19 Reacties

5 maanden geleden

Dat de temperatuur 's nachts zakt is logisch, maar ik zou hem wel meer aan doen inderdaad. Hier is het boven 20 graden en ze slaapt nu zelfs weer in een korte mouwen romper, lange pyjama en een TOG 2 (denk ik, weet het niet zeker) slaapzak zonder mouwen. In een dunnere slaapzak voelde ze ook koud aan 's ochtends.

5 maanden geleden

Reactie op -Elvira

Dat de temperatuur 's nachts zakt is logisch, maar ik zou hem wel meer aan ...
Ja vannacht idd shirtje aan gedaan en dikker broekje, toen voelde hij vanmorgen prima. Gek toch dat het voorheen anders was… maar toen was het buiten ook benauwder dus misschien “voelt” het qua temp dan ook anders. Wij liggen met een shirtje onder een dikkere deken dus vond het al gek. Het leek alsof hij minder warm sliep dan wij. Zijn slaapzak is maar 0,5 dus nu met shirtje, broekje en romper zal hij ongeveer op 2.0 tog uitkomen. Wat denk ik prima is met 21,5/22 graden..

5 maanden geleden

Die van ons slaapt in de Puckababy zomer zak met romper korte mouw en dunne pyjama lange mouw met sokken. Kamer is +/- 22 graden. Maarja anders heeft hij het te koud, zou vooral naar je kindje kijken ipv de richtlijnen.

5 maanden geleden

Reactie op Guusje0101

Die van ons slaapt in de Puckababy zomer zak met romper korte mouw en dunne ...
Thanks voor je reactie! Dan heeft ons kindje nu hetzelfde aan denk ik zonder de sokken. Bij ons zitten de mouwen nog aan de puckababy maar heeft hij korte mouw eronder

5 maanden geleden

Onze dochter heeft het naar mijn idee snel warm en zij heeft al weken - bij ons inmiddels 23 tot 24 graden - onesie aan (zonder voetjes) met lange mouwen + zomer slaapzak 0,5 tog. We maken pas overstap naar romper korte mouwen + slaapzak 0,5 tog bij 25-26 graden, zo ook vorig jaar gedaan. Of romper lange mouwen proberen anders evt combo met broek? Het is uitproberen, maar wat je noemt vind ik koud eigenlijk (bij ons was rond 21-22 graden nog romper, onesie en slaapzak 1,5 tog, maar elk kindje is anders 🙃)

5 maanden geleden

Reactie op fietje27

Ja vannacht idd shirtje aan gedaan en dikker broekje, toen voelde hij vanmo ...
Ja hier een meisje dat het supersnel warm heeft en ook die is nu met 20/21 graden kouder. Dus het zal inderdaad ook met de luchtvochtigheid te maken hebben! Gewoon lekker aankleden tot hij het warm genoeg heeft, die richtlijnen zijn maar richtlijnen 😜

5 maanden geleden

Mijn zoon heeft het snel koud en slaapt in een wollen korte mouw romper of wollen pakje met lange mouw en lange broek. Wol maakt hier veel verschil (ben niet overdreven overtuigd van wol ofzo hoor). Maar mijn zoon heb ik ook de lange mouw en lange broek aangedaan on het dikke deel van de Puckababy. Het is 19-20 graden op zijn kamer.

5 maanden geleden

Mijn dochter slaapt momenteel weer in een winterslaapzak, dunne pyjama met lange mouwen en een romper met korte mouwen. Als ik de richtlijnen moet volgen ligt ze te verkleumen in haar bed 😅 Ik volg haar dus. Richtlijnen zijn richtlijnen, ieder kindje is anders!

5 maanden geleden

Mijn dochter slaapt momenteel weer in een winterslaapzak, dunne pyjama met ...
Hier precies hetzelfde!

5 maanden geleden

Reactie op Kamila92

Onze dochter heeft het naar mijn idee snel warm en zij heeft al weken - bij ...
Hier ook snel warm.. hij sliep lange tijd heel goed met deze toedekking (slaapzak 0,5 tog, korte mouwen romper en broekje bij 22 graden). Vandaar dat ik het zo vreemd vond dat hij het nu ineens koud had. Toch iets te maken met gevoelstemperatuur misschien.. Hij heeft nu in ieder geval een dikker broekje en een laagje extra aan. Hopelijk scheelt dat

5 maanden geleden

Reactie op -Elvira

Ja hier een meisje dat het supersnel warm heeft en ook die is nu met 20/21 ...
Ja precies! Dat klinkt mij ook logisch want hij heeft het een hele tijd prima gehad, terwijl de temperatuur op zijn kamertje volgens de thermometer amper afweek. Thanks! Hopelijk slaapt hij nu beter. Voel me dan zo’n sukkel haha. Maar wil hem ook niet meteen weer inpakken als een eskimo met deze temperaturen binnen

5 maanden geleden

Reactie op Bosdieren

Mijn zoon heeft het snel koud en slaapt in een wollen korte mouw romper of ...
Wol heb ik idd in de winter veel gedaan! Misschien kan ik een wollen romper nog eens proberen. Kan zomaar verschil maken

5 maanden geleden

Hier hetzelfde. Heb het zelf ook weer ijskoud namelijk. 😂 (in juni?!😅)

5 maanden geleden

Hier ook hetzelfde aan. Ik heb het idee dat die richtlijnen vaak te koud zijn..? Of mijn dochter is gewoon snel koud

5 maanden geleden

Reactie op fietje27

Wol heb ik idd in de winter veel gedaan! Misschien kan ik een wollen romper ...
Het schijnt ook juist koel te zijn bij warm weer. Vandaar dat ik een romper korte mouw heb gekocht. Hij slaapt er echt heerlijk in. Ik doe het wel als enkele laag aan.

5 maanden geleden

Reactie op fietje27

Ja precies! Dat klinkt mij ook logisch want hij heeft het een hele tijd pri ...
Haha goede vergelijking, hier altijd liever te koud dan te warm 😅 Iets meer frisse dagen geweest, wellicht ene of andere verkoudheid nadert als (bij)gevolg van tandjes, lekker enkele dagen dan maar wat extra’s aan en switch terug naar lichter kan altijd. Hier eens ook temp onder 36 midden in de nacht weten te meten omdat ze fris voelde maar juist heerlijk lag te slapen, dus tja kan gebeuren.

5 maanden geleden

Flauw he.. volg je zo netjes de richtlijn... ik heb hier zoveel moeite mee gehad. En nog wel eens. Ik ben een spastische nek-voeler geworden nadat onze kleine in de kraamweek een mega ondertemp had. Blijft een gevoelig ding... Ik ben de richtlijnen los gaan laten en idd veel gaan voelen. T ene kind is t andere niet en de richtlijn gaat niet altijd goed op. Daarbij las ik de kamertemp vd babyfoon af maar die klopt al helemaal niet.. Wat ik daarin wel belangrijk vind zijn: 1. In laagjes werken, beginnen bij je gevoel en eventueel opbouwen. Liever net te koud dan te warm. Een koud kindje komt wel huilend. Een te heet kindje blijft stil. 2. Natuurlijke stoffen: bij voorkeur katoen en wol. Werken thermoregulerend. 3. ... "lieverd.. wat denk jij?" .. vraag hulp! Bij twijfel gewoon ff de ander laten beslissen.

5 maanden geleden

Reactie op Np22

Hier hetzelfde. Heb het zelf ook weer ijskoud namelijk. 😂 (in juni?!😅)
Ik had vandaag gewoon de verwarming aan én slaap weer onder mn winterdekbed 😂