30 Reacties
10 maanden geleden
Ik ben verpleegkundige in het ziekenhuis, maar krijg het eigenlijk niet geregeld. Wij wonen op 3 kwartier rijden vanaf de dichtstbijzijnde familieleden dus oppas is lastig als ik om 6 uur in de ochtend de deur uit moet. Mijn partner moet ook rond die tijd weg. Familie ziet het niet zitten om zo vroeg bij ons te zijn馃槄 Opvang hier in de buurt is niet flexibel. Ik daardoor dus ook niet. Ik kan alleen avonddiensten draaien op het moment want anders krijgen we het niet rond. Ik ben ook op zoek naar een andere baan
10 maanden geleden
Kindje van 6 maanden. Ik werk als projectleider, met ouderschapsverlof, 3 dagen per week. Momenteel 2 dagen thuis, 1 dag op kantoor. Halfuur reisafstand zonder file, maar in de spits is er altijd dikke file.
Vind de combi momenteel wel pittig (eerst deed ik ook nog kolven/voeden tijdens werktijd, maar daar ben ik nu sinds 2 weken mee gestopt overdag). Ik wil als het allemaal wat makkelijker wordt, misschien weer iets meer op kantoor gaan werken. Is voor mijn werk eigenlijk wel beter soms, hoewel ik thuis alles lekker snel af heb en me 100x beter kan concenteren.
De weekplanning nu (binnenkort krijgen we dinsdag ipv vrijdag op de opvang, dus dan wisselt dat):
Maandag -ik
Dinsdag - ik
Woensdag -opvang
Donderdag - Partner
Vrijdag - opvang
Weekend - samen
We moeten nog beslissen wat te doen als ons ouderschapsverlof over 8 maanden ophoudt en we weer 4 en 5 dagen moeten gaan werken (of we moeten dan nog onbetaald ouderschapsverlof opnemen).
Zelf hoop ik (tot de basisschool):
Maandag: ik
Dinsdag: Opvang
Woensdag: Opvang
Donderdag: Partner
Vrijdag: ene week ik, andere week oma
Dan zou mijn partner tijdelijk 32 ipv 40 u gaan werken en ik 28 ipv 32. Dan hoeft ze maar 2 dagen naar de opvang en ziet oma haar kleinkind ook 2 volle dagen per maand (losgezien van de bezoekjes die ik breng), want ze woont ver weg. Lijkt me top. Hopelijk is dit haalbaar met het werk van mijn partner.
10 maanden geleden
Reactie op 9gag
Kindje van 6 maanden. Ik werk als projectleider, met ouderschapsverlof, 3 d ...
Oh en als oma dan zou komen oppassen, komt ze de avond van tevoren al slapen. Dan kunnen mijn partner en ik voor de files de deur uit naar werk. Dan blijft ze de hele dag, kookt ze en breng ik haar savonds weer naar de trein.
Dit hebben we 10 weken achter elkaar gedaan tot we de 2e dag op de opvang kregen. Dit vond oma wel zwaar, omdat ze zelf ook nog werkt en eigen dingen heeft. 1 x per 2 weken leek haar wel wat meer behapbaar.
10 maanden geleden
Hier precies hetzelfde , ik werk in de gehandicaptenzorg met onregelmatige diensten, werk 32 uur. Ik ben op zoek naar een nieuwe baan met wat meer regelmaat het zou ook heel fijn zijn om een baan te kunnen vinden waar je niet altijd fysiek aanwezig hoeft te zijn en de mogelijkheid hebt om vanuit thuis te kunnen werken. Dus op dit moment druk aan het solliciteren.
Mijn man werkt fulltime zal een dag minder gaan werken. Dus onze planning zal er ongeveer zo uit komen te zien;
Maandag ik
Dinsdag oma
Woensdag opvang
Donderdag ik
Vrijdag man
In het weekend samen.
10 maanden geleden
Ik ben sinds kort weer aan het werk na jaren niets gedaan te hebben. Nu in mijn 3de werk voor PostNL als pakketbezorger.
Mijn shift begint gelukkig pas later op de dag waardoor ik rustig mijn kindjes naar de gastouder kan brengen.
Doordeweeks haalt mijn vriend ze op vanuit werk en in het weekend is hij bij de kids.
10 maanden geleden
Ik ben dataco枚rdinator in een marktonderzoeksbureau. Ik werk 32u, mijn 4/5 is verspreid over verschillende dagen (maandag en donderdag 2u minder, woensdag een halve dag). Omdat er oudere kinderen zijn met hobbies doorheen de week.
Voordelen aan mijn job: veel flexibiliteit qua uren, veel thuiswerk mogelijk en wij hebben geen 9to5 rooster en kunnen ons werk volledig zelf invullen. Dus ik kan heel flexibel de kinderen opvangen als ze ziek zijn enz. Of als ik een afspraak moet inplannen.
Maar het is ook een beetje een vergiftigd cadeau want de deadlines blijven en in drukkere tijden is dat vaak avond - en weekendwerk bij als de ziektekiemen in huis zitten.
Mijn zoontje van 8 maanden gaat op ma,di,woe,vrij naar de opvang. Op donderdag is hij bij mijn schoonouders (zij stonden er echt op om 1 dag opvang te doen, wij zijn een nieuw samengesteld gezin en dit is voor hen hun eerste eigen kleinkind).
Zij wonen wel een uurtje rijden van ons, mijn vriend gaat dan altijd daar bij hen thuis werken.
10 maanden geleden
Ik werk als frontend webdeveloper voor 24 uur in de week. Maandag en dinsdag op kantoor en donderdag thuis. Maandag passen mijn schoonouders op en dinsdag is mijn man nog thuis met ouderschapsverlof tot juni. Ik heb tot volgende week nog donderdagen vrij van ouderschapsverlof. Daarna gaan ze de donderdagen naar de kinderopvang
10 maanden geleden
Ik werk ook in de gehandicaptenzorg, tm december op een woonlocatie gewerkt, dus altijd onregelmatige diensten gedraaid. Maar ik ga nu beginnen op dagbesteding, dus vaste dagen doordeweeks. Ik begin met 3 dagen, dan is mijn zoon 1 dag bij mijn moeder, 1 dag bij mijn schoonouders, 1 dag is m'n man thuis en ik ben dus 2 dagen thuis. En wanneer m'n zoon in mei 1 wordt ga ik om de week een dag meer werken (ivm nu ouderschapsverlof) en gaat hij 1 dag per week naar de opvang.
10 maanden geleden
Ik werk in de acute psychiatrie op een HIC en studeer daarnaast verpleegkunde, in totaal 32 uur per week. Mijn dochter gaat 3 dagen per week naar een fantastische gastouder! De vrijdag en mijn werkweekenden is mijn partner thuis.
10 maanden geleden
Ik werk op maandag, donderdag en vrijdagmiddag als verpleegkundige.
Maandag komen schoonmoeder.
Donderdag komen mijn ouders.
Vrijdag blijft papa bij de kleine :)
10 maanden geleden
Ik werk op kantoor. Dinsdag, woensdag en vrijdag. Neem donderdag nu nog mijn betaald ouderschapsverlof op. Als dat op is, ga ik ook op donderdag werken, maar dan vanaf thuis.
Tijden zijn flexibel, als ik maar aan mijn uren kom aan het eind van de week. Dus als ik op dinsdag uurtje vroeger begin, kan ik uurtje vroeger weg etc. Heel fijn!