13 Reacties

8 maanden geleden

Ik denk dat er niet echt een leeftijd voor is. Mijn oudste ging toen hij 3 maanden oud was erheen en heeft het altijd super goed gedaan daar. Goed slapen /eten en drinken/spelen. Mijn jongste gaat ook vanaf dat hij 3 maanden oud is ( nu 9 maanden) en hij slaapt veel slechter op de opvang en drinkt ook zijn flessen niet leeg. Ik denk dat het echt per kind verschillend is. Mijn jongste zit op hetzelfde kdv waar mijn oudste zat. Met dezelfde leidsters en dezelfde groep

8 maanden geleden

Hier was ze 4maanden oud 😉

8 maanden geleden

Vanaf de start (3 a 4 maanden) beviel hier goed. Zo kennen ze de leidsters al als ze in de eenkennigheid en verlatingsangst komen en vormt fat geen hindernis. Mijn jongste heeft wel wat moeite met slapen op de opvang, maar dat komt omdat hij zo ontzettend nieuwsgierig is. Hij is er verder niet ongelukkig onder en tankt het op andere dagen wel weer bij. Ik heb geen ervaring met op latere leeftijd starten, dus ik kan niet zeggen of het dan heel veel anders was gegaan. Mijn dochter is wel rond haar 1e verjaardag gewisseld van opvang. Dat zorgde wel een aantal maanden voor meer onrust en huilen bij het weggaan. Toen ze daar eenmaal gewend was, ging ze ook vrolijk naar haar nieuwe opvang.

8 maanden geleden

Hier is mijn oudste begonnen met 13 maanden. Ik vond dat wel fijn, maar weet ook dat dat niet voor elke ouder kan. Ik vond het prettig omdat ze al goed vaste voeding at, overdag nauwelijks nog bv dronk en goed zelf in slaap viel. Mijn jongste begint straks ook als ze 12 maanden is. Zij zal mogelijk nog wel bv mee krijgen omdat ze gewoon nog niet zo’n goede vaste eter is en nog graag haar melkje drinkt bij mama 😅 ook valt zij niet zlefstandig in slaap dus we gaan zien hoe dat gaat. Ik denk dat alle leeftijden voor en nadelen hebben dus het is wat voor jou als mama/gezin het beste past.

8 maanden geleden

Reactie op Ninanonowars

Hier is mijn oudste begonnen met 13 maanden. Ik vond dat wel fijn, maar wee ...