat jij bedoelt alleen voor vita ...
Ahh oké check.

één jaar geleden

De reden is dat ze adviseren om het direct in de mond te doen is omdat een ...
En olie drijft op water, dus kan goed aan de fles blijven hangen omdat het niet mengt.

één jaar geleden

Reactie op Wallflower

Ik druppel het ook rechtstreeks in het mondje. Pas wanneer ze vaste voeding eten, vind ik het makkelijk om het op een lepeltje te geven.

één jaar geleden

Geen baby vraag, maar ik ben nu 9 weken mama van een zalig zoontje. Heb na de bevalling heel veel last gehad van de baby blues, maar merk dat ik nu nog steeds heel emotioneel en somber/melancholisch ben. Ik moet nog maar gewoon naar mijn kindje kijken en ik begin al te huilen. Is dit normaal of moet ik hier mee verder gaan? Ik voel me voor de rest wel oké, een beetje overweldigd wel.