27 Reacties
6 maanden geleden
Kan zomaar de regressie zijn, met zo鈥檔 korte slaapjes. Ons kindje is vorige week 1 geworden en hier gaat het als volgt:
09:30-10:00
13:00-14:30/15:00
Wij willen toewerken naar 2 uur in de middag dus wij beginnen te merken nu dat de ochtend echt al een powernapje mag zijn.. Soms laat ik hem maar 25 minuutjes liggen. Thuis dan he. Opvang slaapt ie wat langer ivm veel meer moe.
6 maanden geleden
Reactie op Noukii
Maak jij haar dan wakker in de ochtend?
Ja zeker! Stond mij eerst heel erg tegen, maar als ik dat niet doe dan is de middag veel te kort. Met oog op de toekomst is het fijn om ze te laten wennen aan een lange middagslaap, want die wordt toch het langst in stand gehouden. Over een aantal maanden zijn veel kindjes al van de ochtend af
6 maanden geleden
Reactie op fietje27
Ja zeker! Stond mij eerst heel erg tegen, maar als ik dat niet doe dan is d ...
Gewoon ter aanvulling, bij sommige kindjes werkt dit zeker zo, bij anderen is het niet per se nodig om ze wakker te maken bij het ochtenddutje. Sommige slaapcoaches zeggen dat het prima kan dat ze op de duur het ochtenddutje steeds later gaan doen en het zo de middagdut wordt en het tweede dutje wegvalt. Ik maak mijn dochter niet wakker van haar lange ochtenddutje want het is geen garantie dat ze 's middags langer slaapt en dan eindigen we met een oververmoeid kind.
6 maanden geleden
Hier sinds deze week maar 1 dutje per dag. Gaat er om 12u in wordt wakker om 15u. Sindsdien ook de avonden weer veel beter. Wat een verademing 馃槺 wordt over een week 1 jaar. Maar is natuurlijk wat je zelf wil proberen h猫. Hier ook eerst super korte dutjes of helemaal niet slapen
6 maanden geleden
Reactie op Evel3
Gewoon ter aanvulling, bij sommige kindjes werkt dit zeker zo, bij anderen ...
Dit hebben wij helaas ook zo ervaren. Wanneer we mijn zoon wakker maakte uit zijn eerste slaapje was hij erg ontregelt en sliep hij de middag en avond eigenlijk erg slecht. Hij heeft ook altijd in de ochtend langer geslapen dan de middag en nu dus 2 weken voor hij 1 jaar wordt al 1 dutje vanaf ongeveer 12 uur.
6 maanden geleden
Reactie op Evel3
Gewoon ter aanvulling, bij sommige kindjes werkt dit zeker zo, bij anderen ...
Ik ben zo blij om dit te lezen. Ik lees zo vaak over dat hele wakker maken, maar in de praktijk voelt het heel onnatuurlijk en betekent het inderdaad niet dat ons zoontje langer slaapt. Ik ga hem dus gewoon zijn gang laten gaan en dan komt hij hopelijk vanzelf wel bij wat het beste voor hem is.
6 maanden geleden
Ik volg m鈥檔 zoontje. Ene keer slaapt ie van 09:30 tot 11:30 andere keer van 10:00 tot 11:00 en met de middag hetzelfde. Ik volg hem wanneer ie moe is. En als ie een keer niet wil, dan is het wat het is. Gemiddeld slaap ie 2/2,5 uren op een dag. Pas z鈥檔 bedtijd dan ook aan op de dag. Ene dag is het 18:15 andere dag is het 19:00. En dan wordt ie wakker wanneer dan ook. Maar ligt gemiddeld altijd tot 07:00.
6 maanden geleden
Reactie op Frysfamke
Ik volg m鈥檔 zoontje. Ene keer slaapt ie van 09:30 tot 11:30 andere keer van ...
Hier precies hetzelfde, wij volgen hem en houden geen strakke schema's aan. Slaapt deze week ineens sochtends 2 uur en smiddags 1.5 uur, nachten ook nog bijna klokje rond. Dus hij zal het wel nodig hebben. Vorige week sliep hij sochtends een half uur en smiddags 2 uur. Groot worden kost energie! 馃挋
6 maanden geleden
Wij kregen onlangs de tip om de 2-3-4 regel eens te proberen.
Dit helpt onze zoon enorm. Hij slaapt een stuk beter nu!
Kan me ook voorstellen dat ieder kind ook een eigen slaapritme heeft en dat niet alles bij elk kind goed helpt.
Het is echt zoeken en zeker als het om dutjes gaat馃槀