30 Reacties
10 maanden geleden
Ik ben verpleegkundige in het ziekenhuis, maar krijg het eigenlijk niet geregeld. Wij wonen op 3 kwartier rijden vanaf de dichtstbijzijnde familieleden dus oppas is lastig als ik om 6 uur in de ochtend de deur uit moet. Mijn partner moet ook rond die tijd weg. Familie ziet het niet zitten om zo vroeg bij ons te zijn馃槄 Opvang hier in de buurt is niet flexibel. Ik daardoor dus ook niet. Ik kan alleen avonddiensten draaien op het moment want anders krijgen we het niet rond. Ik ben ook op zoek naar een andere baan
10 maanden geleden
Kindje van 6 maanden. Ik werk als projectleider, met ouderschapsverlof, 3 dagen per week. Momenteel 2 dagen thuis, 1 dag op kantoor. Halfuur reisafstand zonder file, maar in de spits is er altijd dikke file.
Vind de combi momenteel wel pittig (eerst deed ik ook nog kolven/voeden tijdens werktijd, maar daar ben ik nu sinds 2 weken mee gestopt overdag). Ik wil als het allemaal wat makkelijker wordt, misschien weer iets meer op kantoor gaan werken. Is voor mijn werk eigenlijk wel beter soms, hoewel ik thuis alles lekker snel af heb en me 100x beter kan concenteren.
De weekplanning nu (binnenkort krijgen we dinsdag ipv vrijdag op de opvang, dus dan wisselt dat):
Maandag -ik
Dinsdag - ik
Woensdag -opvang
Donderdag - Partner
Vrijdag - opvang
Weekend - samen
We moeten nog beslissen wat te doen als ons ouderschapsverlof over 8 maanden ophoudt en we weer 4 en 5 dagen moeten gaan werken (of we moeten dan nog onbetaald ouderschapsverlof opnemen).
Zelf hoop ik (tot de basisschool):
Maandag: ik
Dinsdag: Opvang
Woensdag: Opvang
Donderdag: Partner
Vrijdag: ene week ik, andere week oma
Dan zou mijn partner tijdelijk 32 ipv 40 u gaan werken en ik 28 ipv 32. Dan hoeft ze maar 2 dagen naar de opvang en ziet oma haar kleinkind ook 2 volle dagen per maand (losgezien van de bezoekjes die ik breng), want ze woont ver weg. Lijkt me top. Hopelijk is dit haalbaar met het werk van mijn partner.
10 maanden geleden
Reactie op 9gag