1159 Reacties

één jaar geleden

Reactie op Sv1997

Geen baby vraag, maar ik ben nu 9 weken mama van een zalig zoontje. Heb na ...
Het is normaal op zekere hoogte. Ik had ook de babyblues, maar dit is wel weggegaan en soms als ik naar mijn dochter kijk dan voel ik zoveel liefde dat ik daar emotioneel van wordt. Maar als je ook somber erbij bent is het misschien een goed idee om er met iemand over te praten. Een praktijkondersteuner kan al veel helpen!

één jaar geleden

Reactie op Sv1997

Geen baby vraag, maar ik ben nu 9 weken mama van een zalig zoontje. Heb na ...
Het is ook niet niks, mama worden! Het is een behoorlijke schok en ook al heb je hier maanden of zelfs langer naartoe geleefd, niemand kon je voorbereiden op hoe het daadwerkelijk is. Maar wat Muntdrop ook zegt: als het sombere gevoel blijft hangen is het echt belangrijk om hulp te zoeken. Mijn vk drukte me ook echt op het hart om hen te bellen als dit bij mij het geval zou zijn. Dus bel vooral iemand en praat erover! Succes mama! 😘🌹

één jaar geleden

Dochter drinkt haar fles in minder dan 10 minuten leeg. Ze is bijna 12 weken en drinkt uit een Difrax fles met S speen. Ze verslikt zich steeds vaker. Heeft het nog zin om de dental speen te proberen? Iemand ervaring daarmee? Met de prematuur speen van dr. Brown verslikt ze zich zelfs nog.

één jaar geleden

Reactie op -Elvira

Dochter drinkt haar fles in minder dan 10 minuten leeg. Ze is bijna 12 weke ...
Als ze zich met de p-speen ook nog verslikt dan betwijfel ik of het ligt aan de snelheid, misschien eerder de drink techniek? Voed je therapeutisch?

één jaar geleden

Als ze zich met de p-speen ook nog verslikt dan betwijfel ik of het ligt aa ...
Therapeutisch voeden doe ik al inderdaad. Moet wel zeggen dat ze ook veel veel lucht meezuigt en we veel moeite moeten doen om haar mondje goed om de speen te krijgen, zelfs nu nog. Geen idee of het daar aan kan liggen?

één jaar geleden

Reactie op -Elvira

Therapeutisch voeden doe ik al inderdaad. Moet wel zeggen dat ze ook veel v ...
Misschien is het niet het juiste flesje voor haar? Heb je al eens iemand laten meekijken. Of gefilmd terwijl te voedt? Onze vroedvrouw heeft ons zo naar het juiste flesje geholpen. We gebruiken nu flesjes van mam.

één jaar geleden

Reactie op JuKaMi

Misschien is het niet het juiste flesje voor haar? Heb je al eens iemand la ...
Hmm we hebben een stuk of 5 flesjes geprobeerd, maar mam nog niet. Die zouden we eventueel wel kunnen proberen nog. We hebben ook vooral naar flesjes gekeken tegen reflux moet ik eerlijk zeggen, al kijk ik ook naar de verschillende spenen. Ik ga daar eens naar kijken, dankjewel!

één jaar geleden

Reactie op -Elvira

Hmm we hebben een stuk of 5 flesjes geprobeerd, maar mam nog niet. Die zoud ...
Mam flesjes hebben net als deze van difrax zo een ventiel onderaan. Grote verschil is het speentje. Hele andere vorm. We zijn er goed mee. Maar dan wil niets zeggen voor jou kindje natuurlijk.

één jaar geleden

Reactie op JuKaMi

Mam flesjes hebben net als deze van difrax zo een ventiel onderaan. Grote v ...
Ah dat klinkt goed! Dankjewel, het is in ieder geval het proberen waard 🥰

één jaar geleden

Hello Dames, is één van jullie misschien bekend met het gebruik van Orthica Orthifol Start ? Wat voor bijwerkingen had het voor jou/baby? Heeft het geholpen met eventuele krampjes? 🥹

één jaar geleden

Hi dames mijn zoontje is 10 weken en krijgt neocate 150cc met 5 scheppen. Nu liet hij bij de fles van 17;00 er erg lang tussen zitten dus heb hem om 22:00 zelf maar gevoed. Dus dan zat er 5 uur tussen. Of had ik hem beter moeten laten slapen? Hij kwam namelijk om 03:00 weer haha. Nu kwam hij om 06:00 en is nu nog aan het slapen ? 11:00 dus laat hij er weer bijna 5 uur tussen vanaf zijn 1e ochtend slap. Is dit normaal? Of moet ik hem wekken? Dit doet hij sinds gisteren normaal redde hij het net om de 4 uur 🤷🏻‍♀️

één jaar geleden

Reactie op Wallflower

Hi dames mijn zoontje is 10 weken en krijgt neocate 150cc met 5 scheppen. N ...
Ik zou door de dag hem wel eens wakker maken na 4 uur. Zeker als hij over het algemeen een goede slaper is. Misschien dat hij dan 's nachts wat meer tussen laat.

één jaar geleden

Reactie op JuKaMi

Ik zou door de dag hem wel eens wakker maken na 4 uur. Zeker als hij over h ...
En dan als hij de fles van 17;00 krijgt en hij word niet wakker na 4 uur, gewoon laten slapen?

één jaar geleden

Reactie op Wallflower

En dan als hij de fles van 17;00 krijgt en hij word niet wakker na 4 uur, g ...
Goh.. je eigen gevoel een beetje volgen. Ik zou dan tussen 20u en 21u nog een fles geven. En hem daarna aan de nacht laten beginnen... Al geven wij ook nog een droomvoeding om 23u30 Ons ritme ziet er ongeveer zo uit: 7u30 10u30 14u00 17u30 20u30 23u30 droomvoeding Al wisselt het wel eens. Soms komt hij eerder en soms later. Max. 4u tussen. Maar de eerste fles is tussen 7u en 7u30. De laatste tussen 23u en 23u30.. sinds een weekje slaapt hij snachts door. Op een gegeven moment laten kindjes de nachtvoeding wel vallen. Maar dat doen ze zelf. Kunnen we (naar mijn gevoel) niet forceren. Al wens ik het iedereen toe dat dat snel mag gebeuren!

één jaar geleden

Tot wanneer wassen jullie de babykleertjes apart? Ik heb tot nu toe de kleertjes apart gewassen met neutraal wasmiddel zonder wasverzachter maar wil eigenlijk starten met wat kleertjes samen met de was van onze zoon te wassen. Voor hem moet ik wel wasverzachter gebruiken maar weet niet of het te vroeg is. Ze heeft verder geen gevoelig huidje oid.

één jaar geleden

Reactie op Chan11

Tot wanneer wassen jullie de babykleertjes apart? Ik heb tot nu toe de klee ...
Ik heb het gedaan tot de verpakking op was. Daarna niet meer apart gewassen. Als ze uitslag had gehad daarna zou ik wel weer apart wassen. Denk max een maand oud dat ze was. Waarschijnlijk nog jonger

één jaar geleden

Reactie op Chan11

We hebben het na de eerste week al niet meer gedaan, toen merkte we dat ze er niet op reageerde. Alleen we gebruiken geen wasverzachter

één jaar geleden

Reactie op Chan11

Als de baby wasmiddel op is. Had 2 flessen gekocht en ben net begonnen met de tweede fles

één jaar geleden

Reactie op Chan11

Nooit gedaan 😅

één jaar geleden

Reactie op Chan11

Heb dat nooit gedaan 😂 had het snel genoeg gemerkt als ze er gevoelig voor was geweest.