10 Reacties
5 maanden geleden
Reactie op cc2209
Hier opeens ook steeds vroeger wakker met 13 mnd maar ook nog wel toe aan e ...
Heb wel het idee dat die er 2 nodig heeft. 2 dagen nu uur ochtend en uur middag dut en 0615 en 0630 wakker. Ga het nu zo houden en als het komt dat die ochtend gaat weigeren dan naar 1 dur
4 maanden geleden
Reactie op cc2209
Hier opeens ook steeds vroeger wakker met 13 mnd maar ook nog wel toe aan e ...
Hier wordt ze sochtends vroeger wakker als ze overdag teveel slaapt. We hebben gemerkt dat als ze max 2,5 uur slaapt overdag, verspreid over 2 dutjes dat ze dan om 06:30 wakker wordt. Slaapt ze langer dan 2,5 uur overdag dan wordt ze al rond 05:00/05:30 wakker.
Ze heeft dit een paar maanden terug ook al gehad, toen een tijdje dat ze wel weer meer sliep overdag en de ochtend erna om 06:30 wakker werd, en nu dus weer minder slapen overdag. Het lijken wel fases te zijn
4 maanden geleden
Lastig te zeggen, dat is zo verschillend per kindje. Onze kleine gast (altijd al een hopeloze slaper overigens) is al maanden over op 1 dutje. Simpelweg omdat hij een tweede dut weigerde en in de zeldzame gevallen dat hij wel sliep standaard tot 21/22 uur wakker was. Hij was verder heel vrolijk, dus ik heb me er geen zorgen om gemaakt.
Ik kijk zelf altijd naar zijn signalen. Wordt er gewreven in de oogjes, gegaapt of daalt de sfeer naar een vriespunt? Dan leg ik hem plat. Meestal slaapt hij ca 2 a 3 uur (vaak van 11 tot 13 of soms zelfs tot 14). In de avond is hij om 19 uur dan moe en gaat dan weer naar bed.
Eventueel een paar dagen proberen of het werkt? Het zou kunnen dat hij eraan toe is. Als het niet werkt is het waarschijnlijk gewoon weer een fase 🙈. Dan weet je dat in ieder geval ook weer.
4 maanden geleden
Heel herkenbaar je verhaal. Wij hebben ook het antwoord nog niet gevonden maar slaapt overdag misschien net iets te goed