1159 Reacties

één jaar geleden

Reactie op Mini-20

Ben even benieuwd hoe dit bij jullie zit? Mijn dochtertje moet ik nog stee ...
Hier hetzelfde. Ik leg haar voortaan overdag weer in de box, want qua duur van het slaapje maakt het niet uit of ze in bed of in de box ligt. Box is dan makkelijker. Ze slaapt het beste op mij, maar dat gaat gewoon niet de hele tijd. En het duurt ook nog even voordat ze naar het kdv gaat. Ze is nu 14 weken en ga begin oktober pas weer werken. Als ze een sprong heeft (vorige week was sprong 3) is het nog erger qua slaapjes 😣

één jaar geleden

Reactie op Mini-20

Ben even benieuwd hoe dit bij jullie zit? Mijn dochtertje moet ik nog stee ...
Onze dochter gaat aanstaande maandag starten op de opvang en heeft nog geen 1 keer in haar ledikant geslapen. Altijd in de wagen, co sleeper, bij ons in de armen of in ons bed. Ergens maak ik me er heel erg druk om, maar geloof wel dat het goed gaat komen.

één jaar geleden

Ik ben benieuwd wanneer jullie (willen) starten met hapjes geven. Onze dochter is nu 14 weken en zou dit graag willen doen maar wanneer zijn ze hier klaar voor?

één jaar geleden

Reactie op Smits98

Ik ben benieuwd wanneer jullie (willen) starten met hapjes geven. Onze doch ...
Ik ga een theelepeltje per dag proberen voor de smaak met 4 maanden échte hapjes pas vanaf 6. En dan let ik op de darmen, als hij er last van heeft wacht ik een week of twee voor ik het weer probeer.

één jaar geleden

Reactie op Smits98

Niet voor de 6 maanden. Ik heb er geen haast mee. Wanneer ik begin met hapjes is het wel volgens de rapley methode. De baby moet zelf het hapje kunnen pakken en naar zijn mond brengen. Ik zal niet zo snel de baby voeren en zeker niet tegen zijn zin in. De baby heeft de regie.

één jaar geleden

Reactie op Smits98

Ik alleen ei en pinda's tussen de 4-6 maanden. Misschien af en toe een likje proeven van iets. Echt hapjes ergens tussen 6-9 maanden, en bij krampjes wachten we weer lekker af. M'n oudste was er nog niet klaar voor met 6 maanden, leek allergisch voor van alles, uiteindelijk in overleg met diëtist pas met 9 maanden weer opnieuw begonnen. Toen ging het wel goed en kon ze opeens overal tegen. Daarma ook een prima eter. Hij vond 6 maanden eigenlijk al te vroeg voor babies en hun darmpjes. Zag vaak problemen. Hoewel het natuurlijk ook vaak/ meestal goed gaat, is het gewoon nog niet echt nodig. Als ze met 1 jaar maar kunnen mee eten. Dus nu doen we het rustig aan met de jongste 😉 Als je kindje er klaar voor is merk je dat snel genoeg. Dan kijken ze het hapje uit je mond, willen hebben wat jij hebt. Ze moeten ook enigzins goed kunnen zitten, anders verslikken ze zich. Ene kindje is er vroeg bij, ander laat 🤷‍♀️

één jaar geleden

Reactie op Smits98

Met 6 maanden ivm darmrijping. M’n baby kon toen ook zelfstandig zitten, dus dan gaan ze ook meer actief eten dan passief. Vaak hoor je wel eens dat ze zeggen dat als de baby het eten uit je mond kijkt, hij/zij er dan klaar voor is. Echter denk ik dat ze de bewegingen vooral interessant vinden

één jaar geleden

Nog meer kindjes van 3 maandjes die overdag weer moe zijn na 45-60 minuten? Lees dat er al veel kindjes zijn die minstens 1.5 uur wakker zijn maar onze dame redt dat niet 😅

één jaar geleden

Reactie op Juni-20

Nog meer kindjes van 3 maandjes die overdag weer moe zijn na 45-60 minuten? ...
Herkenbaar! Was toevallig vandaag op internet aan het opzoeken of dat wel normaal was haha. Na 45 min-1 uur is hij terug moe.

één jaar geleden

Reactie op Juni-20

Ik weet nog van m’n eerste dat hij altijd een uur wakker kon blijven en dan weer een hazenslaapje deed van ongeveer 45 min. M’n tweede baby blijft wel langer wakker, maar haar dutjes zijn dan ook langer

één jaar geleden

Mommies, ik wil straks bv aan de kleine meegeven voor op de opvang/bij de oppas. Ik wil het de dag ervoor kolven en dan bewaren in de koelkast. Waar bewaar ik het beste in? Glazen fles? Babyflessen?Wat is handig.

één jaar geleden

Reactie op prinsesjevanmama

Mommies, ik wil straks bv aan de kleine meegeven voor op de opvang/bij de o ...
Meestal zitten er bij het kolfapparaat flessen, waar je het in kolft en die je kan afsluiten met een dop. De oppas doet het dan in het flesje wanneer ze het nodig heeft. Het is wel fijn om een voorraadje op te bouwen, zodat er voldoende is. Als je kolfapparaat een keer niet genoeg pompt, maak em dan nogmaals schoon en check of tie goed vacuüm zuigt. Succes!

één jaar geleden

Reactie op Juni-20

Mijn oudste sliep (en slaapt) ook veel. Overdag korte tijden wakker en dan alweer moe. Had gewoon veel slaap nodig in verhouding met anderen. Hebben haar altijd gevolgd en gaat prima. Onze jongste slaapt erg weinig, wakker kind. Is wel even wennen 😆

één jaar geleden

Mamas hoe oud waren jullie kleintjes dat jullie de maxi cosi verkleiner uit het zitje haalde?

één jaar geleden

Mamas hoe oud waren jullie kleintjes dat jullie de maxi cosi verkleiner uit ...
Oh ik heb dat er al een maand uit... Mijn baby is nu 14 weken. Dus bij 10 weken denk ik ongeveer dat ik het eruit heb gehaald

één jaar geleden

Mamas hoe oud waren jullie kleintjes dat jullie de maxi cosi verkleiner uit ...
Er is als het goed is een lengtegrens. Bij ons moest ie eruit als de baby langer was dan 60 cm. Als de baby langer is dan die grens, komt het hoofdje boven de verkleiner uit en dan wordt het minder veilig in de auto. Bij ons was het te klein toen hij ongeveer 11 weken was.

één jaar geleden

Wij gebruiken glazen flesjes. Hier kolf ik in en bewaar ik in de koelkast of vriezer. Als deze worden opgewarmd om te geven, blijft de melk wat langer warm. Ook gaan de melkvetten makkelijker mee en zijn de glazen flesjes makkelijker schoon te maken. Ze zijn alleen niet handig meer als onze man zélf zijn flesjes gaat drinken.. Dan gieten we het toch maar over in een flesje van plastic denk ik.

één jaar geleden

Even goed om na te vragen, onze opvang mag echt niks van glas worden gebruikt.

één jaar geleden

Wij hebben van die medelaflesjes met gele dop. Zij gieten op de opvang zelf zoveel ze nodig hebben in de drinkfles, dus ik vul ze gewoon per kolfsessie (dat zijn flessen van ca 150 a 170 ml). Onze afspraak is dat ze eerst 50ml opwarmen en daarna meer als hij toehapt. Dat is wel fijn, want hierdoor gooien ze praktisch niks weg. Ik zou even checken of glazen flessen mogen ivm de veiligheid.

één jaar geleden

Is het mogelijk dat een baby een soort van trauma oploopt van de vaccinaties? Vanochtend ben ik op het inloopspreekuur van het consultatiebureau geweest en ze begon direct te gillen. Totdat ik op het consultatiebureau aankwam was ze gewoon vrolijk. De laatste keer dat ik op het consultatiebureau geweest ben heeft ze haar eerste vaccinaties gehad.