14 Reacties

10 maanden geleden

Bouw je af enkel omdat je kolfrecht stopt of wilde je zelf ook sowieso afbouwen?

10 maanden geleden

Niet! Ik wil gaan kolven in m'n pauze.

10 maanden geleden

Niet, ik kolf idd ook gewoon in mn pauze. Heb sowieso niet 2 uur per dag nodig om te kolven

10 maanden geleden

Ik ben nu met 7 maanden aan het afbouwen, niet vanwege kolfrecht. Ik bouw 1 voeding per keer af, zodra ik geen stuwing meer heb bouw ik de volgende af. Gaat tot nu toe soepel.

10 maanden geleden

Je hebt nog steeds kolfrecht na 9 maanden; het is alleen onbetaald. Ben zelf sinds 3 dagen helemaal afgebouwd. Heb het afbouwen redelijk op gevoel gedaan. Ik begon met 1 voeding per week afbouwen, en koos voor de avondvoeding zodat m’n vriend die kon geven en ik eerder naar bed kon. Daarna weer 1 voeding per week. De laatste voedingen afbouwen ging sneller trouwens. Qua kolven kon ik direct van 3x per dag kolven naar 2x per dag. Week erna 2x korter gekolfd. Toen 1x. Voel regelmatig even of je (te erge) stuwing hebt, en pas je afbouwritme daar op aan.

10 maanden geleden

Ik ga kolven in mijn pauze, wil zo lang mogelijk borstvoeding blijven geven! 😄

10 maanden geleden

Ik werk drie dagen; 1x in pauze, 2x gewoon achter pc (waarvan 1x thuis en 1x op kantoor, maar dan ben ik vaak met een collega die zelf ook kolfde maar nu gestopt is)

9 maanden geleden

Hoe is het nu bij jullie ?

9 maanden geleden

Ik kolf nog steeds 2 (soms 3) keer per dag op werk haha. Het mag bij mij nog onder werktijd 👏🏼.

9 maanden geleden

Ik probeer 1 of 2x te kolven onder pauzetijd. Thuis gewoon aanleggen. Op opvangdagen aanvullen uit de vriezer.. Kijken hoe lang dat gaat. Beetje kleinere flesjes meegeven doe ik nu ook maar

9 maanden geleden

Hier ook 1 uur ouderschapsverlof per dag om te kolven :)

9 maanden geleden

Hier heb ik overlegd om het verlof op te nemen 1uur per dag op de dagen dat ik op kantoor werk en dan 1x per maand achteraf het aantal verlofuren ‘aanvraag’. Ik heb zelf half uur pauze en dochter drinkt nog veel BV zodat ik alleen aan de pauze onvoldoende melk zou hebben.

9 maanden geleden

Ik ben gestopt met kolven, ik was het zo beu en had het er echt niet voor over om mijn middagpauze op te offeren. Ik geef nu nog borstvoeding 's morgens, meteen na het werk en bij het gaan slapen. Dat lijkt goed te gaan. Ik had nog een voorraad gekolfde melk maar ze weigerde steeds vaker de melk dus naar de opvang geef ik nu geen melk meer mee en bij de grootouders of in het weekend thuis geven we soms een beetje gekolfde melk overdag, soms niks.

9 maanden geleden

Mijn zoon drinkt maar één keer onder werktijd en dan kolf ik tijdens mijn lunchpauze. Ik heb niet zelf afgebouwd, is zelf zo gegaan. Hij eet echt heel veel vaste voeding en drinkt aanzienlijk minder melk dus kolf ook niet heel veel meer.