23 Reacties

7 maanden geleden

Thee, ranja en water. Gisteren toch wel echt 3 flessen leeg gedronken. Hij krijgt meestal ook nog 2 flessen voeding aangeboden (ochtend en avond)

7 maanden geleden

Gezien ze hier nog aardig drinkt in de nacht, zitten we denk ik totaal rond de 700/800 ml. Drinkt vooral nog flessen en beetje water.

7 maanden geleden

2 flessen per dag en de ene dag drinkt ze een halve beker leeg (Munchkin 360) en de andere dag 3 volle bekers. 😅 Ik bied na iedere maaltijd aan (water/thee)

7 maanden geleden

Thee bij ontbijt en lunch en verder water. Denk dat hij rond de 200 ml tot 250 ml drinkt naast 3x borstvoeding. Als de ontlasting niet te dik is zal ze genoeg drinken. Blijven aanbieden en laten proberen en dan komt het vanzelf :)

7 maanden geleden

Reactie op Bosdieren

Thee bij ontbijt en lunch en verder water. Denk dat hij rond de 200 ml tot ...
Mag ik vragen wat maakt dat je naast borstvoeding ook nog thee en water geeft? Ik heb altijd begrepen dat het eerste jaar niet nodig is, mits je voed op verzoek natuurlijk, omdat ze dan al hun vocht uit de borstvoeding halen (en als je ander vocht geeft, ze mogelijk minder bv gaan drinken?), behalve natuurlijk kleine beetjes om te oefenen voor de mondmotoriek?

7 maanden geleden

2x 180 en 1x150 fles En ong 2 bekers water. nog nooit gemeten hoeveel daarin gaat eigenlijk 😅

7 maanden geleden

Reactie op R84

Mag ik vragen wat maakt dat je naast borstvoeding ook nog thee en water gee ...
Ik ben begonnen met het aanbieden van water en thee om te oefenen maar mijn zoon drinkt nu deze hoeveelheden. Zonder zou echt niet kunnen, dan wordt zijn ontlasting te dik. Er wordt vaak gezegd dat melk de hoofdvoeding is tot 1 jaar. Echter zit je daarvoor al in een overgangsfase naar vaste voeding. Het ene kindje heeft daar sneller behoefte aan dan de ander. Mijn zoontje heeft veel behoefte aan vaste voeding en drinkt nog 3x per dag melk bij mij, maar al aanzienlijk minder sinds januari. Dus om voldoende vocht te krijgen moet hij wel drinken en dus water en thee. Hij bepaalt zelf hoeveel hij drinkt en bieden het aan door de dag heen. Ik voed niet helemaal op verzoek. Dat ging met 5 maanden namelijk mis. Hij werd toen steeds wakker voor melk terwijl hij nog niet uitgeslapen was. Toen heb ik eventjes een schema aangehouden zodat hij beter kon slapen wat veel rust gaf. Maar daarna is hij eigenlijk zelf in dat schema doorgegaan en nu drinkt hij nog drie keer. Het is heel gemiddeld om met deze leeftijd nog 3x borstvoeding te geven. Er zijn altijd uitzonderingen maar het is echt niet zo dat elke borstvoedingsbaby nog 's nachts 5x drinkt of overdag nog 8x. En het is een fabel dat kindjes sneller doorslapen als ze flesvoeding krijgen. Wat je zegt dat als je ander vocht aanbied ze dan minder melk gaan drinken lijkt me niet. Mijn zoon is zelf minder melk gaan drinken en dronk toen nog niet veel water/thee wat resulteerde in moeizame ontlasting. Sinds hij meer is gaan drinken gaat dat weer beter. Maar hier was dus het mindere met melk eerst. Het

7 maanden geleden

3x of 2x 200ml (180+6) maar dit gaat lang niet altijd op. Vaak 120cc of 150cc. Drinkt tussen door water.

7 maanden geleden

3 flessen 180 Water tussendoor. Aan het einde van de dag heeft ze 150 cc water gedronken

7 maanden geleden

Ochtend beker halfvolle melk (150ml) bij z’n brood. Fruit met water (75ml) Middag brood met diksap (150ml) Snackje met diksap of water hangt van de snack af (75ml) Avondeten met lauwe thee (150ml) En avond fles 150ml halfvolle melk Gemiddeld dus 750ml aan vocht. Soms meer soms minder.

7 maanden geleden

3-4 flessen van tussen de 150-180 ml en heel de dag door geef ik water met ontbijt, lunch, avondeten!

7 maanden geleden

Reactie op Bosdieren

Ik ben begonnen met het aanbieden van water en thee om te oefenen maar mijn ...
Wij hebben precies hetzelfde. En ook idd 3x bv en tussendoor water en thee aanbieden. De ene nacht komt ze 1 a 2 keer en de andere nacht soms wel 5x. Hangt ook enorm af van wat ze overdag heeft meegemaakt. Heb het idee dat de borst haar rust biedt wanneer ze veel te verwerken heeft waardoor er na een drukke dag met veel prikkels ook snachts meer wordt aangelegd

7 maanden geleden

3 flessen van 180+6 en ongeveer 2 tuitbekers met water per dag. Ze krijgt sowieso bij haar eten water maar ook tussendoor geef ik haar, ze drinkt het super en heeft ook nog behoefte aan de fles. Gisteren voor t eerst eens diksap geprobeerd, gewoon voor wat verandering en iets lekkers, maar dat wilde ze niet, ze wil alleen water 😂

7 maanden geleden

Als jullie thee geven, wat geef je dan voor thee?

7 maanden geleden

Reactie op NewMom1

Zonder cafeïne

7 maanden geleden

BV op verzoek thuis, nooit onder 8-10 voedingen eigenlijk, soms alleen korte drinkmomenten, bij KDV 3x 150 ml. Water wordt alleen voor de oefeningen gedaan hier en slok thee eens gegeven omdat ze graag wilde wat ik dronk 🤪 BV, soep en water.

7 maanden geleden

Reactie op NewMom1

Ik geef de Pickwick fruit infusion with herbs. Lekkere variatie aan smaakjes zonder cafeïne. Ik vind ze zelf ook erg lekker :)

7 maanden geleden

Reactie op NewMom1

Rooibos biologisch van AH

7 maanden geleden

Hier drinkt ons kindje nog best wel slecht naast 3x180ml fles. Moet hem echt slokken aanbieden. Drinkt niet zelf uit zijn beker.. Thee gaat goed hier, water en dixap ook. Maar het is echt nog best wel minimaal.. Geen idee hoe ik dat meer moet stimuleren. Ik bied het maar gewoon bij elke maaltijd aan en dan zien we wel. Ontlasting is goed dus denk gewoon geen dorst 🤷🏽‍♀️

7 maanden geleden

Hier heeft die de hele dag door zijn drinken voor de hand. En krijgt die eigenlijk altijd Ranja want meneer vertikt water of thee te drinken. Hij zit nu voor het eerst aan wat gewone melk want wil hem dan nu langzaam aan gaan aanwennen. Verder is het of 2 of 3x per dag een fles kunstvoedig van 150+. Ene dag drinkt hij trouwens zijn flesje ranja meermaals leeg maar andere dagen net aan 1x. Ja dan is die natuurlijk wel nieuwe ranja meermaals want ga hem niet 1 hele fles over een hele dag laten gaan.