Hi lieve mede-ouders,
Wij mogen de Neocate gaan indikken (in overleg met kinderarts), waar dikken jullie de neocate mee in?
En wij hebben de dr.Browns flessen, welke speen gebruiken jullie dan?
Zoek graag advies en ervaringen🤩
Kinderarts had het over Johannes broodpitmeel of Gelilact… maar ik dacht ergens gelezen te hebben dat Johannes Broodpitmeel niet altijd kan bij KMA?
Jbpm geen ervaringen mee maar wij dachten in te dikken met gelilact.
Nou wat een gedoe 😂
Niet te doen.
Je moet volgens mij het water aan de kook brengen en dan mixen en dan af laten koelen.
Gewoon zo een schepje in het flesje dan krijg je vet rare dikke klonten.
Ik neem het spugen maar op de koop toe. Ons zoontje heeft er zelf gelukkig weinig last van. Alleen wij stinken een beetje 🤪
Bij ons gaat gelilact top. We maken voor paar flessen tegelijk klaar in grote kan. Gekookt water +staafmixer werkt top. Af laten koelen en in koelkast bewaren.
Per 150 ml 1 schepje met speen 1 gaat bij ons goed.
Wij hebben bij onze dochter Neocate met johannesbroodpitmeel ingedikt. Volgens mij bevat die van de Kruidvat wel melksporen en Nutriton niet. Wij gebruikten ook Dr. Brown flessen met speen 3 al vanaf 3,5 maand oud
Hier de neocate ingedikt met biologische johannesbroodpitmeel. De nutriton kreeg ze veel krampen van. Deze totaal niet.
Speen difrax maat L op de dr browns fles. Gaat super! Maar hier is de voeding dan ook echt erg dik
Wij dikken in met Gelilact, maar het is gewoon zo onhandig en klonterig. Van de week wilden we jbpm opnieuw proberen, maar toen kregen we het gewoon niet de juiste dikte. Onze dochter spuugt nog steeds veel ondanks dat het heel dik is. We hebben het maar voor lief genomen dat er altijd circa 30ml in de fles blijft en daardoor geven we altijd wat meer.
We gebruiken dr Brown en dan speen 3. Ze doet 15 a 20 minuten over de fles. Bij speen 2 komt het er niet doorheen.
Tipje voor gelilact klaar maken! Ik maak ineens voor 1 liter (ik kook 1 liter water ) doet 10 schepjes Gelilact in een kom voeg het water erbij en dan met de staafmixer, mixen tot een glad beslag en dan in een fles bewaren. Hier speen 2 Dr. Brown en gaat goed!
Wij hebben zowel met johannesbroodpitmeel ls gelilact ingedikt bij onze kindjes met reflux en koemelkallergie. Persoonlijk vonden we gelilact echt rommel. Ons zoontje kreeg er diarree van en werd heel onrustig. Dus denk vooral even kijken wat voor jou kindje werkt.