56 Reacties

één jaar geleden

Hoi allemaal, bij mij begint de pijn aan onderkant van mijn voeten en in de gewrichten van mijn knieën steeds erger te worden lijkt het wel. Is er al iemand die weet waar het door komt? Ik moet dinsdag naar de bekkenfysio en ben van plan er dan ook even naar te vragen, want dit is niet erg prettig.

één jaar geleden

Ik heb dit ook! Wat ‘fijn’ om te lezen dat anderen dit ook hebben. Ik dacht eerst dat het aan m’n medicatie lag of door vermoeidheid. Mijn dochter is nu 9 weken oud, maar die pijn voel ik wel pas sinds een paar weken? Ik voel de stijfheid vooral als ik opsta uit bed, dan doen m’n voeten echt veel pijn. Of als ik lang op de bank heb gezeten en ik sta op, dan zijn mijn benen zo stijf. Ik kijk dan wel een oude oma als ik moet opstaan en lopen. Als ik zoek op Google kan ik hier niks over vinden?!

één jaar geleden

Het enige wat ik tegen kwam is een eventueel te kort aan vitamine D🤭 ik wordt er ook echt niet blij van en heb besloten om maandag toch maar even een afspraak te maken en te vragen om mijn bloed te laten checken op D, B12 en mijn ijzer gehalte. Hopelijk krijg ik dan wat duidelijkheid ☺️

één jaar geleden

Ik volg ook even mee in dit topic heb er zelf ook last van nu 3 maanden geleden bevallen. En echt pijn aan mijn voeten als ik uit bed stap. Ik moet wel nog steeds 7 kg afvallen dacht miss dat het daaraan ligt.

één jaar geleden

Hebben jullie ook pijn in bijvoorbeeld je handen? Als je heel hard knijpt? Ik lijk dan ook die stijfheid/pijn te voelen in m’n gewrichten. Mochten jullie naar de huisarts gaan, ik ben heel benieuwd wat die zegt.

één jaar geleden

Reactie op Noukii

Ik volg ook even mee in dit topic heb er zelf ook last van nu 3 maanden gel ...
Hmm zou kunnen, maar mijn gevoel zegt dat het niet aan gewicht ligt. Ik weeg nu namelijk net zoveel als 1,5 jaar geleden (ging sporten en iets gezonder leven voor de zwangerschap). En met dat gewicht had ik nergens last van.

één jaar geleden

Reactie op Nelly92

Hebben jullie ook pijn in bijvoorbeeld je handen? Als je heel hard knijpt? ...
Ik hield tijdens zwangerschap veel vocht vast en kreeg toen op gegeven moment dat als ik wakker werd (of als ik een tijd mijn handen niet of ander gebruikte) dat ze ook pijnlijk werden. Beetje stijf ofzo. Dat ik ze dan echt steeds tot vuist moest maken en weer ontspannen om het wat beter en soepeler te laten voelen. Ik heb dat nu inderdaad weer.

één jaar geleden

Reactie op Firsttimemommyi

Hier het zelfde! Voeten doen onwijs veel pijn als ik uit bed stap of als ik ...
Naast de pijn in m’n benen knieën en rug heb ik ook last van mijn polsen en handen sinds 2 dagen dit doet vreselijk veel pijn

één jaar geleden

Magnesiumbadje of spray wil wel helpen tegen deze klachten.

één jaar geleden

Reactie op Firsttimemommyi

Naast de pijn in m’n benen knieën en rug heb ik ook last van mijn polsen en ...
Zou dat Quervain kunnen zijn? Ik heb dat na mijn eerste bevalling gehad en dat deed verschrikkelijk veel pijn. Dat wordt blijkbaar door de hormonen veroorzaakt en ontstaat vaak pas weken na de bevalling door herhalende bewegingen (in mijn geval het wiegen van de eerste).

één jaar geleden

Hallo dames, hier hetzelfde, pijn in mijn gewrichten van mijn voeten/enkels/knieën na even liggen of zitten. En echt waggelen als een oud vrouwtje. Ik heb trouwens exact hetzelfde gehad na mijn vorige zwangerschap en toen heb ik dit nagevraagd bij mijn ha en fysio. Is blijkbaar een 'normaal' ontzwanger kwaaltje. Vorige keer is het ook na enkele weken/maanden vanzelf overgegaan. Hoort er dus blijkbaar jammer genoeg bij 😥

één jaar geleden

Reactie op dvbh

Ik hield tijdens zwangerschap veel vocht vast en kreeg toen op gegeven mome ...
Dit heb ik ook inderdaad. Zeer vervelend

één jaar geleden

Reactie op HollyJolly

Hallo dames, hier hetzelfde, pijn in mijn gewrichten van mijn voeten/enkels ...
Ah fijn om te weten dat dit een normaal kwaaltje is. Ik ga voor de zekerheid maar magnesium slikken en wacht het af…

één jaar geleden

Volgens mijn kinesist is dit eerder door de hormonale veranderingen na de zwangerschap..

één jaar geleden

Reactie op Sharon_271

Volgens mijn kinesist is dit eerder door de hormonale veranderingen na de z ...
Maar wel iets dat overgaat toch?? 😬

één jaar geleden

Reactie op dvbh

Maar wel iets dat overgaat toch?? 😬
Ja hoor 🙂 Wanneer zal alleen wat afhangen van persoon tot persoon.

één jaar geleden

Update: Ik ben vandaag bij de podoloog geweest, het probleem zit echt in mijn voeten en de banden in mijn voeten die zijn uitgerekt, en ik krijg nu zolen en dan zou het met een paar weken beter moeten gaan. Ben benieuwd.

één jaar geleden

Reactie op Nelly92

Hebben jullie ook pijn in bijvoorbeeld je handen? Als je heel hard knijpt? ...
Ja dat heb ik ook nog steeds na 9 weken bevalling. Laatste week zwangerschap had ik er ook last van. Mijn handen doen zo pijn. Uit bed komen met pijnlijke benen en handen voor een fles is echt een drama altijd

één jaar geleden

Reactie op Sharon_271

Volgens mijn kinesist is dit eerder door de hormonale veranderingen na de z ...
Volgens die van mij komt het door verzwakte bilspieren 😅 Heb er nu oefeningen voor gekregen, we zullen zien wat het geeft…

één jaar geleden

Herkent iemand ook nekpijn? In de nacht wordt mijn nek zo stijf dat ik niet eens kan omdraaien.