30 Reacties

10 maanden geleden

Daar ik een afgeronden bachelor social work heb het liefst wel binnen het sociale domein qua functie zat ik te denken aan ‘ ondersteunend beleidsmedewerker ‘ of ambulante cliëntondersteuner of als docent mag en kan ook iets heel anders zijn als het maar goed te combineren is met de kleine. En jij?

10 maanden geleden

Ik begin maandag aan mijn nieuw werk. Ik begin als leerkracht. Zalig uren, ma ochtend thuis, woe thuis en vrij nm thuis. Ben veranderd zodat ik meer tijd heb voor de kindjes :)

10 maanden geleden

Werk parttime in de zorg, drie dagen waarvoor opvang. Mijn man werkt fulltime. Krijg het redelijk geregeld alleen ook veel nacht en weekenddiensten waardoor weinig tijd met gezin samen. Zoek daarom ook ander werk, maar is lastig.

10 maanden geleden

Ik ben projectmanager bij een grote corporate. Wij hebben 2 kinderen dus baby ging mee in het schema dat er al was: Maandag: kinderen opvang, ik thuiswerken, man kantoor Dinsdag: grootouders passen op, man kantoor, ik meestal thuis werken Woensdag: ik ben vrij en met de kinderen Donderdag: opvang, beide op kantoor Vrijdag: opvang, soms kantoor soms thuis Mijn man heeft bewust geen “papadag” omdat hij het zwaar vindt met 2 kinderen en daardoor niet een hele leuke vader is op zo’n dag (en ik me dan dus druk zou gaan maken of het wel goed gaat). Hij doet ook nog een studie naast zijn werk. In schoolvakanties is hij wel op dinsdag vrij en dan onderneemt hij van alles met ze.

10 maanden geleden

Hier dochter van bijna 3 & een van 8 maanden… doe onregelmatig werk, 24u per week… Hele week is gewoon ‘gedekt’ met oppas & geef uiteindelijk door wat ik moet werken als m’n rooster definitief is. Ma: zelf vrij Di: oma 1 Woe: papa-dag (en oma2 vanaf 1jr) Do: oma 2 Vrij: opvang Zat/zon: papa-dagen in mijn werkweekend

10 maanden geleden

Maatschappelijk werker, 32 uur 28 uur uitvoering, 4 uur ouderschapsverlof Ik werk op maandag, dinsdag en donderdag. Die dagen gaat onze dochter naar familie (hebben ze zelf aangeboden). Dat is wel fijn!

10 maanden geleden

Ik ben diëtist in een diëtistenpraktijk. Ik werk 3 dagen in de week, onze zoon gaat daarvan 2 dagen naar de opvang en de andere dag bij papa thuis.

9 maanden geleden

Wat leuk om te lezen allemaal! Ik weet dat het taboo is om over salaris en geld te praten maar ik ben benieuwd wat de mama’s die 24/28 uur werken per week ongeveer verdienen! Ik ben nu aan het onderhandelen maar ik heb altijd full time gewerkt dus ik vindt het lastig 🙈

9 maanden geleden

Reactie op Y1995

Wat leuk om te lezen allemaal! Ik weet dat het taboo is om over salaris en ...
Dat wisselt toch heel erg per baan, leeftijd, ervaring en niveau qua werk wat je salaris is. Dat valt niet te vergelijken.. of je moet gericht naar iemand die in een vergelijkbare positie zit. Ik zal vooral kijken wat je zelf nodig hebt en wilt.