11 Reacties

9 maanden geleden

Mijn zoontje is 3 en heeft dit echt nooit gehad.

9 maanden geleden

Onze oudste was een mama's meisje, na de geboorte van de tweede is ze meer naar papa getrokken en dat is niet omdat ik haar minder aandacht gaf, het gebeurde gewoon. Een periode was het alleen maar papa papa papa en ik werd er oprecht een beetje verdietig van. Nu is het 50/50 en daar ben ik heel blij mee. Momenteel zwanger van de derde en ben benieuwd hoe het straks zal gaan🤭😅

9 maanden geleden

heb nu 4 kids en geen enkel kindje heeft dit gehad naar de vader toe. wel naar mij toe dat ze papa een tijdje liever niets mee wouden.

9 maanden geleden

onze meisjes zijn 3 jaar en 9 maanden maar beide vinden ze papa geweldig! ik draag zorg voor 80 procent van de verzorging maar als ze papa zien dan is mama even vergeten of minder interessant. ach ik vind het bij tijden wel een lekker rustig idee. hierdoor kan ik zelf gemakkelijk ergens heen gaan terwijl ik weet dat ze het bij papa enorm naar hun zin hebben. met de oudste is het alweer een heel tijdje alleen mama als het er echt op aan komt. zijn allemaal fases denk ik dan maar;)

9 maanden geleden

Reactie op Jen N

Onze oudste was een mama's meisje, na de geboorte van de tweede is ze meer ...
En bij de tweede? ik denk dat ik er ook enorm verdrietig van zou worden😅

9 maanden geleden

Reactie op Sandy1986

heb nu 4 kids en geen enkel kindje heeft dit gehad naar de vader toe. wel n ...
En is de zorg bij jullie thuis wel gelijk verdeeld of draag je ook meer zorg?

9 maanden geleden

Reactie op Xaya

En is de zorg bij jullie thuis wel gelijk verdeeld of draag je ook meer zor ...
Nee ik draag voornamelijk de zorg

9 maanden geleden

Ik denk dat de natuur het gewoon zo bepaald heeft in sommige fases bij kinderen. Bij moeders vinden ze vooral geborgenheid, veiligheid etc. Bij vaders vooral plezier, grenzen verleggen etc. Als het er echt op aan komt dan zoeken ze vaak de moeder op, als ze zijn gevallen oid. Maar hier lacht ons kindje altijd meteen naar papa en daar hoeft mijn vriend echt zijn best niet voor te doen haha. Hij huilt ook sneller als papa weggaat na het afzetten bij opa en oma bijv, dan wanneer ik dat doe. Geen idee waarom haha. Maar vind het nu ook wel schattig! Zou het idd ook niet leuk vinden als je het gevoel hebt dat je kleintje je afschrijft. Maar heb ooit een onderzoek gelezen dat kindjes oxytocine aanmaken voor de hechting wanneer ze simpelweg verzorgd worden door de moeder (de primaire zorgtaken) en dat ze dit aanmaken bij vaders door te spelen en te lachen. Misschien hoort het gewoon bij de ontwikkeling en de relatie.

9 maanden geleden

Reactie op Xaya

En bij de tweede? ik denk dat ik er ook enorm verdrietig van zou worden😅
de jongste vindt alles en iedereen leuk maar trekt toch wel iets meer naar mij toe

9 maanden geleden

Ik vraag mij vooral waarom je je zorgen maakt over iets waarvan je niet weet dat dit gaat gebeuren. Lijken mij nare en negatieve gedachtes.. een mens maakt zich vaak het meest zorgen over dingen die niet gebeuren. Lekker loslaten en als het zich zou voordoen dan pas kijken hoe of wat er mee om te gaan.

9 maanden geleden

Hoii, Onze tweede wordt voornamelijk erg blij bij het zien van zijn vader. Ik denk dat dit ook komt gezien zijn vader hem altijd avond eten geeft en echt heeeel graag eet Hahah. Ik ben er eigenlijk heel blij mee gezien onze eerste alleen maar Mama wou en ik dat weleens moeilijk vond voor mijn man. Ik zie mijn mam echt genieten van de baby en dat geeft mij ook een fijn gevoel dat ik niet in mijn eentje als de belangrijkste persoon door de kids wordt gezien/de emotionele last alleen draag. Ik voel ons meer als team/gezin als je snapt wat ik bedoel! Derde onderweg ben benieuwd wat die teweeg brengt 😁