55 Reacties

4 maanden geleden

Sinds vorige week weer de implanon laten plaatsen. Daarvoor ook condooms gebruikt. Hier ook plannen voor een vasectomie voor mijn man, maar willen eerst 100% zeker zijn of we klaar zijn met kinderen krijgen. Mijn man is er wel over uit, maar mijn hormonen gaan nog even alle kanten op 🤣

4 maanden geleden

Na de bevalling van de oudste hebben we enkel condoom gedaan, omdat we wisten om na 1 jaar weer zwanger te willen worden. En ik wil absoluut niet meer aan de pil. Dit keer ga ik voor de mirena spiraal. We zijn er nog niet uit of we nog een 3e willen of niet. Maar als we die willen zal er meer verschil in leeftijd tussen zitten. Ik wilde de kylena, maat vk gaf aan dat deze minder betrouwbaar was dan de mirena.

4 maanden geleden

Reactie op Teresita

Die wilde ik ook, maar mijn gynaecoloog raadde het af. Niet alle ovulaties ...
Echt? Wat een raar advies. Anticonceptie moet aan bepaalde eisen voldoen om op de markt te komen, dus er word niet zomaar mee geknoeid. Je kan ovuleren, maar het kan zich niet nestelen vanwege dst je baarmoeder slijmvlies niet dik genoeg word door de spiraal en de hormonen. Dus dat is de manier waarop een zwangerschap word tegengehouden bij een mirena of kylena. Ik gok het er maar op dan🤪

4 maanden geleden

Ik slik sinds kort de minipil . Ivm borstvoeding mag ik de andere anticonceptiepil niet helaas die ik eerder slikte. Geen spiraaltje omdat wij voor wellicht korte termijn een tweede kindje zouden willen als het ons weer gegund is

4 maanden geleden

Ik was voor de zwangerschap heel blij met mijn mirena spiraal. Omdat we relatief snel voor een tweede willen gaan heb ik nu de minipil (ook ivm Borstvoeding) en daarna wil ik weer een spiraal :)

4 maanden geleden

Wij gaan weer condooms gebruiken

4 maanden geleden

Ik twijfel tussen koper spiraal en kyleena. Heb eerder de kyleena gehad en dat was prima alleen het liefst wil ik geen hormonen, dus koper. Echter, hoor je daar dan weer wisselende verhalen over.... Iemand hier die al ervaring heeft met de koperspiraal?

4 maanden geleden

Ik heb zwangerschapscholestase gehad, dus voor mij is de combinatiepil geen optie meer. Ik zou nu de minipil kunnen slikken, maar daar heb ik sneller doorbraak bloedingen van en daar heb ik eigenlijk geen zin meer in. Mijn man wil zich laten steriliseren nu we gezegend zijn met drie gezonde kindjes. Tot die tijd gebruiken we denk ik condooms.

4 maanden geleden

Reactie op bbb1994

Ik twijfel tussen koper spiraal en kyleena. Heb eerder de kyleena gehad en ...
Voor mijn zwangerschap heb ik die een tijdje gehad maar ik werd er zó extreem ongesteld van en kreeg echt veel puistjes! Dus weer eruit laten halen…

4 maanden geleden

Reactie op Elfie

Vond je man het meevallen? Mijn vriend gaat dat ook laten doen maar volgens ...
Ja viel reuze mee. Iedereen ervaart het ook wat anders natuurlijk. De prikken waren volgens hem wel heel gemeen. Ze deden het bij hem met 2 kleine sneetjes en was zo gebeurt.

4 maanden geleden

Ik wil na mijn zwangerschap echt niks meer te maken hebben met hormonen! Wij gaan dus voorlopig voor condooms.

4 maanden geleden

Ook ik ben geen fan van “rommel” in m’n lijf. Al jaren gebruik ik een Daysy, misschien onder meerderen bekend als de Ladycomp. Je moet het zien als een thermometer waarmee je iedere ochtend je temperatuur meet. Als uitkomst geeft dit apparaatje aan of je op die dag wel/niet vruchtbaar bent. Mega tevreden over!

4 maanden geleden

Voor de eerste zwangerschap altijd een koperspiraal gehad. Geen probleem mee gehad, ook niet heftiger ongesteld. Na de eerste zwangerschap voor 6 maanden een koperspiraal laten plaatsen. Zodat je wel beschermd bent en er verder niet over na hoefde te denken. Nu ga ik opnieuw een koperspiraal laten plaatsen bij de verloskundige.

4 maanden geleden

Ik had/heb een vrij regelmatige cyclus, dus tussen de eerste en de tweede zoon heb ik een app gebruikt om de vruchtbare dagen bij te houden. Dan gebruikten we een condoom. Dat doen we nu weer, totdat we besloten hebben of we nog een derde kindje willen of niet. Zo niet dan mag manlief een knip laten zetten. Ik wil niet meer aan de pil ivm alle hormonen, voel me beter sinds ik daarmee gestopt ben.

4 maanden geleden

Hier geen rommel in mn lijf, dus niks. Je eigen cyclus weten en ik hou t bij op mn oura ring. Evt. Soms met condoom ik in vruchtbare dagen zit

4 maanden geleden

Heb vorige week de implanon in m’n arm laten zetten. 3 jaar beschermd, misschien ooit nog een 3e kindje en anders gaat m’n man over drie jaar onder het mes.

4 maanden geleden

Reactie op Elm0

Condoomgebruik! Wil geen hormonen want ik word rr down van. Plus mijn licha ...
Precies dat ja! Ik ook condooms

4 maanden geleden

Condooms tot dat de vriend de boel laat doorknippen 😎 Ik ben sinds mijn 13e aan de pil geweest, daarna mirena en daarna koper-spiraal. 4 zwangerschappen en 2 kinderen verder vind ik het wel mooi geweest met dat gehannes aan/in mijn lijf. Het is zijn beurt 🕺🏼.

4 maanden geleden

Reactie op carmenflower

Echt? Wat een raar advies. Anticonceptie moet aan bepaalde eisen voldoen om ...
M’n gynaecoloog zei dat de Kyleena op de markt is gekomen voor jonge meiden die nog niet seksueel actief zijn, maar wel problemen met hun cyclus hebben. Ik weet er het fijne ook niet van, maar met een peuter en een pasgeboren tweeling wil ik echt geen risico nemen 🙈.

4 maanden geleden

Ik twijfel om over te stappen naar een spiraal! En je hebt het staafje ook nog in je arm, ik weet nog niet zo goed wat ik wil. Ik ben na 6 weken na de bevalling begonnen met de pil maar vind hem niet fijn meer! Ik bloed er doorheen en voel me er niet lekker door wat voorheen niet zo was. Misschien na 10 jaar toch iets anders overwegen, vind het wel spannend dus lees even mee hier! Wat is echt een aanrader? Heb wel nog een kinderwens voor een tweede, ooit over een paar jaar als deze bijna 9 weken baby wat groter is 🤣