6 Reacties

6 maanden geleden

Lieve mama, wat jij allemaal mee maakt is niet niets. Ik denk zeker dat het verstandig is misschien de huisarts te benaderen om dit aan te geven, zodat je niet in een neerwaartse spiraal komt. Maar ik wil even zeggen dat ik het knap vind hoe je dat allemaal doet een zieke man.. een zoontje en dan je huishouden wat gewoon door gaat Ik hoop dat je man snel hersteld ondanks dat het een lange weg te gaan is. Wat ontzettend fijn dat hij bijgekomen is en hij nu stabiel is! Een digitale knuffel voor jou!

6 maanden geleden

Na de eerste opluchting dat hij het gaat halen, lijkt het me een hele logische reactie dat je ook een beetje instort; je hebt een mega zware tijd gehad en nog een hele zware tijd te gaan. Ik zou idd ook contact opnemen met een huisarts. Je klinkt als iemand die erg bewust is van wie ze is en wat voor moeder ze is. Ik denk dat dat je gaat helpen uiteindelijk weer de moeder te zijn wie je wil zijn. Maar dat je dat nu even niet bent is logisch en ook helemaal ok. Heel veel sterkte!

6 maanden geleden

Wat een zware situatie. Ik weet een beetje waar je doorheen gaat. Toen onze oudste 6 weken was, heeft mijn man een zwaar ongeluk gehad. Geen IC, maar wel zwaargewond, meerdere grote operaties en twijfels hoe hij eruit zou komen. Alles ging op de automatische piloot. Wat mij het meest heeft geholpen is per dag bekijken waar ik behoefte aan had. Soms was dat een dagje met m’n zoontje, soms was dat een dagje bij m’n man, etc. Maar ik volgde dat gevoel echt heel erg sterk. En hulp accepteren. Oppas, boodschappen, koken, schoonmaken. Alles wat mensen aanbieden moet je aanpakken. Geen idee of je hier iets aan hebt maar weet dat je erdoorheen komt. En weet ook dat je kindje er echt niks aan overhoud als je even een periode iets minder vrolijk en blij bent!

6 maanden geleden

Lieve mama, jeetje wat heftig allemaal! Dit is ws geen burn-out maar de adrenaline/overlevingsmodus die langzaam uitwerkt en nu merk je hoe enorm zwaar dit alles is en is geweest. En dat het dus allemaal nog echt niet klaar is. Schakel waar het kan hulp in en probeer tijd voor jezelf te creëren. Tijd voor een dutje, wandeling of muziek luisteren. Want met wat er gebeurd is en allemaal nog komen gaat heb je het zo hard nodig om op te laden, anders is de kans er dat je, als je man er langzaam weer bovenop komt, zelf knakt. Heel veel sterkte en ik hoop dat het je lukt om goed voor jezelf te zorgen en jezelf dat te gunnen. ❤️

6 maanden geleden

Ah lieverd wat heftig! Stress kost heeel veel energie voor je lijf, zowel fysiek als mentaal. Je doet je best op dit moment! Maar denk aub ook aan jezelf en vraag hulp 😘 Vraag of iemand anders wat boodschappen kan halen etc. Ik heb zelf een paar jaar geleden een heftige periode gehad toen mijn moeder ziek was en op sterven lag. Ik wilde toen alles zelf doen en dat heeft mij teveel energie gekost. Heel veel sterkte en dikke knuffel! 😘

6 maanden geleden

Maak een afspraak bij jouw huisarts en bespreek het. De huisarts kan jou verder helpen/verwijzen. Veel sterkte!