11 Reacties
9 maanden geleden
ten eerste heel veel sterkte. onze zoon van 9 maanden heeft 3 flessen van 210cc en 7 schepjes.
in de ochtend fles.
rond 9.15 uur fruit
smiddags fles en boterham
rond 15.00 fruit
17.00 avondetrn
19.00 fles en naar bed
9 maanden geleden
Jeetje wat een ontzettend heftig nieuws! Allereerst heeel erg veel sterkte gewenst met het traject dat je gaat volgen. Ik ga ontzettend hard voor je duimen en leef met je mee. ♥️
Wat betreft de voeding:
Lijkt ze meer te willen na de fles of is ze wel voldaan? Op zich zou je best meer aan mogen bieden. Mijn dochter krijgt flessen van 180cc+6 scheppen meestal. Je zou eens kunnen kijken hoeveel ze uit zichzelf opdrinkt als je zoveel geeft en hoe lang het dan duurt voordat ze weer komt.
Hoe gaat het met eten van vaste voeding? Op zich hoeven ze niet meer om de 4 uur flesvoeding te hebben namelijk. Als ze op deze leeftijd minimaal 500ml vocht binnenkrijgen is dat helemaal oke.
Mocht je nog meer vragen hebben kan je ze uiteraard gewoon stellen!
Nogmaals heel veel sterkte ♥️
9 maanden geleden
Heel veel sterkte! Er is een rekensom voor flesvoeding en dat is het gewicht x 150. Maar weet niet of dat ook geldt voor kindjes die ouder zijn dan 6 maanden. Zelf geef ik nooit meer dan 180.
Mijn zoontje krijgt het volgende:
08:00 fles 180
11:00 fruithapje
12:30 warm eten of brood
16:00 fruithapje
18:00 warm eten of brood
19:30 fles 180
en eventueel tussendoor een baby chipje of een lange vingers, maar niet elke dag
9 maanden geleden
Heel veel sterkte! Er is een rekensom voor flesvoeding en dat is het gewicht x 150. Maar weet niet of dat ook geldt voor kindjes die ouder zijn dan 6 maanden. Zelf geef ik nooit meer dan 180.
Mijn zoontje krijgt het volgende:
08:00 fles 180
11:00 fruithapje
12:30 warm eten of brood
16:00 fruithapje
18:00 warm eten of brood
19:30 fles 180
en eventueel tussendoor een baby chipje of een lange vingers, maar niet elke dag
9 maanden geleden
Reactie op Anoniem1802
ten eerste heel veel sterkte. onze zoon van 9 maanden heeft 3 flessen van 2 ...
Is het bewust dat je twee keer fruit geeft? Ik doe dat niet. Alleen in de ochtend. Maar vraag me af of ik het ook in de middag moet geven
9 maanden geleden
Is het bewust dat je twee keer fruit geeft? Ik doe dat niet. Alleen in de o ...
Ja eigenlijk wel, consultatiebureau had aangegeven dat het mocht. En geef hem liever fruit dan iets ongezonds zoals een koekje ofzo
9 maanden geleden
Reactie op Geertjen97
Ja eigenlijk wel, consultatiebureau had aangegeven dat het mocht. En geef h ...
Daar heb je ook gelijk in. Ik ga dit ook eens proberen maar dan misschien ook eens wat vaker met groenten. Wij geven in de ochtend ook een boterham. Maar wij hebben dan weer een slechte melkdrinker. Leuk om iedereen zijn schema te zien.
9 maanden geleden
Shit joh, wat heftig.
Borstvoeding baby's drinken normaalgezien minder dan kunstvoeding baby's. Je kunt altijd extra aanbieden maar het maagje is waarschijnlijk kleiner.
In de nacht gaat het waarschijnlijk wel pittig worden als je niet meer de borst kan aanbieden. Misschien een paar keer een klein flesje door papa laten geven? Ze moet even af van haar associatie met jou en jouw borst voor geborgenheid. Dan kan ze straks een nieuwe maken met jou en een knuffel/aai/kus oid. van jou als geborgenheid.
VRIEND
9 maanden geleden
Dankjewel iedereen!
Ik ben vanmorgen 180cc gaan aanbieden. Ze heeft nu 2x gedronken en beide flesjes wel wat laten staan, maar wel weer op dan als ik 150cc had gemaakt.
Fruit en tussendoortjes vindt ze erg lekker. Groenten is per dag verschillend.
We komen nu tot bedtijd opeens uit tot 3 flesvoedingen. Maar waren ook wat later op als anders vanmorgen. Ben heel benieuwd hoe vannacht gaat.
Ik ga mijn partner vragen of hij vannacht de aandacht aan onze dochter wil geven als ze erom vraagt! Hoop zo dat het helpt. Ze associeert mij nu inderdaad met de borst, wat heel begrijpelijk is.
VRIEND
9 maanden geleden
Ze heeft voor het eerst in haar bijna 9 maanden doorgeslapen 😱.
We hebben gisteren dus meer kunstvoeding aangeboden en helemaal geen 1x de borst. Maar ze heeft afgelopen nacht ook voor het eerst in haar eigen bedje op haar eigen kamer geslapen in de nacht. Dus waar het precies aan heeft gelegen, geen idee. Maar ze heeft dus niet om mijn borst gevraagd om geborgenheid. Ik ben nu al even veel te vroeg wakker hihi.
Maar jeetje wat is dit fijn, misschien is de associatie nu heel snel weg. Maar stiekem mis ik haar wel hoor. Maar dit is wel positief met de chemo enzo wat gaat komen straks