10 Reacties

6 maanden geleden

Misschien nog goed om te vermelden.. Onze meid is een echte flesweigeraar! Tevens wil zij ook geen speentjes oid.

6 maanden geleden

Hier hetzelfde! Wij zijn gaan oefenen met dat mijn man haar in de avond wat vaker naar bed brengt net als met een middagdutje. Ene keer meer succes mee dan de andere keer, maar het lukt toch soms! In de nacht slaap ik samen met haar, want anders heeft niemand rust. Dit wil ik afbouwen maar weet ook niet goed hoe

6 maanden geleden

Wat ik van verschillende vriendinnen gehoord heb is cold turkey stoppen met BV in de nacht. Als je ervanuit gaat dat ze geen nachtvoeding neer nodig heeft, ze overdag voldoende eet en drinkt. Dan gewoon stoppen. Je voorbereiden op een aantal dagen drama: veel verdriet, veel boosheid, grote emoties. Dus veel troosten en wiegen ed. Verdriet mag er zijn natuurlijk. En dan ben je ervanaf. Wat ik ook als tips kreeg was om een week lang ergens anders te slapen. Zodat de partner de nachten doet en zodat de associatie niet in de buurt is. Via bureau van slaap heb ik een stappenplan gekregen om zelfstandig in slaap te leren vallen, als bij ons overdag lukt, zonder borst, dan ga ik 1 van de 2 bovenste opties uitproberen

6 maanden geleden

Ik ben trouwens sinds 10 maanden ook gewoon stopt met kolven. Als er niets meer uitkomt is dat dan ook maar zo

6 maanden geleden

Hier ervaringsdeskundige. Zowel mijn oudste als nu mijn jongste doen/hadden hetzelfde. Hoe zwaar het nu ook is, op een gegeven moment stoppen ze er vanzelf mee. Daar hoef je niks voor te doen.

6 maanden geleden

Reactie op Nefertari

Hier ervaringsdeskundige. Zowel mijn oudste als nu mijn jongste doen/hadden ...
Dat bied wel wat perspectief, bedankt! Hoe oud waren ze?

6 maanden geleden

Reactie op Evavd

Wat ik van verschillende vriendinnen gehoord heb is cold turkey stoppen met ...
Dit had ik nog niet eerder gehoord! Dankjewel voor je reactie!

6 maanden geleden

Reactie op Wajomanza

Hier hetzelfde! Wij zijn gaan oefenen met dat mijn man haar in de avond wat ...
Ik ben blij dat andere mama’s hier ook tegen aanlopen. Soms voelt het alsof ik het verkeerd doe. Wij blij ook oefenen! Tot nu toe gewoon nog nooit succes gehad en frustrerend voor ons allemaal

6 maanden geleden

Reactie op Nefertari

Hier ervaringsdeskundige. Zowel mijn oudste als nu mijn jongste doen/hadden ...
Klopt! Mijn dochter wilde met 13 maanden ook zelf niet meer. Vanaf toen kon ik haar ineens wakker in bed liggen en ging ze slapen! Geen idee hoe lang m’n zoon het gaat willen, dus blijf tot die tijd ook nog maar in slaap voeden. Kolven ga ik mee stoppen zodra hij 1 wordt, want ik moet er veel moeite voor doen om er voldoende uit te krijgen..

6 maanden geleden

Reactie op RhodéCharlie

Dat bied wel wat perspectief, bedankt! Hoe oud waren ze?
De oudste begon na 14 mnd minder te drinken en vanaf 17 mnd helemaal gestopt. De jongste is nu 11 mnd en komt min 3x per nacht. Nog even volhouden dus...