23 Reacties

3 maanden geleden

Ons meisje dronk tot vorige week twee flessen van 180+6 en twee van 150+5 op een dag. Wat ook maar 740 is en ze is al vier maand. Laatste keer dat ze gewogen is, is een maand geleden en woog ze 5,3 kilo. Door het forum en fb groepen ging ik ook heel erg twijfelen of ze wel genoeg dronk. Werd er heel onzeker van! Maar ze heeft goeie plas luiers en groeit goed dus probeer het los te laten. De ene baby heeft wat minder nodig dan de andere. En misschien over een paar weken dat ze ineens meer drinkt!

3 maanden geleden

Onze dochter is 3 maand oud en zij krijgt haar flessen van 120+4 ook zeker niet op. Laatst tijdens het sprongetje en tijdens de warme dagen dronk ze soms maar 70ml. Ik kan me dan ook heel druk maken, maar als ik blijf kijken naar de plasluiers en haar alertheid, hoef ik me niet druk te maken. Op normale dagen krijgt ze de 120 ook nauwelijk op. Zolang ze blijft groeien vind ik het prima, want ook al zou ik willen dat ze meer drinkt, ik kan haar niet dwingen.

3 maanden geleden

Mijn zoontje van 11 weken drinkt bv en dan weer kv, hij drinkt maar 90+3 elke 3u en in de avond mss wat meer maar als ik hem overdag meer geef spuugt hij en weigert dan vaak ook verder te drinken. Maar ik maak me er niet druk om, hij plast, slaapt, groeit en is gezellig aanwezig dus komt vanzelf wel goed. Ga niet twijfelen aan jezelf, je kindje geeft vanzelf aan wat het wil drinken.

3 maanden geleden

13 weken om de 3 uur 120 maar hij drinkt misschien 100. Met 90 heeft hij net te kort maar 120 krijgt hij niet op. Snachts slaapt hij wel 4/5 uurtjes door.

3 maanden geleden

Ons kindje (17 weken) drinkt ook veel minder dan het “gemiddelde”. Maaar ze groeit en is tevreden dus heb het wat meer losgelaten😊

3 maanden geleden

Herkenbaar hoor, maar die van mij drinkt bij lange na die 120+4 ook niet op, 6x per dag. Merk wel als ze het bij de laatste fles wel op drinkt, dat ze dan langer doorslaapt

3 maanden geleden

Off topic maar wat betekent de + na het aantal ml? ☺️

3 maanden geleden

Wat vervelend dat je het zo ervaart dat ze slecht drinkt, want als ik jouw verhaal lees klinkt het helemaal niet slecht: ze groeit heel goed en laat al wat langer tussen de voedingen. Ik neem aan dat ze blij is en goede luiers heeft. Een richtlijn is een gemiddelde, dus dat betekent dat er inderdaad babies zijn die 150-180 drinken, maar er dus ook genoeg babies zijn die veel minder drinken. Onze kleine man drinkt met moeite (gekolfd) 100-120 (en is verder heel vrolijk) en volgt zijn lijn terwijl zijn oudere broer op dezelfde lijn groeide met 150-180 met deze leeftijd, dus het zegt helemaal niks. Probeer niet teveel te vergelijken met anderen, want elke baby is uniek 😀

3 maanden geleden

Reactie op EOlsen

Off topic maar wat betekent de + na het aantal ml? ☺️
Aantal schepjes bij die hoeveelheid water

3 maanden geleden

Reactie op Neline89

Mijn zoontje van 11 weken drinkt bv en dan weer kv, hij drinkt maar 90+3 el ...
Bij mij hetzelfde.. ze drinkt echt kleine flessen bv als ik kolf maar ze groeit als een malle

3 maanden geleden

Reactie op MMBL

Wat vervelend dat je het zo ervaart dat ze slecht drinkt, want als ik jouw ...
Dankjewel, dit relativeert het allemaal weer een beetje. Ik laat me soms inderdaad gek maken door tabellen/andere baby’s en wat er wordt ‘verwacht’. Ze is inderdaad over het algemeen vrolijk en heeft voldoende plasluiers. Slaapt snachts ook gewoon door…

3 maanden geleden

Hier ook hoor; ons zoontje van 12 weken (7,2kg) drinkt zijn flessen bijna nooit leeg. Ik denk dat hij gemiddeld zo’n 130ml per voeding drinkt (6 per dag ong). Ik probeer het maar een beetje los te laten zolang hij het goed doet. 😊

3 maanden geleden

Reactie op victoriadox

Dankjewel, dit relativeert het allemaal weer een beetje. Ik laat me soms in ...
Dat klinkt als een heerlijke baby! Wees trots op hoe ze het doet, maar wees ook heel trots op jezelf hé! Jij kent je kindje het beste en je doet wat jij denkt dat ze nodig heeft, dan kunnen tabellen of richtlijnen nog een hoop zeggen maar die kennen jouw baby niet 😉

3 maanden geleden

Hier hetzelfde zitten in een ziekenhuis opname momenteel omdat hij wel heel weinig dronk maar krijgen er nu ongeveer 100 in per flesmoment meestal zijn dat er nog 7 per dag ze vinden dit hier nu echt goed. Waarschijnlijk hebben ze gewoon genoeg aan minder, maarja is het minder de natuurlijke maaginhoud is 100ml dus vol is vol en met meer wordt het opgerekt zeiden ze ook

3 maanden geleden

Reactie op Esss05

Onze dochter is 3 maand oud en zij krijgt haar flessen van 120+4 ook zeker ...
Hoeveel weegt jullie dochtertje? En was dit tijdens sprong 3?

3 maanden geleden

Reactie op victoriadox

Hoeveel weegt jullie dochtertje? En was dit tijdens sprong 3?
Ja tijdens sprong 3, de laatste keer woog ze 4800 gram maar dat is alweer 3/4 weken geleden. Maandag hebben we weer een afspraak bij het CB. Maar ook buiten het sprongetje om drinkt ze niet top. Vandaag 1x 120 gedronken en verder 70 en 75 ml..

3 maanden geleden

Wij hebben de afgelopen week in het ziekenhuis gelegen met onze zoon (12 weken en ondertussen al 6.7 KG 🐻) hij dronk ook zeer slecht tot niet(de laatste weken voor de opname) wij boden hem ook 150+ 5 aan maar dronk dit langena niet op.. op advies van de kinderarts weer terug gegaan naar 6 flessen van 120+4 en daar doet hij het nu goed op en groeit dus heel fijn.. en zoals zij zei; een richtlijn is ook maar een richtlijn hé ieder kindje is daar anders in met andere behoeften.. dit heeft ons ook gesterkt in het niet continu maar willen vasthouden aan die “richtlijn”

3 maanden geleden

Hier precies hetzelfde. Onze dochter drinkt ook te weinig volgens de "richtlijnen". Maakte mij daar eerst wel druk om. Nu heb ik het losgelaten. Je baby kan zelf goed bepalen wanneer of hoe erg honger/dorst ze heeft, daar moet je op vertrouwen. En het feit dat ze goed groeit zegt genoeg! Helemaal prima dus en jezelf niet druk maken 🥰 De ene baby heeft meer nodig dan de andere.

3 maanden geleden

Reactie op victoriadox

Dankjewel, dit relativeert het allemaal weer een beetje. Ik laat me soms in ...
Klinkt echt helemaal goed. Lekker loslaten en echt een baby komt wel als ze honger hebben!! Je doet het goed!

3 maanden geleden

Mijne is ook 12 weken en drinkt 6x120 en laat ook nog wel eens wat staan. Hij is happy en groeit. Probeer de richtlijn wat los te laten, luister naar je gevoel (of anders naar de andere mama’s hier 😃)