26 Reacties

één jaar geleden

Heb dit ook heel erg. Totaal niet betrokken bij de zwangerschap. Ook kwamen ze niet opdagen op onze genderreveal… Als we echofoto’s laten zien krijgen we de laatste tijd alleen maar opmerkingen zoals “Kutblaag, kutkind” Vind het zo respectloos ga ook niks meer laten zien. Kindje is nog niet eens geboren en nu al zulke opmerkingen. Voornamelijk ook mijn schoonvader die continue harde geluiden maakt en hard in mn buik gaat porren om de baby te laten schrikken. En dan wel de tijd beginnen over oppassen. Nou nee dankjewel😂😂

één jaar geleden

Reactie op Jm2023

Heb dit ook heel erg. Totaal niet betrokken bij de zwangerschap. Ook kwamen ...
Jeetje wat heftig

één jaar geleden

Reactie op Jm2023

Uh.. wat vind je man hiervan? Dit is toch geen normaal gedrag. Ik zou met deze mensen helemaal geen contact meer willen hebben en als mn kind dan toch een "kutblaag" of een "kutkind" is nog voor het geboren is dan zou ik toch zeker niet op ze zitten te wachten als de baby er straks is. Ik zou ze er ook gewoon op aan spreken en vragen wat hun probleem precies is. Is gewoon asociaal gedrag dit. Ik zou die man eens flink terug porren in zijn buik en eens flink in zn oor schreeuwen dat hij een kutopa is..

één jaar geleden

Heel simpel, als mensen geen rekening met mij houden dan andersom ook niet.. wat vind je partner?

één jaar geleden

Reactie op Jm2023

Wauw, dit is echt heel heftig! Mag en hoef je echt niet te tolereren hoor! In de psychologie neigt dit gewoon naar mishandeling.. iemand die doelbewust over jouw grenzen en waarden heen gaat. @TS: ik lig ook niet lekker met mn schoonfamilie.. Al 12 jaar niet 😅 .. we verschillen gewoon heel veel en hebben andere normen en waarden. Als ik aan geef dat we geen roze kleding willen, komt mn schoonma met een roze pakje 'omdat dat gewoon zo hoort' .. Weetje, ik heb me daar vaak heel druk om gemaakt.. maar uiteindelijk heb ik alleen mezelf ermee .. ik behandel hun hoe ik zelf behandeld zou willen worden, maar loop absoluut geen stapje harder voor ze. We moeten met elkaar door een deur, want ze zijn nou eenmaal opa en oma van de kids.. maar wel op mijn/onze voorwaarden.. en uiteindelijk komt het wel goed.. Onze dochter van bijna 3 gaat zelfs al merken dat oma anders is en bijt soms van zich af..

één jaar geleden

Reactie op Mammabear

Uh.. wat vind je man hiervan? Dit is toch geen normaal gedrag. Ik zou met d ...
Nee zit ook totaal niet meer op deze mensen te wachten. Ben ook oprecht heel boos dat het zo gaat maar mijn vriend ziet het allemaal niet zo. Die ziet het als “een beetje plagen” en vind dat als ik er zo last van heb ik er zelf wat van moet zeggen. Maar vind dat hij hiermee mij en zijn eigen kind laat vernederen met zulke opmerkingen en gedrag. Het liefst zou ik die mensen na de geboorte volledig op afstand willen hebben. Ze betrekken zichzelf er nu al nauwelijks bij, dus ben benieuwd hoe dit straks zal gaan. En dat terwijl mijn schoonmoeder overal zo loopt te pronken dat ze “oMa tO bE” is. Heb me wel voorgenomen dat als zoiets nog eens gebeurd, ik voor mezelf en mijn kindje ga opkomen.

één jaar geleden

Je hebt op dit forum een groot topic schoonfamilie, met meerdere delen, waar heel veel geklaagd word! Dus nee je bent niet de enige

één jaar geleden

https://community.24baby.nl/forum/mama-jij/schoonfamilie-deel-10-2DlXNN?utm_source=24Baby&utm_medium=app

één jaar geleden

Ook hier geen goede band. Ik blijf zelf wel normaal doen hoewel ik merk dat het moeilijker en moeilijker gaat. Mijn man begrijpt me want heeft ook dit gevoel dat er weinig positiefs gezegd kan worden over mij. Ik ben echt een indringer zo lijkt het. Onlangs wou ik de confrontatie aangaan maar mijn man vraagt me dit niet te doen. Dit gaat de situatie meer complex maken. Hij geeft wel antwoord aan zijn ouders.

één jaar geleden

Reactie op Jm2023

Nee zit ook totaal niet meer op deze mensen te wachten. Ben ook oprecht hee ...
Ja partner ziet dit waarschijnlijk zo omdat hii niet anders gewend is. Kan me voorstellen dat dit ook zo was toen hij kind was. En hij dus zo opgegroeid is.. https://ggz.nl/je-ziet-het-pas-als-je-het-doorhebt/

één jaar geleden

Ook heel veel ervaring mee helaas. Gelukkig hebben mijn man en ik samen besloten om volledig afscheid te nemen van zijn familie. Geeft erg veel rust sinds dien 🫢🙈

één jaar geleden

Oohhw.. ik zocht even dit topic op. Mn frustratie ff weg typen. Gister mijn schoon familie voor kerst op bezoek gehad. Al heel lang afgesproken. Vanaf half 4. zussen en broers een half uur later, oke dat kan nog. Schoonouders 1.5 uur later alsof het de normaalste zaak van de wereld is.... Echt zo pist. Als je op een verjaardag wat later komt oke maar kerst met 8 personen en het gaat al niet zo lekker met je kinderen. Ik vind het respectloos. Mijn man belde ze naar een uur met de vraag of ze geen ongeluk hadden gehad. Zo en nu hoop ik dat ik het los kan laten 😅

10 maanden geleden

🙋🏼‍♀️🙋🏼‍♀️

10 maanden geleden

Reactie op Mammabear

Uh.. wat vind je man hiervan? Dit is toch geen normaal gedrag. Ik zou met d ...
Wat is een kutblaag?!

10 maanden geleden

Same. Gewoon negeren, ik heb bijna geen contact meer. Zij zijn ook niet geïnteresseerd in de kleine want andzrs zouden ze wel opdagen.

24 dagen geleden

Vreselijk, hoor net dat we met kerst uitgenodigd zijn om uit eten te gaan om 19:00 gereserveerd. Vorige maand nog discussie gehad met weekend weg dat wij niet zo laat uit eten willen (toen) . Moest ik mijn dochter maar in het huisje vast te eten geven of zelf eerder weg gaan uit het restaurant zeiden ze. en nu doen ze dit... Weet even niet of ik moet reageren of gewoon oppas moet regelen. Zon verschil met mijn ouders, die leven voor hun kleinkinderen.

24 dagen geleden

Reactie op Gpower92

Vreselijk, hoor net dat we met kerst uitgenodigd zijn om uit eten te gaan o ...
Ik zou met kerst niet zonder mijn kinderen uiteten gaan of überhaupt ergens heen gaan🙈. Dan zouden wij er dus met kerst niet bij zijn als zij besluiten zo laat te gaan eten. Vreselijk als ze zo geen rekening houden met de situatie. Vooral als je het hier vorige maand nog over gehad hebt. Ze kunnen ook om 1730/1800 uur reserveren, zodat jullie mee kunnen met je dochter.

24 dagen geleden

Reactie op Imke1996

Ik zou met kerst niet zonder mijn kinderen uiteten gaan of überhaupt ergens ...
Precies, helemaal mee eens. Ik zou me ook echt niet verplicht voelen erbij te moeten zijn. En de keuze maken om niet mee te gaan. Als ze zo'n reactie geven (zelf eerder weggaan en je kindje maar eerder eten geven),dan zou ik me al niet gewenst voelen. Het lijkt eerder of ze het expres zo plannen om jullie er niet bij te hebben, mij dan niet gezien. Genoeg leukere mensen om de feestdagen mee door te brengen.

24 dagen geleden

Reactie op Gpower92

Bizar hè dat het zo moeilijk is om begripvol te zijn... ik heb dit met mijn familie gehad vorig jaar. Aten dan thuis maar we zouden blijven eten als we optijd konden gaan eten. Er werd om 19u gestart met koken 😵 Was dus een groots drama en zijn maar weggegaan op een gegeven moment. Werd niet gewaardeerd maarja zij zien de problemen niet die je daarna hebt en willen het ook niet horen. Ik zou lekker niet gaan. De laatste ander half jaar heb ik geleerd voor ons eigen gezin te kiezen. Mensen hoeven zich echt niet aan te passen als ze niet willen maar dan kiezen wij ervoor om niet mee te gaan 🤷🏼‍♀️ Mijn schoonfamilie heeft wel eens al om 15 uur in een restaurant gezeten. Lekker optijd want dan konden we rustig aan doen. Was mij iets te vroeg maar dat wilde ze graag hahha. Echt totaal de andere kant van de medaille!

24 dagen geleden

Reactie op Gpower92

Lekker eenzijdige uitnodiging zonder overleg idd 😅 Ik zou wel even kijken voor oppas, en anders kunnen jullie dus niet logischerwijs. Ik zou dit ook zo benoemen.