1030 Reacties

één jaar geleden

Reactie op chnt1995

Misschien echt een hele stomme vraag, maar is het eigenlijk oke om +- 1.5-2 ...
Persoonlijk denk ik dat het niet echt fijn is voor een mensje die net op de wereld is 2 uur heen en 2 uur terug dus in totaal zonder file mee gerekend zo opgevouwen in een maxi cosi te liggen 😵‍💫. Zelf zou ik mij hier helemaal niet comfortabel bij voelen als moeder, maar ieder zijn ding 🤷🏻‍♀️ Ik zou iemand anders zoeken als dit nog kan financieel gezien. Of vragen of zij eventueel naar jullie kan komen? Succes!

één jaar geleden

Reactie op Wallflower

Persoonlijk denk ik dat het niet echt fijn is voor een mensje die net op de ...
* in totaal zonder file 4 uur lang

één jaar geleden

Reactie op SM1994

Wat voor soort wikkeldoek? Maxicosi deken? Of hoe je het ook noemt, hebben ...
Wij hebben deze gekregen bij onze oudste en ligt nu weer in de stoel. Speciale openingen voor de gordels, ‘zakjes’ voor de voeten en een hoekje voor over het hoofd. De zijkanten kunnen naar binnen gevouwen worden als dekentje. Werkte vorige keer heel fijn, hopelijk nu weer :)

één jaar geleden

Reactie op chnt1995

Misschien echt een hele stomme vraag, maar is het eigenlijk oke om +- 1.5-2 ...
Ik zou zeggen gewoon doen! Wij hebben in de eerste maand meerdere keren 1,5 tot 2 uur moeten rijden vanwege ziekenhuis bezoeken voor de kleine. Voor een keer niet te druk over maken, als hij/zij tussen de ritten door wel even in andere posities kan liggen!

één jaar geleden

Reactie op chnt1995

Misschien echt een hele stomme vraag, maar is het eigenlijk oke om +- 1.5-2 ...
Wij gingen steeds rijden nadat ik had gevoed en verschoond. Dan viel ze makkelijk in slaap en konden we langere tijd rijden. In het begin zat ik meestal bij haar achterin. Bij ons ging het dus prima (hoewel ik me niet meer kan herinneren vanaf wanneer..), zolang we maar geen tijdsdruk/haast hadden.

één jaar geleden

Reactie op chnt1995

Misschien echt een hele stomme vraag, maar is het eigenlijk oke om +- 1.5-2 ...
Kan ze je niet tegemoet komen op een mooie tussenlocatie? Desnoods tegen een km vergoeding? Geeft wat meer rust

één jaar geleden

Onze dochter heeft de neiging om te plassen terwijl we haar pamper aan het vervangen zijn. Alles loopt dan naar onder waardoor haar body en soms ook de pyjama die erover zit nat wordt. Op deze manier gaan er wel wat kleren per dag door. We zijn misschien nog niet zo behendig met pampers vervangen, zeker niet omdat mevrouw zo beweeglijk is, stampt en huilt 😅 iemand een tip om te vermijden dat alles nat wordt? Of is dat onmogelijk?

één jaar geleden

Reactie op Evel3

Onze dochter heeft de neiging om te plassen terwijl we haar pamper aan het ...
Voor je de luier opendoet even met een vochtig doekje onder de navel wrijven. Ze plassen vaak omdat het ineens koud is.

één jaar geleden

Reactie op Evel3

Onze dochter heeft de neiging om te plassen terwijl we haar pamper aan het ...
Wij hielden onze dochter boven een potje voordat ze een schone luier omkreeg. Dit was voor ons ook als onderdeel van BZC (BabyZindelijkheidsCommunicatie)

één jaar geleden

Reactie op Evel3

Onze dochter heeft de neiging om te plassen terwijl we haar pamper aan het ...
Doe je al een nieuwe luier onder de oude?

één jaar geleden

Reactie op Esmaye

Kan ze je niet tegemoet komen op een mooie tussenlocatie? Desnoods tegen ee ...
Dat gaat helaas niet aangezien ze haar eigen studio daar heeft. We zitten er nu aan te denken de dag van tevoren ergens in de buurt op hotel te gaan.😄

één jaar geleden

Onze dochter is nu 2 weken oud en al sinds de geboorte “last” van vervellende huid. We smeren haar na een badje in met babyolie (en soms ook lekker tussendoor als massage), maar het lijkt niks te doen. Ik had verwacht dat het nu wel over zou zijn, maar het lijkt elke keer terug te komen. Heeft iemand tips hiervoor?

één jaar geleden

Onze dochter is nu 2 weken oud en al sinds de geboorte “last” van vervellen ...
Hier gebruiken we lanoline. Lijkt heel erg op je eigen huidsmeer.

één jaar geleden

Hier gebruiken we lanoline. Lijkt heel erg op je eigen huidsmeer.
Oh goeie, dat heb ik in huis. Dankje!

één jaar geleden

Onze dochter is nu 2 weken oud en al sinds de geboorte “last” van vervellen ...
Geef je borstvoeding? Zo ja moet je een zakje gekolfde melk bij het badje doen! Wondermiddel voor alles!

één jaar geleden

Slapen jullie met de baby in cosleeper of in ieder geval met de baby op jullie kamer? Zo ja, hoe doen jullie het snachts met flesje geven en verschonen? En met het licht? Ik laat eigenlijk heel de svond/nacht dat wij in bed liggen met haar in de cosleepr een nachtlampje aan. Zodat ik zie wat ze doet als etc. Vind het geen fijn idee als het pikkedonker is en ze beweegt of moet spugen ofzo dat ik dat dan niet direct zie. En met flesje geven en verschonen gingen we eerst naar haar eigen kamer (kamer ernaast) maar heb nu vannacht wel verschoont op haar kamer ivm dat daar de commode staat, maar flesje gewoon in m'n bed gegeven, zodat ik haar daarna makkelijker weg kan leggen. Met verschonen huilt ze ook af en toe flink dus als ik dat in bed doe dan wordt m'n vriend wakker haha, vind ik sneu. Wilde haar eerst niet verschonen maar zag wel dat er al een blauwe streep van t plassen op haar luier zat. Dus ben benieuwd hoe jullie dit doen? En of wij de enige zijn met een lampje aan heel de nacht 🤣

één jaar geleden

Reactie op Muntdrop

Slapen jullie met de baby in cosleeper of in ieder geval met de baby op jul ...
Ik ben nog aan het zoeken hoe we dit best doen. Voorlopig blijft mijn man meestal tot 2-3u met haar beneden en als ze dan gegeten heeft komt hij ook slapen. Voor de volgende voeding ga ik terug naar beneden om zo weinig mogelijk mijn man wakker te maken, vind het handiger met licht en ik moet ook nog kolven. Maar stilaan is het beter om boven te blijven denk ik om een dag-nachtritme te creëren. Dan zou ik het verschonen ook op haar kamer doen die tegenover ons ligt en het voeden in ons bed.

één jaar geleden

Reactie op Muntdrop

Slapen jullie met de baby in cosleeper of in ieder geval met de baby op jul ...
Ik heb een zoutsteenlampje met dimmer. Die laat ik idd ook de hele nacht aan zodat ik haar kan zien alleen dim ik deze wel zo ver mogelijk. Op onze kamer hebben we een extra verschoonkussen liggen en een la met luiers en doekjes etc. zodat we ook op onze kamer kunnen verschonen. Nu heeft mijn partner nog 2 weken vrij dus ik weet niet wat we gaan doen zodra hij weer gaat werken.

één jaar geleden

Reactie op Chan11

Ik heb een zoutsteenlampje met dimmer. Die laat ik idd ook de hele nacht aa ...
Ja ik dim het lampje ook zover mogelijk, ik heb een hue lamp dus dat scheelt ook, is niet zo fel. Heb nu vannacht de hele nacht voor de eerste x alleen gedaan. Vriendlief is beneden gaan slapen want hij had nog geen hele nacht goed bij kunnen tanken. Het ging wel goed alleen ben ik nu wel echt moe ondanks dat ik tussen de voedingen door wel wat heb kunnen slapen. Dus vriend blijft nu met haar beneden en ik ga wat bijslapen boven. Had haar wel net terug gelegd in de wieg maar merkte al dat ze dat niet gewend is aangezien we eigenlijk altijd rond 7 naar beneden gaan. En ze is bijna 2 weken dus qua gewenning, denk ik dat ze dat dus al gewend is. Heb haar nog even vast gehad en in de box gelegd en nu slaapt ze gewoon. Als hij dan weer is werken dan slaap ik beneden op de bank bij terwijl zij slaapt in de box. Als we dat ritme er nu al in proberen te houden, denk ik dat ik er sneller aan wen en dus minder moe ga zijn. Mits de kleine ook gewoon blijft slapen snachts tussen de voedingen door natuurlijk

één jaar geleden

Onze dochter is nu 2 weken oud en al sinds de geboorte “last” van vervellen ...
Het vervellen is heel normaal heeft te maken met de nieuwe omgeving waar ze in leven. Baby olie kun je af en toe wel gebruiken, verder geen crème voor de droge huid gebruiken. Het vervellen stopt vanzelf zou niet teveel op de huid smeren eigenlijk. Onze kleine heeft het ook, maar ze heeft er zelf geen last van dus doe zo min mogelijk.