10 Reacties
4 maanden geleden
Hoi, Vooral bij borstvoeding is het ongewoonlijk om echt strikte uren aan te houden. Ik vind het al vrij knap dat de baby zich om de drie uur aankondigt voor een voeding.. ben benieuwd naar de reacties van andere mama’s.
4 maanden geleden
Overigen, wat nodig is qua voeding en de tijd ertussen geeft je kindje zelf haarfijn aan. Vooral bij borstvoeding.
4 maanden geleden
Qua voeding.. je geeft borstvoeding (you go mommy 🤍 dat kan best pittig zijn he!) en daarin ben ik van mening dat je het beste je baby daarin kan volgen. Als jouw baby elke drie uur vraagt om voeding dan heeft zij dat blijkbaar nodig. Je baby, zeker met 11 weken, kan goed aangeven zelf wanneer zij trek heeft. Als zij elke drie uur trek heeft, dan zou ik persoonlijk zeggen: lekker op die drie uur laten, want je baby heeft het dan nodig. Dus of het al nodig is er langere tijd tussen te laten? Nee, tenzij je baby dat zelf aangeeft.
Op je tweede vraag weet ik niet goed antwoord. Ook met slapen en wakkertijden volg ik zelf mijn baby volledig net zoals met de borstvoeding die ik geef. Baby’s vanaf drie maanden kun je mee beginnen een ritme op te bouwen in de dag, want vanaf drie maanden gaan ze wat meer ritmes leren begrijpen.
Je doet het allemaal super goed! 😊
4 maanden geleden
Ik heeft bv op verzoek. Morgen is ze 9 weken. Ik volg haar volledig. Maar omdat mijn productie klein beetje verminderd is heb ik gisteren voor het eerst wat bijgevoegd met kv. Ik doe bv namelijk opsparen. Zij doet op dit moment zich melden rond 0200-0300, 0630, 10:30,14.30, 1900/20.00. Zit wat verschil als ze wat langer namiddag slaapt of soms pakt ze een voeding nog tussen 1500 en 1700. Ik zit dus op 5a6 voedingen
4 maanden geleden
Hee hee! Hier ook nog vaak rond de 3 uur. Als ze in de draagzak bij me slaapt kan ze er soms 4-5 uur tussen laten, maar verder is het overdag vaak rond 3 uur. En vind ik helemaal prima :)
Wat betreft het slapen: ik ben daarin zelf ook wat zoekende. Ik vind ‘bureau slaap’ op Instagram een fijn account. Hun advies: Idealiter trek je de wakkertijdrn en slaapjes nog door tot 19.00 om vanaf 20.00/21.00 de nacht in te gaan. Maar zij zeggen ook: probeer 20 minuten om je kindje te laten slapen. Als-ie niet wil, dan stoppen en niet gefrustreerd raken. Dan bij de volgende wakker tijd serie iets eerder naar bed :)
4 maanden geleden
Haiii!
Om de 3uur is hartstikke netjes. Hier een meisje van 10 weken die overdag liefst elk uur even drinkt. Ze valt dan ook graag aan de borst in slaap. Ik volg haar volledig. Snachts slaapt ze soms 4/5uurtjes achter elkaar. Maar kan ook 2uurtjes zijn dat ze alweer komt.
Met slaapjes verschilt het hier echt. Ik heb nog een dochter van bijna 3 en kan die kleine niet altijd op bed leggen. Dus zij slaapt vaak nog in de draagzak, onze armen. Soms slaapt ze na 1uurtje en andere keer is ze 2uurtjes wakker. Dan is ze wel heel moe. Maar heb gemerkt dat 1.5 uur vaak max is. Maar denk dat zolang je kindje vrolijk is het prima is! Volg je gevoel en je kindje!
4 maanden geleden
Onze zoon is vandaag 10 weken en krijgt ook volledig BV. Hij komt vaak ook om de 3 uur en kom meestal op 8 voedingen per dag. Als je op verzoek voedt, kun je nooit te veel geven! Dus lekker dat ritme volgen.
Blijft ze tussen 4 en 7 zelf wakker? Zijn er signalen van vermoeidheid zoals in ogen wrijven, handje sabbelen, gapen? Soms moet je je baby helpen om in slaap te vallen, maar als ze het naar haar zin heeft die tijd, dan zou ik niet een slaapje proberen te forceren!