15 Reacties
5 maanden geleden
Ohja en doordat ze dus zo laat pas slaapt ‘s middags wordt het ‘s avonds ook allemaal later. Super irritant haha. Ze slaapt de nacht wel gewoon door.
5 maanden geleden
Hmm dus jullie vinden dat niet lang? Ik ben gewend van hiervoor dat ze binnen 10 min sliep 😂
5 maanden geleden
Reactie op Datkomtlaterwel
Hmm dus jullie vinden dat niet lang? Ik ben gewend van hiervoor dat ze binn ...
Is best normaal dat het langer wordt naarmate ze baby-af raken! Hun wereld wordt steeds groter, meer indrukken te verwerken, etc. Straks liggen ze soms hele verhalen tegen zichzelf te kletsen voor ze gaan slapen
5 maanden geleden
Onze tweeling (even oud) doet al een hele tijd maar 1 dutje overdag, de middagdut.
In jullie geval lijkt het alsof ze niet moe genoeg is om zich sneller aan de slaap over te geven.
Ik zou de ochtenddut laten vallen en haar middagdutje veel vroeger doen. Van 12u tot 14u-15u bijvoorbeeld. Dan zal ze voor zowel het middagdutje als in de avond mogelijk moe genoeg zijn om sneller in slaap te vallen
5 maanden geleden
Wij volgen op deze leeftijd het 2-3-4 ritme. Ook laten we haar langer slapen. Gemiddelde dag ziet er zo uit:
8u wakker
10u dutje
11:30 wakker
14:30 dutje
16:30 wakker
20:30 in bed
Ze is vrij laat wakker en slaapt vrij lang. Daardoor is haar bedtijd ook later in de avond. Om het niet nog later te laten worden maken we haar uiterlijk 11:30 en 16:30 wakker
Hier is de regressie ook al n week of 6 bezig. Dat betekende hier dutjes weigeren, langer over doen om in slaap te vallen, onrustige nachten. We zijn al die tijd niet gaan rommelen met het schema en merken nu dat het beter gaat
5 maanden geleden
Geen oplossing g vooral herkenning. Eerst een kindje die altijd binnen 5-15 minuten sliep en er nu soms 50 minuten over doet zelfs als er geen ochtenddutje gedaan is 🫠
5 maanden geleden
Kan nog slaapregressie zijn.. wij hebben dat hier ook gemerkt en nu gaat het weer goed. Hebben toen zelfs het ochtenddutje naar 20min gedaan omdat we er gek van werden haha. Nu is 20min juist weer wat te kort en slaapt ‘ie 30min sochtends. In de middag valt ‘ie ongeveer met een kwartier in slaap rond 13:15. We halen hem er overigens altijd om 15:00 max 15:15 uit. Ongeacht hoe lang hij dan heeft geslapen. Op deze leeftijd is slaap na 15:00 negatief voor avond/nacht. Dus misschien is tot 16:00 te lang?
5 maanden geleden
Reactie op J_dc
Onze tweeling (even oud) doet al een hele tijd maar 1 dutje overdag, de mid ...
Hier heb ik ook over na zitten denken. Gisteren bij de opvang heeft ze 3 uur geslapen. Wel van 10-13, dus was ‘s avonds wel echt moe. Maarja sliep wel binnen 10 minuten (en eindelijk weer om 19 uur ipv tegen 20-20.15 pas). En ze sliep ‘uit’ vanochtend haha dus dat was ook wel lekker. Langer wakker leek dus een positief effect op de nacht te hebben.
Alleen is ze ‘s ochtends al wel echt in haar oogjes aan het wrijven. Was dat bij jullie ook? Of waren ze bij jullie in de ochtend niet moe meer?
5 maanden geleden
Reactie op fietje27
Kan nog slaapregressie zijn.. wij hebben dat hier ook gemerkt en nu gaat he ...
De nachten gaan gelukkig in principe wel goed. Het is echt het inslapen.
5 maanden geleden
Herkenbaar hoor. Hoort echt wel bij een slaapregressie in combinatie met toe aan 1 slaapje, maar het nog net niet kunnen. Bij mijn 1e ook gehad.
Bij ons is nu alles al zo’n 6 weken in de war. Ook ineens weer een nachtfles. Er is geen peil op te trekken. Maar als ze sochtends niet wil slapen en ik al zo’n 20 min bezig ben, haal ik haar eruit en gaan we op pad. Meestal slaapt ze vanaf 12uur zo 2-3uur, wat echt top is.