18 Reacties
6 maanden geleden
Had mijn oudste ook, begon ineens rond die leeftijd. Ik denk inderdaad de slaapregressie.
Wat bij hem toen hielp was hem echt GOED wakker maken. Lampen aan, tegen hem praten. Dan rustig wat slokjes water, soms ook even een banaan of beschuitje eten. Dan was hij meestal wel gekalmeerd genoeg om weer rustig te gaan slapen.
6 maanden geleden
Hier ook, lijkt alsof hij eerst wat huilt in zijn slaap en soms valt hij zelf weer in slaap. Als we erheen gaan dan wordt hij pas wakker en is zijn slaap verstoord en slaapt gerust pas 3 uur later weer.
Wel ook een paar keer gehad dat hij na een uur jammeren in zijn slaap echt hard ging huilen en dan ook ontroostbaar is.
Het is even pittig en het heeft hier 1,5 week geduurd en lijkt nu voorbij. Het wisselde heel sterk per nacht hoe erg het was en ook of we erheen moesten of niet.
Hij is hier aan het leren zelfstandig staan en het lijkt daar een beetje mee samen te hangen. Het lukt hem nu beter en de nachten zijn ook rustiger.
Ik zou hem persoonlijk geen Nurofen geven als er overdag helemaal niets aan de hand is. Maar dat kunnen jullie wel echt het beste aanvoelen hoor. Maar ik heb het idee dat het ook meer een ontwikkeling is als er overdag niets aan de hand is.
Succes!
6 maanden geleden
Bij ons was het weer een oorontsteking. Overdag geen last, s nachts echt krijsen. Misschien eens laten nakijken?
6 maanden geleden
Reactie op BabySS
Is er iets veranderd aan zijn voeding? Nieuwe dingen geprobeerd of iets?
Het enige dat veranderd is, is dat we zijn flesje nu met kraanwater (steek gefilterd door waterontharder) maken ipv flessenwater… Gaan we toch eens proberen om terug flessenwater te gebruiken
6 maanden geleden
Reactie op BabySS
Ik ga ook binnenkort over naar kraan. Ben benieuwd of het daar mee te maken ...
Zal ik doen! 🙂 Al dan niet toevallig is hij sindsdien ook eens geconstipeerd geweest, of heeft hij last van pijn bij stoelgang… Dus toch eens het proberen waard om nog eens terug te gaan naar flessenwater
6 maanden geleden
Reactie op ilihan
Zal ik doen! 🙂 Al dan niet toevallig is hij sindsdien ook eens geconstipee ...
Hopelijk is het snel over. Kan inderdaad mijn zoontje slaapt ook slecht als hij bv iets nieuws heeft gegeten dan moet zijn darmen er aan wennen lijkt wel. Daarom vroeg ik gelijk is er iets in zijn voeding wat anders is. Hopelijk is het snel opgelost en kunnen jullie allen goed slapen!
6 maanden geleden
Reactie op ilihan
Dachten we idd ook, maar overdag liggen is geen enkel probleem. Ook geen ko ...
Hoeft ook niet. Mijn dochtertje heeft helaas regelmatig oorontsteking, ze krijgt gelukkig buisjes binnenkort, maar overdag heeft ze nergens last van. Slaapt dan ook goed en lang, maar snachts kan ze dan alleen maar rechtop worden gehouden en valt dan in mn armen in slaap.
Deze week heeft ze het ook weer, maar ze heeft ook geen koorts.
Zou oorontsteking dus niet per se uitsluiten en evt naar de ha gaan als hij last blijft houden.
6 maanden geleden
Reactie op ilihan
Update: We zijn toch niet opnieuw overgeschakeld naar flessenwater en alles ...
Ah helder. Wij gaan ook echt kunstvoeding afbouwen en over op melk (en water thee etc) dus hij zal waarschijnlijk ook minder flessenwater nodig hebben. Als het op is gaan we ook over naar kraanwater.