7 Reacties

3 maanden geleden

Ik ga voor een koperspiraal. Hopen dat de heftige menstruaties meevallen 🤞 Maar inderdaad, geen enkele optie lijkt ideaal

3 maanden geleden

Voor mijn zwangerschap had ik de mirena. Ik heb deze 6 jaar gehad. Ik menstrueerde niet en had minder last van moodswings (had ik wel met de pil). Ik had wel heel erg last van acne en sinds die er uit is, is de acne weg. Ik ben nog in dubio, maar denk dat ik nu voor de koperspiraal ga. Geen hormonen, maar wel de gebruikelijke menstruaties.

3 maanden geleden

Ik ga voor de Mirena. Voor mijn zwangerschap ook gehad. Reden voor mijn keuze: - word bijna niet meer ongesteld - mijn zeer hevige PMS klachten zijn dan beter behapbaar - kan er lang mee vooruit - direct vruchtbaar na verwijderen

3 maanden geleden

Ik ga nu voor een koper spiraal. Ik heb hiervoor zo’n 8 jaar een implanon gehad en 1 malig de prikpil. Ik voelde me altijd loom en depri dus ik wil ook geen hormonen meer. Ik ben benieuwd nog nooit eerder een spiraal gehad.

3 maanden geleden

Wij gaan gewoon voor condooms. Ik las in een ander topic over dit onderwerp dat iemand zei ‘ik wil geen 24/7 hormonen voor die paar keer 10 min seks’ en daar ben ik het helemaal mee eens! Ben echt geen fan van condooms, maar ook niet van die hormonen troep. We willen toch ooit een tweede, dus tot die tijd condooms en daarna als onze kinderwens vervult is knoop erin bij vriendlief 😁

3 maanden geleden

Wij gaan gewoon voor condooms. Ik las in een ander topic over dit onderwerp ...
Haha ja die opmerking was mij ook bijgebleven😂 Vanochtend toevallig voor het eerst na de bevalling seks gehad, met condoom. We waren er beide meteen over uit: dit is niet voor ons. Dus denk toch een Mirena maar ook wel een beetje bang voor de hormonen. Ik ga 'm pas laten zetten als ik ongesteld ben geworden. Het gevoel dat mijn hormonen dan goed genoeg in balans zijn ofzo. Toen ik na de eerste met de gewone pil begon veranderde ik in een hormonaal monster. Dat dus nooit meer. Minipil had ik constant doorbraakbloedingen mee, en nuvaring voelde ik altijd zitten. Tijd voor weer wat nieuws dus😅