65 Reacties
7 maanden geleden
Hetzelfde hier…! Vaak ook 1 tot 2x per nacht wakker. Die nachten dat hij doorsliep sinds de geboorte zijn op 2 handen te tellen.
7 maanden geleden
Reactie op Joycejoyce
Hier ook nog steeds twee flessen per nacht... We zijn nu wel een afbouwsche ...
Mag ik vragen wat voor afbouwschema jullie begonnen zijn?
7 maanden geleden
Hier ook geen doorslaper komt nog 2/3keer minimaal voor voeding. Ben steeds vaker dan ook helemaal gesloopt.
Maar hoop dat hij na zn 1e verjaardag ook beter gaat slapen , net als zn grote broer destijds. Dit idee houd me enigszins op de been.
7 maanden geleden
Herkenning en voor de helft ga ik je hoop geven en voor de andere helft weinig hoop 😜
Mijn 11-maander gaat eigenlijk netjes: sinds 2 maanden bijna nooit nog een nachtvoeding. Slaapt ondertussen regelmatig een hele nacht door en andere nachten meestal maar 1 keer een knuffel nodig. Had tot 2 maanden geleden vaak nog 2 nachtvoedingen nodig. Niet getraind of dergelijke, niets veranderd, is gewoon ineens beter beginnen gaan. Ik geloof er dus wel in dat het komt als ze er klaar voor zijn.
Alleen kan dat bij sommigen wel lang duren.. Mijn bijna 3-jarige slaapt nog steeds heel erg zelden een nacht door en heeft nog altijd heel veel nood aan nabijheid 's nachts.
Hier dus al 3 jaar zwaar oververmoeid. Ooit went het toch wel min of meer 😅
7 maanden geleden
Ook hier zijn die nachten op twee handen te tellen, gemiddeld 2 keer per nacht behoefte aan een fles en soms is dat ook niet voldoende en is zij langere tijd wakker.
7 maanden geleden
Hier ook geen doorslaper! Bijna 11 maanden oud. Geen nachtvoeding meer sinds een dikke maand. Maar wel onrustig, speen uitspugen. Eerste helft in eigen bedje en 2e helft nacht tussen ons in, om toch zelf ook iets van rust te hebben ipv telkens uit bed om te troosten, speen geven etc. We houden ons voor dat dit een periode is. ... Ooit zal ze doorslapen en in eigen bed blijven liggen 😅🙏
7 maanden geleden
Hier ook nog steeds, komt vanaf het begin eigenlijk al, en nu dus nog steeds, strak elke 2 á 3 uur. Is een keer ziek geweest dat ze alles uit spuugde, maar dan nog wilde ze wel strak eten en niet slapen zonder eten. (Nacht niet geslapen dus niet ons allen 🙃).
Toen de tijd pas verschoof naar zomertijd kwam ze elk uur, denk de biologische klok tijd + de tijd dat ze honger kreeg 😅
Dat is nu wel weer normaal gelukkig.
Ach, we gaan door en het zal heus wel minder gaan worden uiteindelijk. De oudste was daar alleen wel een stuk sneller mee 😂
7 maanden geleden
Mag ik vragen wat voor afbouwschema jullie begonnen zijn?
We doen het een beetje op eigen gevoel. Vorig weekend was het nog een fles van 180 en een van 150. We doen om de twee nachten een van de twee flessen met 30cc verminderen. Hij accepteert het en we zijn nu op 120/120 beland. Vannacht heeft ie opeens ook een fles overgeslagen en was het eenmalig 120! Of dit het ei van Columbus is dat weet ik nog niets maar voor nu werkt het voor ons 🙂
7 maanden geleden
Hier ook! Eerste kindje sliep enorm snel en makkelijk door. Onze 2e een zoon van 11 maanden heeft in 11 maanden amper 1 nacht gehad dat hij doorsliep. Ook wij zijn echt enorm moe. Hij is de nacht onrustig, speen kwijt, toch weer honger (?) etc etc. Doen alles volgens t boekje en ook op gevoel. T zijn 2 compleet verschillende kinderen en ook in praktijk blijkt dat wel weer. Alle 10000 tips gevolgd want iedereen weet altijd alles beter. Maar blijf bij je eigen gevoel (dat werkt bij ons toch echt het beste) en elk kind is anders. En sommigen slapen nou gewoonweg wat minder goed haha
7 maanden geleden
Reactie op Kamila92
Haha ik ben blij met een slaapblok van 4 uur maximaal, net uit ziekte, veel ...
Ja precies dit hebben wij ook. We hebben natuurlijk wel enkele dagen dat ze goed slaapt en dan is dat omdat ze zooo moe is of gewoon wil slapen. Maar de meeste keren is ze aan het huilen en zodra ik haar oppak is ze stil. Ben wel soms koppig om het elke keer te proberen om terug in bed te leggen. Dan gilt ze echt zo hard. Na een half uur proberen, geef ik het op en neem ik haar mee naar onze bed. Dan slaapt ze vaak ook wel beter. Soms ligt ze nog in onze bed te kletsen en te spelen. Uiteindelijk valt ze wel in slaap gelukkig. Maar ik ben er ook echt kapot van. Zelfs de dagen dat ze niet wakker wordt, lig ik wakker op de tijden dat ze normaal wakker wordt. Zoals jullie zeggen ik geef haar gewoon knuffels zoveel ze wil want je baby is zo groot ineens dat je deze momenten wel gaat missen denk ik. Ookal zijn het dagen zonder slaap. Die kleine handjes die over je wangen probeert te aaien en zo in slaap valt in je armen, dat is een van de mooiste momenten vind ik.
7 maanden geleden
Wij hebben 10,5 maand gebroken nachten gehad, wij waren echt op. Tot we haar in een campingbedje lieten slapen en melk vervingen voor water hebben wij een tevreden meisje die doorslaapt! Al 3 weken nu, inmiddels heb ik haar ledikant matras in het campingbedje gelegd en ik vind het wel prima. Wij slapen eindelijk weer! Ik denk dat het gaas van het campingbedje haar een geborgen gevoel geeft en haar speentje blijft nu in haar bed ipv op de grond tussen de spijlen door.
7 maanden geleden
Hier een tweeling van ruim 10 maanden. Doorslapen staat duidelijk niet in hun woordenboek en ze hebben enorm veel nood aan nabijheid, vooral snachts 🥴
We proberen hun nacht te beginnen in hun eigen bedje maar hebben de moed of energie niet meer om ze telkens te troosten en wiegen om terug in dat bedje te krijgen dus ze belanden elke nacht terug bij ons. Ze worden elk nog zo'n 3-5 keer wakker en zijn alleen te troosten door borst of flesje en dan terug volledig KO te wiegen of bij ons in bed tegen mij te liggen.
Wij zien momenteel geen licht aan het einde van de tunnel en hopen elke nacht maar opnieuw dat het meevalt 😑
Dus lang antwoord om te zeggen: neen jullie zijn niet alleen 🥲 en ook hier lijken mensen niet te begrijpen dat ze nog niet doorslapen want elke keer opnieuw komt die vraag weer en krijgen er hetzelfde antwoord 🤷🏼♀️
7 maanden geleden
Hier ook geen doorslaper met 11 maanden. Hij heeft veel behoefte aan nabijheid, kan niet zelfstandig in slaap vallen en omdat hij nog borstvoeding krijgt komen de nachten op mij aan. Ik zou dolgraag eens wat langer slapen dan 2 á 3 uurtjes, maar als het alternatief is dat ik alsnog moet kolven, doe ik het liever zelf. We starten de avond in z'n eigen bedje, ergens tussen 11 en 12 uur wil hij dan wel weer drinken. Met een beetje mazzel pakt hij dan een blokje tot een uur of 3/4 en dan neem ik hem mee naar ons bed om daar samen verder te slapen.
Maar het wisselt nog sterk. En nu is het al 1,5 tot 2 weken echt een zooitje. Moeilijk in slaap te krijgen, zelfs bij mij krijspartijen in de avond en nacht. Volgens mij komen z'n eerste tandjes (eindelijk) door en hij heeft twee verkoudheidsvirussen die elkaar naadloos opvolgen 😱🥱
Op dit moment zou ik al blij zijn met wat meer regelmaat, dat doorslapen komt wel een keer 😅
7 maanden geleden
Reactie op Mi_ch_el_le
Hier ook geen doorslaper met 11 maanden. Hij heeft veel behoefte aan nabijh ...
Heel herkenbaar!
Omdat je schrijft dat het op jou aankomt vanwege de borstvoeding dacht ik misschien goed om te weten (mocht je het nog niet weten): vanaf 11 maanden is in principe je productie stabiel, dus hoef je niet te kolven elke keer dat je kindje zou drinken. Waarschijnlijk is het ook meer gewenning en behoefte aan geborgenheid dan dat hij elke keer veel bij je drinkt als hij elke 2u nog drinkt. Dus dan zou je er best een kunnen overslaan en door je partner laten doen.
(Maar bij ons ben ik t ook die het doet hoor, we hebben nog een oudste die regelmatig onrustig is s nachts, dus mijn man gaat dan naar hem. En de jongste schreeuwt ook als mijn man komt s nachts, dus dan werkt het snelst als ik het doe. Maar doodvermoeiend is het wel. Past jongste komt regelmatig elk uur.. (wil dan niet altijd drinken hoor, maar wel het liefst continue bij me zijn)
7 maanden geleden
Absoluut niet de enige… haha ik zou heeeel graag jouw nachten willen 🫣
Hier komt onze dochter iedere 2 uur en met regelmaat is ze een uur wakker midden in de nacht. Laatste paar uur van de nacht lukt terug leggen niet meer dus slaapt ze aan de borst in bed..
Geef je nog bv? Je kan proberen samen te slapen dan pak je zelf zo veel mogelijk slaap..
7 maanden geleden
Ze heeft geen voeding meer nodig 's nachts maar ze slaapt zeker niet door hier hoor. 11 maanden en ben blij als ze een nachtje maar 1x wakker wordt, meestal is dat een keer of 3. Vaak is ze dan een half uur wakker. Kletsen, dansen, springen, rechtop, haha. Tegenwoordig ook om 6:00 al wakker.
7 maanden geleden
Zoontje is 11 maanden. Hij drinkt nog 1 x per nacht, maar wordt daarnaast nog minstens twee à drie keer wakker… Heel plots, precies of hij heeft slechte dromen. Maar dus wel elke nacht 😣 Nochtans is het een paar weken geleden een tijdje goed gegaan, soms zelfs de nachtvoeding overgeslagen. Maaarrr dat was helaas van korte duur.