15 Reacties
5 maanden geleden
Zelf hummus maken duurt echt 3 minuten, dan kan je het zoutloos maken. Kan je ook in smaken variëren, door bvb wat rode bieten of geroosterde paprika toe te voegen.
Smeerkaas is hier nog een hit (de kindervariant voor minder zout). Zachte geitenkaas ook.
Ook variëren we de noten pasta’s (niet alleen pinda maar ook cashew en amandel enz) en de zuivelspread (die met kruiden).
Avocado natuurlijk. Ik heb bij m’n oudste ook de gepureerde groetenhapjes opgemaakt door ze op brood te smeren 😂
5 maanden geleden
Hier is het vaak:
- niks 🤣 hij vind brood met niks ook lekker geen idee waarom
- alleen boter
- hummus
- vega roomkaas met bijvoorbeeld geplette Aardbei of geraspte appel, of komkommer
- vega pate
paté
- 100 procent pindakaas
- appelstroop heel klein beetje met grootste gedeelte boter
Verder vervang ik brood ook vaak door havermout met fruit er in, soms pap, of yoghurt met fruit.
Wat ook hier een hit is is een omelet (2 eieren) of bananen pannenkoek is 1 geprakte banaan en 1 ei geklutst gebakken in olijfolie (normale boter blijft die aan de pan plakken)
Ook lekker is peer of appel gebakken in boter of ghee met kaneel
5 maanden geleden
Pindakaas
Zuivelspread
Smeerkaas
Hummus
Roomboter
Avocado
Appelstroop soms
Geitenkaas
Ik maak me niet zo druk om zout aangezien ik het heel dun smeer en hij het niet dagelijks krijgt. Hij eet ook met de pot mee en dit maak ik ook niet volledig zoutloos
VRIEND
5 maanden geleden
Jam, appelstroop of pindakaas. Dat was het eigenlijk wel. Ze eet soms hagelslagjes van mijn bord. Verder niet zoveel variatie op brood. Ze eet in de avond alles, dus voor brood prima. Ga niet speciaal er iets voor kopen 🤭
5 maanden geleden
Er zijn ook andere notenpasta's dan alleen van pinda. Hier doet de 100% amandelpasta het goed, ook door havermout met fruit heen erg lekker.
Verder doe ik van de kleine keuken ook chocopasta op brood. Dat is van kikkererwten ofzo gemaakt met cacao erdoor. Zij hebben ook groente spreads.
Verder is 'jam' van geprakt (diepvries)fruit nog niet genoemd geloof ik.
5 maanden geleden
Van de kleine keuken gebruiken wij de ‘chocopasta’, pindakaas en fruitspread pompoen mango