16 Reacties

3 maanden geleden

Wij hebben geen ritme, dit ging bij mijn eerste vanzelf dus ik zeg lekker genieten van wat jullie willen doen haha ! Momenteel ook lekker aan het wandelen met de kleine en die slaapt lekker verder en thuis gaat hij zijn bedje in. Onze eerste dochter is nu 8 en kan overal slapen en is hierdoor super makkelijk geworden :)

3 maanden geleden

Oh doe vooral zoals je nu bezig bent. Bij onze oudste was dit ook altijd het geval, ze ging gelijk met ons naar boven

3 maanden geleden

Reactie op Michhh15

Oh doe vooral zoals je nu bezig bent. Bij onze oudste was dit ook altijd he ...
Komt vanzelf, als je de laatste fles eerder gaat geven zal ze ook eerder naar bed gaan. Maar vooral lekker genieten nu

3 maanden geleden

Klinkt als heerlijk genieten van elkaar! Zeker doen, pappa en mamma laden hier vast van op en buitenlucht is altijd goed. Win win lijkt me! Met onze tweede lukt dit niet meer ivm peuter die in bed ligt. Maar ons meisje ligt 's avonds ook nog beneden bij ons. Ergens verlangend naar weer vrije avonden, maar toch genietend van het feit dat ze nu nog zo bij ons ligt kiezen we hier zelf voor. Tijd zat! Overdag ligt ze wel af en toe in haar eigen bedje. Veel wandelplezier!

3 maanden geleden

Ik zou willen dat ik je tips kon geven, maar ik ben er gewoon per toeval achter gekomen. Hier lag onze kleine eens rond 2000 uur in bed, en toen merkte ik op dat hij ineens heel lang ging slapen. Toen ben ik dat vaker gaan proberen en zo ben ik er achter gekomen dat rond 8 uur zijn bedtijd is. Ik denk dat ze op deze leeftijd vooral nog allemaal een eigen ritme hebben.. en is het gewoon even uitzoeken wat voor jullie kleine het beste werkt. Zolang jullie dochter gewoon lekker slaapt en vrolijk is zou ik gewoon lekker doen wat voor jullie goed voelt 🥰

3 maanden geleden

Tussen 18:00 en 20:00 en dan het liefst 19:00 een beetje. Helaas wilt onze dame vaak haar lange slaap al in voor die tijd dus is het uitzingen tot dan anders is ze om 5:00 alweer niet meer in slaap te krijgen o:

3 maanden geleden

Wij merkten twee weken geleden dat onze dochter heel onrustig werd als we ze bij ons hielden 's avonds. Dus hebben we eens geprobeerd ze vroeger in bed te leggen en dat ging eigenlijk vrij goed. Sindsdien leggen we ze tussen 20u en 21u in bed. Wij hanteren geen vaste bedtijd, maar kijken naar haar vermoeidheidssignalen. Zolang jullie dochter lekker blijft slapen tijdens de avondwandeling, zou ik er gewoon van blijven genieten. Je merkt het vanzelf wel als het niet meer zou werken. 😉

3 maanden geleden

Ons kindje gaat ook pas rond half tien met ons naar boven. Eerder wil ze toch niet slapen. Ze slaapt wel in de nacht vrij goed. Dus we laten het maar op zn beloop

3 maanden geleden

Onze dochter gaat na de fles van 7/8 naar bed en dan rond 10 nog een voeding en weer naar bed en dan slaapt ze tot de volgende ochtend

3 maanden geleden

Goed om te lezen dat het bij iedereen nog zo verschilt - zo bijzonder hoe het dus ook bij elk kindje nog anders werkt! Overigens slaapt ze nog niet door hier hoor, ik voed om 10 uur (borstvoeding) en dan komt ze rond 3.30 uur en dan maak ik haar om 7 uur wakker voor de start van de dag. Af en toe komt ze nog eens extra rond 1 uur, die vind ik dan wel pijnlijk maar het hoort er vast nog bij haha! Dankjulliewel voor het meedenken, wij gaan nog fijn even zo door totdat ze anders aangeeft ☺️

3 maanden geleden

Reactie op Daphne5809

Goed om te lezen dat het bij iedereen nog zo verschilt - zo bijzonder hoe h ...
Je leest veel over kindjes die doorslapen, maar de mijne van 14 weken doet dat ook niet hoor. Die begint om 20:00 uur aan de nacht en wordt rond 00:00 en 04:30 uur nog wakker voor een voeding en dan starten we om half 8 de dag. Ik ga er vanuit dat het vanzelf een keer anders wordt (tis ook mijn eerste), en ben nu toch al gewend aan de gebroken nachten. We komen er vast vanzelf een keer 🥰

3 maanden geleden

Wij doen het hier precies zo en bevalt heel goed

3 maanden geleden

jaa heerlijk toch, die periode dat dat kan is zo kort 🥰

3 maanden geleden

jaa heerlijk toch, die periode dat dat kan is zo kort 🥰
te snel, maar je merkt vanzelf wel wanneer iets niet meer werkt!

3 maanden geleden

Reactie op Myroosz

Je leest veel over kindjes die doorslapen, maar de mijne van 14 weken doet ...
Same here! Mijne slaapt ook nog lang niet door en we hebben dezelfde tijden.

3 maanden geleden

Ons zoontje gaat ook rond een uur of tien met ons naar boven! Daarvoor slaapt hij gewoon nog lekker bij ons of in de kinderwagen tijdens een wandeling oid.