51 Reacties
één jaar geleden
Herkenbaar!! Geef al twee maanden geen borstvoeding meer maar nog steeds 0,0 zin… zó frustrerend!
één jaar geleden
Herkenbaar. Alhoewel de behoefte er wel is maar de zin niet. Klinkt tegenstrijdig 😅. Maar het is vaak meer plezier voor hem en daar pas ik voor. Dus dan liever niets 🙈
Maar de behoefte is er niet heel hoog. Want elke nacht weinig slaap plus 2 handenbindertjes die elke dag mij nodig zijn waardoor mijn lichaam volledig in teken staat van voeden, knuffelen enzovoort, wilt mijn behoeften ook niet hoger.
één jaar geleden
Ik was net bij de verloskundige voor mijn spiraalcontrole. Zij gaf aan dat het echt heel normaal is dat die behoefte er niet is, soort natuurlijke anticonceptie.
één jaar geleden
Hier ook! Na m’n vorige bevalling 2 jaar geleden was m’n libido juist hoog maar nu na ruim 5 maanden is hij ook nog ver te zoeken 😬
één jaar geleden
Reactie op Sandy1986
Herkenbaar. Alhoewel de behoefte er wel is maar de zin niet. Klinkt tegenst ...
Precies hetzelfde. Behoefte is er wel, maar de zin niet 😂
Als we dan eenmaal bezig zijn dan is de behoefte er juist nog meer, maar moet er eerst zin voor maken en dat vind ik zelf ook wel rot voor mezelf, maar ook voor hem natuurlijk
één jaar geleden
Reactie op Muntdrop
Precies hetzelfde. Behoefte is er wel, maar de zin niet 😂
Als we dan eenm ...
Klinkt bekend haha. Gisteren toevallig weer eens activiteit geweest na iets van 3 weken. In heb begin toen die bezig was had ik ook echt zoiets van Pfff moet dit😅. Maar van me afgezet en toch proberen te genieten en zo was het wel fijn. Maar hoeft echt niet elke dag of paar keer per week🙈
één jaar geleden
Ik zit steeds mezelf in de weg. Ik ben altijd wel een 'over thinker' geweest en heb het moeilijk gevonden om in het moment te zijn, dat is nu veel erger geworden. Daarbij komt ook dat ik nog ongemak voel bij mijn bekken en dat ik liever wil slapen of ik heb net gedoucht of de baby wordt zo weer wakker en ga maar door. Ik wil wel maar ik kan niet in het moment zijn
één jaar geleden
Ik heb zelf oxytocine toegediend gekregen tijdens de bevalling in het ziekenhuis (spoed bevalling, met ambu naar ziekenhuis). Volgens verloskundige was het nodig maar ik zit er zelf nog steeds mee (dat het is toegediend) want ik wilde het eigenlijk zo natuurlijk mogelijk. Klinkt allemaal off-topic dit maar: als je leest op internet wat de gevolgen zijn van oxytocine zijn, is dat onder meer dat het je libido kan verlagen.
Iemand enig idee of dit idd zo is? Of zal het toch vooral door de hormonen komen?
Ik las onder meer deze artikelen:
https://dalalounatuurlijk.nl/synthetische-oxytocine-de-schaduwkant/
https://vitaalvanstart.com/oxytocine-tijdens-de-bevalling/
Dit artikel zegt weer dat bovenstaande niet waar is: https://howaboutmom.nl/synthetische-oxytocine-na-bevalling/
één jaar geleden
Reactie op Co
Ik heb zelf oxytocine toegediend gekregen tijdens de bevalling in het zieke ...
Zou dat na 5/6 maanden nog steeds effect hebben dan? Lijkt mij dat je lijf dat dan toch al wel verwerkt heeft? Jammer dat dat niet bij het artikel staat hoelang zoiets kan nawerken
één jaar geleden
Reactie op Co
Bij mij is het ook toegediend, maar geen last van.
één jaar geleden
Reactie op Co
Interessante artikelen. Ik heb precies hetzelfde meegemaakt (spoed bevalling en met ambu naar het ziekenhuis) en ook oxytocine gekregen, maar ik ervaar dat niet zo. Ik ben (off topic) alleen maar blij dat er daardoor geen knip, vacuümpomp of keizersnede nodig is geweest.
Ik ervaar zelf niet alle nadelen die in het artikel opgesomd worden. Wel een alerte baby en geen libido. Ik denk dat het vooral de hormonen zijn.