18 Reacties
10 maanden geleden
Ik denk dat het vanzelf over gaat (of niet), hier tenminste wel. Tuurlijk kun je proberen 2 slaapjes in een 2,3,4 ritme of iets later op bed, maar of het echt uitmaakt betwijfel ik.
VRIEND
10 maanden geleden
Hier helaas was de middelste ook altijd zo vroeg wakker. Hij is nu 4 en nogsteeds vroeg wakker. We hebben op gegeven moment zo'n slaapschaap gekocht en nu speelt hij in bed tot de schaap wakker is.
10 maanden geleden
Welke slaaptijden houd je op dit moment aan? Hier een dochter die al een tijd twee slaapjes doet, maar als wij het ochtendslaapje te vroeg doen is zij ook vroeg wakker. Wij starten het ochtendslaapje om 0930 tot 10 uur en dan slaapt ze tot 630 of 700 uur.
10 maanden geleden
Ons zoontje sliep eerst altijd tot ongeveer 06.30. Dikke prima. Tegenwoordig zo goed als elke dag 5 uur wakker. Ik vind dat gewoon oprecht te vroeg, maar zou ondertussen niet meer weten hoe we hem weer langer kunnen laten slapen…
Ts miss kan je een dutje er af halen?
9 maanden geleden
Wij moeten er ook altijd weer op sturen na ziek zijn ofsu. En dan gewoon steeds weer neerleggen en speen. Niet te veel aandacht. En zo rekken. Dat ie leert dat ie tot een bepaalde tijd in bedje blijft. Zo zaten we altijd op 07:30/08:00. Nu steeds 05:00 ☠️ maar na 3 dagen steeds terug leggen. Was het vanochtend weer eens 06:10. Weer gerekt tot 07:00. En hopelijk morgen weer wat beter / langer.
9 maanden geleden
Dit is hier ook gaande. Opeens een week niet meer en nu weer wel... Niets veranderd aan slaapjes overdag of bedtijd.
Ik denk dat je er weinig aan kunt doen, hier maakte de slaapjes overdag of de bedtijd niet uit voor de wakkertijd in de ochtend.
Soms slaapt mijn zoontje nog even als ik hem haal en dan bij mij in bed neem. Alleen slaap ik zelf dan niet meer maarja. Toevallig nu laten liggen geprobeerd maar dit is ook niets. Hij blijft jammeren en huilen, dat past niet bij mij.
9 maanden geleden
Dit heeft een term early birds.. ik kreeg gister dit van het consultatiebureau toegestuurd..
bij ons is 06.00 uitslapen. Het is meestal rond 05.00
Ik denk dat je vroege kindjes hebt en die langer doorslapen en dat het als ouders een beetje aanpassen is en zelf een nieuw ritme vinden in het slapen. Zoals wat eerder naar bed gaan.
Succes 💪🏼
https://www.numsy.nl/baby-3-12-maanden/baby-vroeg-wakker-early-birds/#:~:text=lange%20mars%20zijn%E2%80%A6-,Wat%20is%20een%20early%20bird%3F,ook%20voor%20slecht%20slapende%20ouders.