10 Reacties
7 maanden geleden
Ik zou het gewoon lekker proberen in de kinderwagen! Als ze moe genoeg is valt ze waarschijnlijk wel in slaap. Evt met een Dooky wat afschermen, zeker als de zon schijnt is dat fijn.
Of lekker in de draagzak?
En wellicht zijn het kortere slaapjes.. ach dan zij dat zo voor een dag! Volgende dag weer in t ritme niks aan de hand. 😉
7 maanden geleden
Wij waren vorige week met familie in de Efteling. Op de weg erheen geslapen in de auto. Vervolgens in de Efteling 2x een kort slaapje in de draagzak.
7 maanden geleden
Wij zijn vorige week naar de dierentuin geweest met een meisje dat alleen korte dutjes doet in de auto en in de buggy/wandelwagen niet slaapt haha. Op de heenweg 20 minuten geslapen, in het park ogen uitgekeken en eventjes liggen rusten maar niet geslapen. Op de terugweg sliep ze voor we de parkeerplaats af waren.
Ik zou het gewoon lekker proberen!
7 maanden geleden
Wij doen dit heeeeel vaak. Ons zoontje slaapt nauwelijks of niet buiten een bed dus dan heeft die hazenslaapjes of soms helemaal geen slaapje.. dag erna zorgen we er weer voor dat die het gewone ritme kan volgen. Je moet af en toe ook even van het pad afwijken.. die slaapjes duren nog wel twee of drie jaar!
7 maanden geleden
Wij gaan sinds haar geboorte dagjes weg. En ze slaapt in de wagen, of bijv. tijdens het autorijden. Over het algemeen slaapt ze wel iets korter op dat soort dagen, en doe niet continu dat soort dagen achtereen. Ze kan dan de volgende dag wat meer rust pakken. Voor het slapen in de wagen is het misschien fijn als je een Dooky meeneemt, zodat je je kindje een beetje kunt afsluiten voor indrukken. Lekker op pad gaan, veel plezier!
7 maanden geleden
Wij gaan altijd weg bij eerste slaapje zodat hij in de auto slaapt. Soms is dat 20min soms ook ruim 1 uur(ligt eraan hoe snel hij in slaap valt).
Tetugweg is meestal ook weer rond zn slaapje.
Als we dichtbij gaan dan gaan we tussen de slaapjes. Is niet erg als hij wat langer wakker is.
7 maanden geleden
Wij zijn naar de dierentuin geweest. Aangezien ik een heel alerte zoon heb die slecht in de kinderwagen en auto slaapt (in de 11 maanden hooguit 10x gelukt in de wagen) gekozen om hem vroeg naar bed te brengen in de ochtend zodat hij thuis minimaal 1.5u kon slapen. Daarna pas naar de dierentuin gegaan. Vond het wel wat zonde maar dit was echt beter voor hem. Normaal slaapt hij 2x 1.5 uur of langer.
Hij heeft met veel moeite en wat 'dwang' door hem echt tegen me aan te houden en een doekje over zijn hoofd om alle afleiding wat te minderen 25 min in de draagzak geslapen in de middag.
's Avonds was hij echt helemaal kapot dus we hebben thuis heel snel gegeten en hem naar bed gebracht.
Hij vond het verder wel heel erg leuk de dieren (als ze bewogen dan). Dus zeker een aanrader!
Ik denk ook wel, wat andere ook zeggen, dat je dit soort dingen prima kunt doen als je erna maar weer het ritme aanhoud. Echter vind ik altijd dat mensen makkelijk zeggen 'als ze moe zijn vallen ze wel in slaap' maar dat werkt echt niet zo bij elk kindje. Maar dat kun jij echt alleen als mama het beste inschatten dus voel echt je gevoel :)
7 maanden geleden
Als het kan zou ik proberen het eerste dutje in de auto te doen. Onze dochter slaapt daar meestal snel als ze moe is. En uiteindelijk in de kinderwagen slaapt ze ook wel iets. Soms is dat dan maar een korte powernap en slaapt ze op de terugweg wat bij. Vorige week waren we op een drukke beurs en sliep ze gewoon 2.5u aan een stuk in de kinderwagen 😆 waarschijnlijk vindt jullie de dochter de dierentuin ook heel leuk en maakt het allemaal wat minder uit hoe de slaapjes gaan. Probeer het los te laten en geniet ervan!
7 maanden geleden
Bij ons is het meestal een drama, wanneer ze moe wordt of overprikkeld gaat ze eerst een tijdje hoofdschudden. En slapen in de wagen doet ze alleen nadat ze eerst minimaal een halfuur heeft lopen huilen. Een dooky of kap omlaag maakt het alleen maar erger. En dan is ze de rest van de dag en avond ook van slag. Ik zou willen zeggen dat het een kwestie van training is maar dan is onze dochter wel hardleers. 😂 Moet er wel bij vermelden ook dat er veel neurodivergentie in onze families voorkomt, dus wie weet heeft zij daar ook wat van en kan ze er daarom niet mee omgaan.
Wij gaan dus wel een middagje naar een kinderboerderij, stad of bos, maar een dierentuin of een hele dag is nog een brug te ver.