16 Reacties

7 maanden geleden

Borstvoeding en 1,5 a 2 plakjes brood met boter

7 maanden geleden

2 boterhammen met avocado, zuivelspread, notenpasta of ei of groente/fruit wafels

7 maanden geleden

• Ei (soms met allerlei groente erin) • Brood (vaak plantaardige boter en anders hummus zonder zout of avocado) • Bananen pannenkoekjes • Komkommer, tomaat en hummus zonder zout • Groente fritters met kikkererwtenmeel

7 maanden geleden

eestal 2 boterhammen met beleg (smeerkaas, pindakaas, boter, groente of fruit beleg, avocado, heel soms pasta) en soms krijgt ze granen pap of kwark oid

7 maanden geleden

Boterhammen! Soms maak ik wafels met bijv banaan erin of wortel

7 maanden geleden

Wij beginnen met een klein flesje van 60+2. (Hij eist nog echt een fles tussendoor, daarom een kleintje) Daarna een boterham met pindakaas, avocado, babyjam of vegapate. Ook een wentelteefje valt hier goed in de smaak! Met daarnaast een paar slokjes water of thee.

7 maanden geleden

Hoe vaak 2 boterhammen met hummus, zuivelspread of notenpasta o.i.d. Probeer vaak ook iets van groente aan te bieden (soms ook als spread op brood) maar dat gaat er niet vaak ik.

7 maanden geleden

Een fles van 150+4 en 1 a 2 boterhammen met boter, pindakaas of hummus

7 maanden geleden

Boterhammen met baba anoush of hummus, jam, stroop, vega smeerworst, smeerkaas, fruitspread. Soms een bordje pap, of een boterhammetje gedipt in ei en dan gebakken in de pan. Omeletje in reepjes met verse groenten erdoor. Pannenkoekjes met banaan volkorenmeel en havermelk. Het ligt er een beetje aan hoeveel zin en tijd ik heb 😅😂

7 maanden geleden

2 boterhammen met beleg en water te drinken erbij.

7 maanden geleden

Als lunch krijgen de kinderen meestal warm eten. Sowieso mijn dochter van 10 maanden. Brood vinden ze niet zo interessant. Wij zelf eten ook niet veel brood.

7 maanden geleden

Boterham en stukken fruit, of bananen pannenkoek ( 1 ei 1 banaan prakken mixen en dan bakken met olijf olie niet boter want dan blijft die plakken aan de pan) of een omelet of zo

7 maanden geleden

Reactie op Daniela xm

Als lunch krijgen de kinderen meestal warm eten. Sowieso mijn dochter van 1 ...
Eet ze dan ‘s avonds ook weer warm of wat anders? Ben benieuwd! Ik denk er ook over om het om te draaien, maar ben bang dat hij dan misschien niet vol genoeg zit voor de nacht.

7 maanden geleden

Reactie op berryberry

Eet ze dan ‘s avonds ook weer warm of wat anders? Ben benieuwd! Ik denk er ...
Hi hi, in de avond krijgt ze inderdaad nog een klein beetje avond eten, maar dat is meer voor de vorm. We vinden het belangrijk dat we dan met ze allen even aan tafel zitten, ook al is dat soms niet heel lang voor mijn dochter van 11 maanden. Overigens als ze in een groeispurt zit dan eet ze wel weer wat meer avond eten, maar meestal eet ze de helft of minder dan de middag. Als ze naar bed gaat dan krijgt ze ook nog een flesje melk. Je zou het altijd even een weekje kunnen proberen.