1159 Reacties
één jaar geleden
Heeft iemand tips voor eczeem bij babys van 6 weken? Mijn zoontje heeft hee ...
Toevallig gisteren een vriendin op bezoek gehad wiens zoontje het ook had. Ze heeft cortison gebruikt. Het is een hormoonzalf. Heb geen idee of het ook mag worden gebruikt bij een baby van 6 weken
Tis echt zielig, vooral met het warme weer 😭
VRIEND
één jaar geleden
Ik zou inderdaad via de huisarts gaan en niet zomaar hormoonzalf gebruiken. Onze middelste heeft exceem en soms heel extreem. Voor de rustigere niet hele heftige periodes smeren we vaseline parrafine. Verwacht dit laatste dat de huisarts dit zal voorschrijven.
één jaar geleden
Reactie op BabyRH
Toevallig gisteren een vriendin op bezoek gehad wiens zoontje het ook had. ...
Wooow dat is heel heftig ik heb zelf namelijk een huidziekte en je mag echt nooit zomaar al helemaal niet op jonge kindjes corticosteroïden smeren 🥹
één jaar geleden
Ik heb zelf soms hele droge ellebogen, is geen eczeem, maar bijna wel, en gebruik daar altijd bepanthen babyzalf voor.
En geef je bv toevallig? Dan is het goed om nu al pinda's of pindakaas te eten. Kindjes met eczeem zijn vaak ook gevoeliger voor pinda-allergie
één jaar geleden
Hi mama's
Mijn baby van 6,5 week slaapt eigenlijk heel erg veel overdag. Herkennen andere ouders dit ook? Wel ongv om de 3u wakker voor voeding. Maar tussendoor bijna niet. Meestal in de ochtend 1uurtje en in de avond met haar krampjes. Vraag me soms af wanneer ik bv tummy time moet oefenen.. en of ze niet te veel slaapt😅
Ze is wel alert wanneer ze wakker is.
één jaar geleden
Reactie op Evavd
Hi mama's
Mijn baby van 6,5 week slaapt eigenlijk heel erg veel overdag. H ...
In principe zijn ze rond 6w ook maar een uur tot 1,5 wakker. En aangezien het geven van bv vaak al veel tijd duurt inclusief luier, reken maar uit :). Hier hetzelfde mbt tummy time, zeker aangezien ze ook spuugt direct na het eten. Ik doe het vaak in de ochtend en avond als ze even langer wakker is. En veel op de borst, daar draait ze volop met haar hoofd.
één jaar geleden
Reactie op MamavanRenK
Ik zou inderdaad via de huisarts gaan en niet zomaar hormoonzalf gebruiken. ...
Dankjewel allemaal voor de goede tips, ben vandaag langs de huisarts gegaan. We hebben een zalfje gekregen voor zijn huidje en speciale shampoo voor zijn hoofdje. Gelukkig is het niet zo ernstig als wat ik dacht ❤️.
één jaar geleden
Reactie op Wallflower
Wooow dat is heel heftig ik heb zelf namelijk een huidziekte en je mag echt ...
Ze heeft het natuurlijk niet zomaar gebruikt! Is al 2x naar de huisarts geweest en daarna doorverwezen naar een dermatoloog. Haar zoontje krabde zich helemaal open en zat onder het bloed. Haar zoontje is overigens iets ouder dan onze baby’s
één jaar geleden
Reactie op Kaari89
Wat smeren jullie op het gezichtje als dat droog is?
Hey, hier ook baby met heel droge huid! Kraamzorg en verloskundige adviseerden mij pure kokosolie (ongeraffineerd, gewoon kopen bij de supermarkt) te gebruiken. Na het badderen smeren we haar lekker in. Ruikt ook nog eens lekker naar kokos, ons kokoskindje ☺️
één jaar geleden
Hebben jullie nog tips om melkproductie te verhogen behalve constant kolven want dat doe ik al 🥲
één jaar geleden
Reactie op Evavd
Fenegriek en Mariadistel slikken op advies van lactatiekundige
Dankjewel! Zal het even opzoeken. Heb je er zelf positieve ervaringen mee ?
één jaar geleden
Hebben jullie nog tips om melkproductie te verhogen behalve constant kolven ...
Naast bulgur nog meer tips:
https://www.zwangerenportaal.nl/baby/borstvoeding-voor-je-baby/10-superfoods-tijdens-de-borstvoeding
Zelf ben ik overgestapt op een havermout ontbijt, wel 's nachts geweekt want dan komen de voedingsstoffen beter vrij (overnight oats). Erg lekker met vers fruit en een beetje kwark of yoghurt! Kun je er meteen 2 van het lijstje strepen 😉
één jaar geleden
Reactie op BabyRH
Bulgur! Ik eet nu echt veel kisir🤤
Oeh lekkaaa, ga ik zeker ook doen!!
één jaar geleden
Reactie op MrsFox
Naast bulgur nog meer tips:
https://www.zwangerenportaal.nl/baby/borstvoedi ...
Dankjewel, ga ik zeker proberen 🥰
één jaar geleden
Dankjewel! Zal het even opzoeken. Heb je er zelf positieve ervaringen mee ? ...
Toen ik stopte met het gebruiken werd de productie langzaam minder. Ben weer gaan gebruiken en productie is inmiddels weer top. Ik ben niet 100% zeker of fenegriek en de Mariadistel daar iets mee te maken hebben. Maar iig loopt de boel sinds het slikken ervan weer goed.. 🤗