12 Reacties
9 maanden geleden
Ik maak ons zoontje van 9 maanden nooit wakker tenzij hij bijna 3uur slaapt of na 17:00 nog slaapt.
Mijn zoontje slaapt vaak ook sochtends 1,5 uur en dan smiddags soms wat korter maar soms ook nog een lang slaapje. Laat het hem zelf regelen en dat gaat prima maar zal voor ieder kindje verschillen denk ik
9 maanden geleden
Ik maak ‘s ochtends na een uurtje wakker, want dat slaapt hij in de middag ook nog 1,5 tot 2,5 uur. Uiterlijk maak ik hem dan weer 17:30 wakker. Ik wil graag dat hij ‘s middags na de lunch lekker lang slaapt zodat ik dan ook lekker even rust heb😊
Het is uittesten wat voor jou en je kindje goed werkt.
9 maanden geleden
Reactie op Doperwt
Ik maak nooit wakker, vaak is de ochtend hier langer dan de middag.
Helemaa ...
Hier net zo
9 maanden geleden
Ik maak mijn dochter sochtends na max 1,5 uur wakker en smiddags na een uurtje. Als ze langer dan 2,5 uur totaal overdag slaapt dan wordt ze rond 4 uur snachts wakker en is ze klaar voor de dag.
Soms wordt ze sochtends na 1 uur al wakker en dan mag ze smiddags 1,5 uur slapen. We kijken dus hoe lang ze sochtends geslapen heeft, alleen dan wel max 1,5 uur omdat ze anders smiddags niet lang meer 'mag' slapen. Hier is de ochtend slaap eigenlijk altijd langer dan de middag.
9 maanden geleden
Ik maak ook nooit wakker. s ochtends wisselt de slaap en ben ervan overtuigd dat ze zelf prima kan aangeven wat ze nodig heeft. Soms is dat 30 min slapen, soms 2 uur. Hier geef ik trouwens altijd fruit voor het slaapje, dus qua schema maakt het ook niks uit.
9 maanden geleden
Wij lieten het haar zelf regelen maar vaak deed ze 's ochtends een lang slaapje en smiddags maar heel kort. Hierdoor hield ze het bijna niet vol tot bedtijd, waardoor ze oververmoeid naar bed ging en dat weer zorgt voor vaak wakker en vroeg wakker.
Nu dus toch maar na het ochtend slaapje wakker maken na 30 a 40 minuten. Dan doet ze wel een lang middagslaapje en dat gaat veel beter gelukkig.
Als je kindje verder vrolijk is en de nachten goed slaapt zou ik persoonlijk niet wakker maken.
9 maanden geleden
Wij maken haar ook wakker. In ons geval na een uurtje (dus ze slaapt van 09.30 tot 10.30). In de middag slaapt ze daardoor langer (van 13.15 tot 15.30). Ik weet dat mensen er soms anders over denken (wellicht ook gebaseerd op wat zijn of haar ervaring is met de eigen kinderen), maar wij hebben alle drie de kinderen mbt slaaptijden gestuurd en onze ervaring is dat onze kinderen daar beter op draaien.