1159 Reacties

één jaar geleden

Vraagje voor de mensen die flesvoeding geven, hoe doen jullie het in de nac ...
Ik geef geen kunstvoeding maar wij hebben 2 flessen dus ik was die niet altijd direct af. (Helaas ga ik zelf meestal wel naar beneden om te kolven en moet ik toch nog mijn kolfspullen afwassen maar als ze na het kolven pas drinkt laat ik de fles gewoon op mijn nachtkastje staan). Voor het opwarmen zou je een flessenwarmer boven kunnen zetten of een thermos warm water meenemen en mengen met koud water als je de fles maakt.

één jaar geleden

Reactie op Evel3

Ik geef geen kunstvoeding maar wij hebben 2 flessen dus ik was die niet alt ...
ik denk dat ik ook een 2e fles ga aanschaffen, ik doe het nu idd met een thermos. Het is alleen heel moeilijk voor mij om elke nacht 2 x naar beneden te gaan om de fles te wassen en in de badkamer vind ik het niet schoon ook al maak ik de badkamer elke dag schoon..

één jaar geleden

Wij hebben jn de badkamer thermosflesje met gekookt water staan dat redden we tot volgende ochtend. En we doen het flesje omspoelen en dan nieuwe maken. De volgende ochtend kook ik het even uit. We hebben ook een philley voedingtoren, dikke aanrader. Elke draai is 1 schep voeding. Dus scheelt bakjes schoonmaken enso.

één jaar geleden

Ik voel me nu heel lui.. ik heb er 6 😅😂 Wel gekocht net 1+1 actie. Ik doe ze 1 keer per dag ongeveer afwassen en pak telkens een schoon flesje. Mn partner maakt heeft nog verlof dus ik ga binnenkort of een thermoskan meenemen naar de slaapkamer of een flessenwarmer.

één jaar geleden

Reactie op Rikkie91

Wij hebben jn de badkamer thermosflesje met gekookt water staan dat redden ...
dankje voor de tip, die philley voedingtoren ga ik ook aanschaffen!

één jaar geleden

Reactie op Chan11

Ik voel me nu heel lui.. ik heb er 6 😅😂 Wel gekocht net 1+1 actie. Ik doe ...
Echt heel slim 🤣, alles wat praktisch is is welkom ❤️.

één jaar geleden

Hoi hoi, hoe vaak doen jullie de kleine in bad ?

één jaar geleden

Twee keer per week doen wij op advies van de kraamzorg.

één jaar geleden

Vraagje, ben 4 weken geleden bevallen en verlies de meeste dagen helemaal geen bloed meer soms nog klein beetje.. zou ik vandaag lekker kunnen afkoelen in t zwembad?

één jaar geleden

Reactie op Bellino

Vraagje, ben 4 weken geleden bevallen en verlies de meeste dagen helemaal g ...
Kraamhulp vertelde zodra je klaar bent met bloeden mag je in bad en zwemmen dus ik zou zeggen ja lekker doen

één jaar geleden

Onze is 4 weken nou ik was hem om de dag in bad. Hij heeft geen droge huid en vind het frisser helemaal nu met dit weer.

één jaar geleden

Om de 3 dagen ofzo.. max 3 keer per week wel. Kleine heeft wel een droge huid.. dus vaker mogen we echt niet doen.. ook met zo min mogelijk zeep.

één jaar geleden

Toen wij met onze 1e boven sliepen en ik geen bv meer gaf deed ik een thermosfles gekookt water meenemen en een fles koud water. Ze kreeg toen max 1 fles per nacht nog. Nu slapen we beneden en sta ik met 3 stappen in de keuken, dus doe ik gewoon kraanwater en gekookt water mengen. We hebben 3 flessen en ik zorg dat ze in de avonds sowieso schoon zijn, maar meestal spoel ik het flesje gewoon om. In de tijd dat het water warm wordt ga ik plassen en dan hup mn bed weer in om te voeden 😅

één jaar geleden

Ik moet soms m’n dochtertje bijvoeden met kunstvoeding, maar sinds enkele dagen trekt ze een vies gezicht bij kunstvoeding en drinkt ze niet. Haar mond loopt dan vol en het glijdt vanuit haar mondhoeken naar beneden. De eerste weken was kunstvoeding geen enkel probleem. Zijn hier meerdere moeders wiens kindje later kv is gaan afwijzen?

één jaar geleden

Reactie op BabyRH

Ik moet soms m’n dochtertje bijvoeden met kunstvoeding, maar sinds enkele d ...
Hey babyrh, geef je naast de kunstvoeding dan live borstvoeding of kolf je en geef je het met de fles? Als je live borstvoeding geeft, dan kan het zijn dat ze misschien genoeg al binnen heeft en dat de kv een beetje te veel wordt. Het kan natuurlijk dat ze een voorkeur heeft, heb hier zelf geen ervaring mee.

één jaar geleden

Reactie op Gina - 28 07 2021

Hey babyrh, geef je naast de kunstvoeding dan live borstvoeding of kolf je ...
Soms kolf ik en soms voed ik life. Het kwam voor dat ze onrustig bleef na het live voeden. We probeerden haar toen kv te geven, maar die wees ze af. Ik ging toen nakolven en moedermelk aanbieden en die dronk ze wel op. Ik denk dat ze nu echt onderscheid kan maken qua smaak🥹

één jaar geleden

Kan het kwaad om de luier snachts niet, of wat minder vaak te verschonen? Ook als ik weet dat ie vol zit? Of anders gezegd, hoeveel uur mag ze ongeveer een vieze luier aan? Ze heeft net halfslapend aan de borst gedronken en vind het sneu om haar nu wakker te maken door haar luier te verschonen. Maar ze heeft deze luier al 5 uur aan en sowieso net tijdens de voeding gepoept..

één jaar geleden

Reactie op Rizzerd

Kan het kwaad om de luier snachts niet, of wat minder vaak te verschonen? O ...
Een plas luier kan prima ff blijven zitten, een poep luier kan bijten in de billetjes.. vind ik dan😉

één jaar geleden

Nog meer baby’s die in de nacht enkel op de borst willen slapen? Onze dochter is bijna 4 weken. Overdag kan ik haar vaak wel wegleggen (op haar zij) maar in de nachten helaas nauwelijks. Inbakeren helpt niet, dan ligt ze enkel maar te kreunen en uiteindelijk gaat ze huilen en is ze klaar wakker en krijg ik haar weer moeilijk in slaap 🥱

één jaar geleden

Reactie op Juni-20

Nog meer baby’s die in de nacht enkel op de borst willen slapen? Onze docht ...
Klinkt als verborgen reflux, dan willen ze ook alleen maar op de zij of buik slapen. Ik zou ff langs de huisarts gaan die kan dat controleren :)