25 Reacties
9 maanden geleden
hier ook nog niet. veel frustratie idd als hij niet aan een bepaald speelgoedje kan. op zich maak ik me nog geen zorgen. kan soms snel gaan. van kruipen naar stappen. ik heb in m'n hoofd, zolang hij maar voor zijn 1 jaar zit rond te kruipen is het ok voor mij
9 maanden geleden
niet druk om maken. is heel normaal dat ze nog niet kruipen hoor.
me dochtertje kroop rond de 9,5 maand maar was al best snel. me zoontje kan wel al kruipen alleen vind die tijgeren sneller en die stapt al aan tafel en bank. maar me 2 oudste zoons waren echt heel wat ouder met kruipen. beide rond de 10 a 11 maanden
9 maanden geleden
Mijn dochtertje is morgen 8 maandjes. Tijgeren doet ze al een tijd.... kruipen niet. Ik zit mer der op de vloer. Ik merk dat ze wilt staan en gaan lopen. Ik hen begrepen dat niet alle kindjes kruipen. Misschien even proberen der bij te zitten en een speelgoed voor der houden... ikzelf doe het telkens zo bij der.
9 maanden geleden
Hier ook nog niet mijn kleine is 9 maanden vandaag voor het eerst naar monkey town en er waren baby’s jonger dan mijn baby die aan het kruipen waren ze wat kruipen ze snel haha. Als hij op z’n buik ligt maakt hij rondjes
9 maanden geleden
Maak je niet druk :-), onze dochter rolt enkel van buik naar rug. Onze eerste dochter kroop pas met 13 maanden. Vergelijk je kleintje niet met anderen. Elk kind doet het op zijn of haar eigen tempo, het komt uiteindelijk echt allemaal goed. Geniet er van dat ze nog zo klein zijn. Voor je het weet ren je er de hele dag achter aan.
9 maanden geleden
Reactie op Evel3
Hier ook eentje die nog niet tijgert of kruipt op 9.5 maand. Soms trekt ze ...
Hier precies hetzelfde. Bijna 9 maanden.
Broer heeft nooit gerold (gewoon omdat hij niet op zijn buik wilde liggen)
en toch komt alles goed😊
9 maanden geleden
hier ook dochtertje van 9 maanden kruipt ook nog niet.. ieder kind heeft z'n eigen tempo heb me er ook al druk in gemaakt maar heeft geen zin.
Nu denk ik doe maar op je eigen tempo m'n klein meisje
9 maanden geleden
Hier ook nog niet! En daar ben ik stiekem wel blij mee. Als ze beginnen te kruipen, kunnen ze overal komen en moet je ze extra in de gaten houden. Ik vind het nu nog wel lekker overzichtelijk 😂
9 maanden geleden
Hier ook niet hoor lui kind. Rond 8mnd beginnen ze meestal pas met tijgeren hoor! Hier kan die net zelfstandig zitten als k m neer zet. De sociale norm laat altijd lijken alsof ze nu al van alles moeten kunnen. Sommige kinderen zijn gewoon heel snel.
9 maanden geleden
Die van mij is volgende week 9 maanden en rolde met 4 maanden, maar daarna stagneerde het. Zit, kruipt, tijgert nog niet. Doet wel heel veel aan krachttraining 💪🏼
Nou als hij 18 zal hij vast wel kunnen zitten.
Alleen zijn onmacht, frustratie zit hem nu regelmatig in de weg.
9 maanden geleden
hier tijgert ze alleen, maar ook niet heel fanatiek. en ze gaat wel vaak in de kruiphouding zitten en wiegt dan heen en weer, maar daar blijft het voorlopig bij.
maak me er niet zo druk over, ze heeft blijkbaar wat minder haast, in tegenstelling tot haar grote zus, die was wat sneller met kruipen, etc. die liep op deze leeftijd al achter een loopwagentje aan. maar ieder zn tempo, maak me er niet druk om eerlijk gezegd
9 maanden geleden
Hier wel tijgeren, maar nog niet zelf gaan zitten. Inderdaad niet heel druk om maken. Onze oudste schoof op haar kont en liep met 18 maanden en nu loopt ze met mij met gemak 2 kilometer, zonder moeite
9 maanden geleden
Zeker niet erg! hoef je je echt geen zorgen om te maken. Dit is nog een prima leeftijd hoor!
Het is zelfs beter als ze iets later zijn.
Mijn dochter is een kleine druktemaker en juist vrij snel, maar ik vind dat echt niet zo fijn, had liever gehad dat ze wat langzamer aan deed. Geloof me, echt nog eventjes genieten van het feit dat ze het lekker op haar rustige tempo doet ♥️
9 maanden geleden
hier is N onze derde dochter. de eerste kroop met 6 maanden, de tweede net iets later en N doet eigenlijk alleen tijgeren. Voor baby's gaan kruipen moeten ze bepaalde reflexen geïntegreerd hebben. vooral de STNR is een hele belangrijke en zie je terug in op handen en knieën gaan schommelen. verder is het nog niet "te laat" dus zou ik me geen zorgen maken😊
8 maanden geleden
Zijn er ook mensen waar hun kindje niet tijgert en niet kruipt? Ons zoontje is nu 10 maanden en doet het gewoon niet… ik zou het zo leuk voor m vinden als hij ons kan volgen en wat mobieler wordt om naar speeltjes enz toe te gaan.