1159 Reacties

één jaar geleden

Reactie op Muntdrop

Is ze na je berichtje nog ff goed gaan slapen?
Van half 4 tot 6 heeft ze nog goed geslapen maar had gehoopt op iets langer 😅 nu voeding afronden en dan moet ik zelf nog 1 borst kolven pff. Ik ga proberen daarna nog mee te slapen want ook nog geen volledige nacht gehad, al heeft mijn man mij nog wat rust gegund aan het begin van de nacht. Vanaf maandag moet hij terug werken, dan zal hij niet meer zo lang kunnen opblijven en komt er meer op mij terecht 😢 gek he dat het van nacht tot nacht zo anders kan lopen. Hopelijk kan jij straks ook nog een dutje doen om slaap in te halen.

één jaar geleden

Reactie op Evel3

Van half 4 tot 6 heeft ze nog goed geslapen maar had gehoopt op iets langer ...
Hier heeft ze vanaf 6 weer goed geslapen, ze werd rond uurtje of 8 een beetje wakker, waardoor ik dus ook weer maar sliep toen weer door. M'n vriend heeft haar net mee naar beneden genomen zodat ik nog wat bij kan slapen. Mijn vriend begint dinsdag weer met werken, wel nog thuis werken maar toch, vind het wel spannend met zulke nachten.. hij kan moeilijk dan sochtends haar overnemen als hij moet werken achter de pc. Ik ga nu lekker slapen, hoefde geen wekker of iets te zetten zei mijn vriend dus ben benieuwd hoe lang ik door slaap

één jaar geleden

Reactie op Muntdrop

Hier heeft ze vanaf 6 weer goed geslapen, ze werd rond uurtje of 8 een beet ...
Wij hebben tot 12u deze middag geslapen 🙈 ons kindje had duidelijk iets in te halen want zolang heeft er nog nooit tussen gezeten. Mijn hormonen maken wel dat ik me ontmoedigd voel omdat de dag al zo ver bezig is en ben nu pas klaar met kolven, zo dadelijk eten en aankleden. Hier dus ook vanaf morgen dat mijn man thuis werkt. In geval van nood kan ik dus nog zijn hulp inroepen maar dat wil ik natuurlijk zo veel mogelijk vermijden.

één jaar geleden

Reactie op Evel3

Wij hebben tot 12u deze middag geslapen 🙈 ons kindje had duidelijk iets in ...
Lekker goed even bij geslapen dan! Ik heb net nog even geslapen. Van uurtje of half 2 tot net. Dat de dag al ver bezig is, heb ik laten varen, dan maar een mindere dag ertussen. Ja precies dat heb ik dus ook, ik kan hem dan wel roepen maar wil ik ook zo min mogelijk doen.

één jaar geleden

Weet iemand of het uitmaakt voor de ontwikkeling van een goede houding dat een baby meerdere uren per dag in onze armen ligt/slaapt. Ik vroeg het me ineens af omdat voor een maxi-cosi een maximum per dag wordt aanbevolen en bij mij ligt ze ook niet mooi plat dus dat is misschien even slecht?

één jaar geleden

Reactie op Evel3

Weet iemand of het uitmaakt voor de ontwikkeling van een goede houding dat ...
Ik denk dat het niet uitmaakt aangezien jouw lichaam ook mee 'veert' een maxicosi is een harde ondergrond. En denk dat het zeker niet uitmaakt als ze nog zo klein zijn maar misschien de vraag bij cb stellen? Je hebt ook de groeigids app, daar kun je chatten met een jeugdverpleegkundige, daar zou je je vraag ook kunnen stellen

één jaar geleden

Iemand nog tips voor een baby die overdag alleen bij papa of mama wil slapen? Die dus de longen uit der lijfje krijst op een andere plek. Met een twee jarige en een huishouden komen we nergens aan toe...

één jaar geleden

Reactie op Tenery

Iemand nog tips voor een baby die overdag alleen bij papa of mama wil slape ...
Draagdoek proberen, heb je iig je handen vrij.

één jaar geleden

Reactie op Evel3

Weet iemand of het uitmaakt voor de ontwikkeling van een goede houding dat ...
Maxi cosi is vooral slecht dacht ik doordat ze geen bewegingsvrijheid hebben, die hebben ze op jou wel. Het is helemaal goed hoor om heel de dag op jou te slapen.

één jaar geleden

Reactie op Doperwt

Maxi cosi is vooral slecht dacht ik doordat ze geen bewegingsvrijheid hebbe ...
Ook omdat ze met hun kin op de borst liggen doordat het een kuipstoeltje is. Dit is gedaan voor veiligheid in de auto maar voor lange tijd liggen niet aan te raden omdat ze minder zuurstof binnen krijgen.

één jaar geleden

Reactie op Muntdrop

Slapen jullie met de baby in cosleeper of in ieder geval met de baby op jul ...
Ik heb het bedje ook op onze kamer, ik heb het nachtlampje aan tot dat hij echt slaapt. Verder als ik inslaap val zie ik toch niks dus gaat de lamp uit 🤣 Qua verschonen doe ik eerst een fles in ons bed geven en daarna naar zijn kamer voor een nieuwe luier en dan weer instoppen in zijn bedje naast ons bed. Mijn vriend word niet altijd wakker en zo wel dan is dat pech het is ook zijn zoon en het hoort er bij! (Vind ik dan)

één jaar geleden

Reactie op Wallflower

Ik heb het bedje ook op onze kamer, ik heb het nachtlampje aan tot dat hij ...
Wij hebben nu sinds een paar dagen ook de lamp uit, merken dat ze dan beter slaapt ook! Ik ga het bedje nu aan de kant van mijn vriend zetten aangezien ik van elk kuchje van haar wakker wordt, dus dan ligt ze iets verder. Mijn vriend ligt sinds deze week snachts op de bank omdat hij moet werken en vind het wel belangrijk dat hij zijn slaap heeft. Je hebt wel gelijk hoor! Hoort er ook gewoon bij inderdaad, hij moet er ook maar aan wennen. We zitten ook te denken om haar binnenkort naar haar eigen kamertje te verplaatsen ipv bij ons op de kamer maar durf het nog niet, dus eerst de cosleeper maar aan zijn kant, kijken of ik dan beter slaap

één jaar geleden

Reactie op Muntdrop

Wij hebben nu sinds een paar dagen ook de lamp uit, merken dat ze dan beter ...
Ugh de raam bij mijn vriend z'n kant voelt gewoon koud aan, dus ga de cosleeper daar dan niet neer zetten. Gestress hierzo😅 Ik wil gewoon wat beter slapen, daar wordt ik ook een leukere mama van

één jaar geleden

Reactie op Muntdrop

Ugh de raam bij mijn vriend z'n kant voelt gewoon koud aan, dus ga de cosle ...
Heb je geen mogelijkheid om de cosleeper wel naast jou maar wat verder van je bed te zetten? Misschien helpt dat 🫣

één jaar geleden

Heb je geen mogelijkheid om de cosleeper wel naast jou maar wat verder van ...
Ja zet 'm nu meer naar het voeteneind, enige wat daar vervelend aan is, is dat ze nu dichter bij de deur ligt dus hoop niet dat ze dan wakker wordt als ik bijv ga plassen en de deur open en dicht doe.

één jaar geleden

Reactie op Muntdrop

Wij hebben nu sinds een paar dagen ook de lamp uit, merken dat ze dan beter ...
Ik heb heel zacht white noise aan staan. Voor de baby, maar ook zodat ik niet van ieder piepje wakker word. Misschien helpt jou dat ook? Heb gewoon een app op de telefoon. Onze oudere dochter heeft nu een numsy op haar kamer, zodat ze niet wakker wordt van het gehuil.

één jaar geleden

Reactie op Mara21

Ik heb heel zacht white noise aan staan. Voor de baby, maar ook zodat ik ni ...
Thanks voor de tip. Misschien moet ik me ook gewoon niet zo druk erover maken, merk aan mezelf dat ik te veel bezig ben met ervaringen van anderen en dat bij elke beslissing die ik maak, ik eerst ga googlen en op deze app ga en alles maar beter wil etc. Terwijl mijn schatje pas 2,5 week is en ik echt totaal niet mag klagen met haar, ik moet me misschien er ook gewoon over aan geven dat het nu zo gaat. Vanavond ga ik iig op de kant van mijn vriend liggen, cosleeper aan mijn kant, dan ligt ze iig niet bij de deur en ik iets verder van haar af. Heb even m'n huilmomentje nu, wil het zo graag goed door voor haar, maar moet ook echt de rust zelf gaan vinden in mijn hoofd want maak me te druk om allerlei dingen

één jaar geleden

Reactie op Muntdrop

Thanks voor de tip. Misschien moet ik me ook gewoon niet zo druk erover m ...
Ohh vooral niet teveel googlen! Ieder kindje (en mama) is anders, dus kijk vooral wat voor jullie werkt. Je leert haar steeds beter kennen en daarmee ook haar signalen. En dan heb je signalen onder de knie en een week later doen ze het weer helemaal anders en begin je weer opnieuw 🙈. Dunstan babytaal is misschien nog wel interessant om te googlen. Dat hielp bij mijn dochter echt om te herkennen of het honger was of iets anders. De andere geluiden heb ik nooit leren herkennen, want ik vond deze het belangrijkste omdat ik borstvoeding geef. Dat scheelde me wel echt wat stress, omdat ik na een paar maanden precies kon horen wanneer ik zelf aan de bak moest met voeden en wanneer ik het aan mijn vriend kon overlaten. Je kan dit, mama! En het wordt mettertijd echt gemakkelijker, omdat zij ook leert communiceren.

één jaar geleden

Reactie op Mara21

Ohh vooral niet teveel googlen! Ieder kindje (en mama) is anders, dus kijk ...
🤗🥰

één jaar geleden

Baby van 4 dagen oud, is vanaf 19.30 onrustig. Huilen, krampjes, voeten strekken en plotseling geluid als ze slaapt. Eehh, ahh