28 Reacties
4 maanden geleden
Zolang het totaal aan milliliters niet boven 1000ml uitkomt, zou ik gewoon ophogen als ik jou was. Misschien niet alle flesjes, maar bv in de avond eentje en nog ergens op de dag een? Kijken of het verschil maakt. Wat het cb aangeeft zijn richtlijnen, maar elk kindje is anders en ik denk dat jouw kindje best goed aan kan geven waar ze behoefte aan heeft.
4 maanden geleden
Reactie op Iris-bloemetje
Als ik je verhaal lees zou ik haar gewoon wat meer geven. Blijkbaar heeft z ...
Bedoel je dat ik haar dan 150 cc moet geven?
4 maanden geleden
Reactie op rchlvanm
Zolang het totaal aan milliliters niet boven 1000ml uitkomt, zou ik gewoon ...
Het CB vond zelfs 135 teveel, ze drinkt ook niet alle flessen op maar ze komt alsnog om de 2 (nu zelfs 1,5) uur! Moet ik haar 150 aanbieden?
4 maanden geleden
Zou het ook door het warme weer kunnen komen? Meer behoefte aan vocht?
Ik zou doen wat goed voelt voor jou! Je moeder instinct zal het onbewust wel weten🥰✌️
4 maanden geleden
Uit de recente jgz richtlijn:
Ieder kind ontwikkelt een eigen ritme; er zijn kinderen die minder vaak drinken en andere drinken juist vaker. Ook per dag kan dit verschillen. Als vuistregel voor de benodigde hoeveelheid voeding in het eerste half jaar wordt een hoeveelheid van circa 150 ml per kg lichaamsgewicht aangehouden. Dus een kind van 4000 gram zou per etmaal ongeveer nodig hebben: 4 maal 150 ml = 600 ml. Dit wordt dan verdeeld over het aantal voedingen dat de zuigeling per etmaal krijgt. De voedingen worden regelmatig over de dag verdeeld en bij voorkeur de eerste 6 weken ook ‘s nachts aangeboden. Omdat per kind het ritme en de hoeveelheid voeding verschillend kunnen zijn, zal de JGZ advies op maat geven. Er zijn geen minimale of maximale hoeveelheden vastgesteld: er is geen wetenschappelijk bewijs voor de van oudsher aanbevolen maximale hoeveelheid van een liter. De groei van het kind is een belangrijkere maat om te zien of het kind genoeg eet dan de exacte hoeveelheid.
https://www.jgzrichtlijnen.nl/alle-richtlijnen/richtlijn/?richtlijn=4&rlpag=526
Gewoon voeden dus!
4 maanden geleden
Reactie op RoxanneIvy
Bedoel je dat ik haar dan 150 cc moet geven?
Ja dat bedoel ik inderdaad. Dan kijk je gewoon wat ze opdrinkt. Niks forceren. Dan wacht je gewoon af wanneer ze zich weer meldt. Kan zijn dat ze dan niet alle flessen 150 gaat drinken maar dat is dan prima. Ze neemt wat ze nodig heeft.
4 maanden geleden
Reactie op RoxanneIvy
Het CB vond zelfs 135 teveel, ze drinkt ook niet alle flessen op maar ze ko ...
Als ze niet alle flesjes opdrinkt, kan ik me ook wel voorstellen dat ze eerder weer honger heeft. Laat je haar tussendoor boeren? Misschien dat dat helpt: halverwege de fles even stoppen, laten boeren en hopelijk dan nog de rest opdrinken. Of misschien zelfs twee keer een pauze. Laat ze altijd iets van haar flesje over? Want dan zou ik misschien eerst kijken naar manieren hoe ze die flesjes wel op kan krijgen in plaats van de hoeveelheden ophogen. En anders idd 150 aanbieden en kijken tot hoever ze komt. Je merkt ook vanzelf wel wanneer ze de 150 toch nog niet aan kan (bv omdat ze het tijdens het drinken laat lopen of nadien wat gaat spugen). Dan weet je dat ook weer. Het is even uitproberen wat werkt denk ik.
4 maanden geleden
Onze zoon is gehaald met 37+1. Na wat opstart probleempjes begon hij de draad met drinken zelf goed op te pakken en begon hij ook steeds meer te vragen (zie ook eerder komen voor de fles en niet tevreden zijn). Hij is nu 7 weken en we zitten op 150ml per fles. Wij zijn uit ons zelf ook over gestapt van Nutrilon 1 naar Nutrilon 1 Content. We merken aan hem dat dit zijn buikje langer gevult houd, en dit icm 150ml is hij een heel tevreden jongetje op het moment 😊 ik weet niet wat goed is, maar dit werkt voor ons ❤️