27 Reacties

3 maanden geleden

Reactie op LadyJudy

Hi, beetje vergelijkbaar met de Moon boon maar nog iets geavanceerder: wij ...
Je kan ook een rockit op een campingbedje zetten, gebruiken wij ook weleens en is lekker budget als je die 2 dingen al in huis hebt! 😊

3 maanden geleden

Vandaag gebeld met het consultatiebureau. Die zei dat we moesten zingen. Elke keer hetzelfde liedje, ook als hij in de draagzak zit. Ook even laten huilen. Echt krijsen mag max 5 a 10 minuten. Wel in onze nabijheid natuurlijk. Ik gelijk geprobeerd en verrek! Hij heeft vandaag 1 x een half uurtje, 1 x een uurtje en 1 x 3 uur (!!!!) in zijn bedje geslapen. Ik haal hem uit bed en uit z'n swaddle up. Krijgt voeding live of uit de fles in de woonkamer. Even verschonen, want hij poept vaak daarna. Dan even spelen/boekje lezen/tummy time. Bij de eerste vermoeidheidssignalen naar het aankleedkussen. Daar evt extra kleding uit en weer in z'n swaddle up zodat hij het niet te warm krijgt. Daar maak ik het al donker en begin ik met zingen van slaap kindje slaap. Dan loop ik weer naar onze slaapkamer en loop ik rondjes met hem in m'n armen in het donker, terwijl ik dat liedje zing. Als ik voel dat hij slaperig blijft of juist nog slaperiger wordt, leg ik hem heel rustig in de co-sleeper. Beetje heen en weer wiegen als hij op z'n billen ligt. Dan over naar z'n zij. Goed geborgen houden met m'n handen en evt speentje/pink en vooral verder blijven zingen! Ik merk dat hij dan een beetje tegen begint te werken en gaat huilen, maar daarna merk ik ook snel dat dat steeds iets afneemt en z'n ogen zwaarder worden. Af en toe weer huilen/jammeren tussendoor. Elke keer kwam ik weer een stapje dichterbij. Uiteindelijk na 30/40 minuten viel hij in slaap. Voor ons is dit echt een hele prestatie, want het wilde hiervoor nooit lukken. Blijf vooral dingen proberen, want de ene dag is de andere niet! Al pas je maar een klein iets aan. Ik heb hiervoor ook proberen te zingen maar toch met te weinig routine en toen werkte het absoluut niet. Het avondslaapje wilde hij helaas niet in bed doen, dus momenteel zit hij weer in de draagzak 🙃 Maar ik ben al heel blij met vandaag!

3 maanden geleden

Reactie op Leannah

Hoe laat leg je hem in bedje ‘s avonds? Hier was ze echt gaan doorslapen to ...
Meestal proberen we het rond 7 uur, beetje afhankelijk van hoe laat hij zn fles heeft gehad. Vandaag zou dat bijvoorbeeld uitkomen op rond 8 uur. We voeden op verzoek.

3 maanden geleden

Reactie op Laura1908

Vandaag gebeld met het consultatiebureau. Die zei dat we moesten zingen. El ...
Oh wat fijn dat dat gelijk zoveel effect heeft gehad bij jullie! Is dit zo gebleven, of was het een toevalsdag? Deze hebben wij ook heel af en toe nl, een dag dat hij opeens wel uren in zn bedje slaapt overdag (nu 2x een dag gehad).

3 maanden geleden

Reactie op Daandt11

Oh wat fijn dat dat gelijk zoveel effect heeft gehad bij jullie! Is dit zo ...
Het was gelukkig geen toevalsdag! Het zijn wel korte slaapjes helaas. Meestal 30/45 minuten, soms een uurtje. Maar of het nou ligt aan de warmte, lawaai van buiten of zijn eventuele sprongetje waar hij in zit, durf ik niet te zeggen. Ik ben al blij zat zo haha. Afgelopen dinsdag moest mijn moeder voor het eerst oppassen en ik was al bang dat ze een hernia zou krijgen van al dat dragen. Hij zit namelijk rond de 8 kilo nu. Maar hij heeft de hele dag in z'n bedje geslapen, dus mega blij mee. Ik bouw het zingen ook lanhzaam af als ik zie dat hij moe wordt. Dan moppert hij een beetje en meestal ga ik dan uit de kamer en valt hij na 10/15 min in slaap. 's nachts slaapt hij overigens erg goed, dus misschien ook vandaar de korte slaapjes overdag. Hoe gaat het nu bij jou?

3 maanden geleden

Ik heb dit met ons dochtertje ook gehad.. Drama met slaapjes. Als ik haar zo op haar buik leg gaat ze ook heel erg hard huilen, maar ik deed haar dan eerst in de draagzak. Even rustig laten worden tot ze in slaap viel en ik het beu was 😅 dan ging ik voorzichtig in ons bed zitten half liggen en dan kon ik haar zo van mijn buik voorzichtig laten afglijden op ons bed op haar buikje in dezelfde “ kikker houding” nou dan sliep ze zo 3 u door. Ik zette wel de camera er vol op en keek er constant op want echt veilig is het natuurlijk niet… maarja ze had dan wel 3 u geslapen

3 maanden geleden

Hoe gaat het nu met overdag slapen met de kindjes? Ik heb nogal een uitvinding gedaan; onze baby slaapt dus heeeerlijk op z'n zij. Terwijl hij eerst van elk klein geluidje wakker werd op de rug of helemaal niet in slaap viel, slaapt hij nu overdag uren achter elkaar. Op z'n buik ging hij steeds met z'n hoofd omhoog rondkijken. Ik heb wel de camera altijd op hem zodat ik hem goed kan zien. In de kinderwagen slaapt hij zo ook heerlijk op z'n zij 🥳