77 Reacties

3 maanden geleden

Reactie op Marriebaby

Bij m'n eerste zoontje deed ik ook go with flow, maar dat resulteerde in sl ...
Ik probeer de dagen dat we thuis zijn zoveel mogelijk de dutjes van de baby ‘goed’ te laten verlopen. Dus ritme, regelmaat, wakkertijd in de gaten houden en op slaapsignalen letten. Want hoe beter haar dutjes zijn hoe meer ik mijn handen vrij heb voor mijn zoontje. Meestal gaan we dan knutselen, met speelgoed spelen, pannenkoeken bakken, tekenen of verstoppertje spelen. Als ik met dutje van baby bezig ben dan mag hij tv kijken want ondanks dat hij goed alleen kan spelen maakt hij wel veel geluid en we wonen in een appartement dus ze schrikt dan steeds wakker van hem. En kans is ook groter dat ie de kamer instormt op zoek naar mij. Dus bedtijd baby is nu schermtijd peuter, dan is de kans het grootst dat ze rustig in slaap valt. Ik gun mezelf ook 1 moment op de dag ‘vrij’ van de kids. Dat is meestal 15 min, dat kan zijn koffie drinken, alleen lunchen of gewoon even niksen op de bank. Dat doe ik alleen als de baby slaapt en dan mag mn peuter ook even tv kijken. Dat is mijn moment van opladen en even niet ‘aan’ staan. Rest van de dag ben ik of baby aan het verzorgen, peuter aan het vermaken en tussendoor huishoudelijke klusjes doen

3 maanden geleden

In aanvulling op mn vorige bericht: ik moet wel zeggen dat de dagen dat ik thuis de hele dag blijf met 2 kindjes ik wel zwaar vind. Als ik naar buiten ga met ze wandelen of bij iemand op bezoek dan breekt dat soort van de dag en dan gaat ie voor mn gevoel snel voorbij. Maar zo’n hele dag thuis duurt echt lang voor mn gevoel. Ben altijd blij als mijn man weer thuis is van zn werk 🙈

3 maanden geleden

In de categorie struggles: wat is het een onderneming zeg om met 2 kids de deur uit te gaan. Ik ben minstens een uur bezig voor ik buiten sta (als ik een paar uur op pad ga) en dan ben ik serieus al moe nog voordat we zijn vertrokken.

3 maanden geleden

Reactie op Sallyyy

In aanvulling op mn vorige bericht: ik moet wel zeggen dat de dagen dat ik ...
Dit gevoel heb ik ook. Het voelt dan echt alsof ik heel snel van energie leeg loop thuis. Dan voelt het echt als opladen buiten

3 maanden geleden

Ooh ik lees dit nu met een wijntje in de hand op het terras want ik ben in mijn eentje een nachtje weg. Man en kinderen zijn thuis. Ik vond de afgelopen 3 weken pittig met 2 kids... Peuter van net 2 en dan de kleine van nu 11 weken. Je staat ècht altijd aan!! Man zei van de week ga anders even een nachtje weg dan zorg ik voor alles hier thuis, dus na even twijfelen een hotel geboekt en daar geniet ik nu van alle rust. Dikke aanrader! Kan thuis wel genieten van hoe lief de oudste voor de jongste is en altijd vraagt of ze al wakker is. Of ze in de box erbij mag en continu kusjes en knuffels wil geven. Helaas vaak allemaal net te lomp en onhandig. De oudste kan zichzelf heel goed vermaken en hierom staat de tv bij ons eigenlijk nooit aan, ze vraagt er ook niet naar. Wij hebben tijdens de zwangerschap een pop van de Hema gehaald met kleertjes, speentje, luiers en verschoon matje. Ze is druk alles aan het nadoen wat ik met de baby doe, misschien nog een tip voor anderen ;) verder vaak naar speeltuintjes etc toe en gewoon daar flesje geven. Daar ben ik wel makkelijker in geworden nu. Maar einde van de dag ben ik altijd kapot haha. Dus vannacht genieten van de rust!

3 maanden geleden

Reactie op Asmsv

Ooh ik lees dit nu met een wijntje in de hand op het terras want ik ben in ...
Wow wat heerlijk! En wat superlief van je man dat hij dit aanbiedt en je dit gunt. Weinig mannen die dat zouden aandurven denk ik met een newborn en peuter alleen thuis blijven. Geniet ervan!

3 maanden geleden

Reactie op Sallyyy

In de categorie struggles: wat is het een onderneming zeg om met 2 kids de ...
Zoooo pff heftig he. We gingen gister naar de dierentuin, eer dat we er waren konden we al bijna weer naar huis voor de dutjes tijd 😂.

3 maanden geleden

Herkenbaar! Je bent niet alleen! 🩷

3 maanden geleden

Reactie op Asmsv

Ooh ik lees dit nu met een wijntje in de hand op het terras want ik ben in ...
Wat goed van je zeg! Ik geef borstvoeding aan een flesweigeraar 🙈 maar lijkt me wel heeeel fijn!

3 maanden geleden

Reactie op Sallyyy

In de categorie struggles: wat is het een onderneming zeg om met 2 kids de ...
Hahaha ja echt he! Helemaal gesloopt en overprikkeld na een dagje ergens heen 😂

3 maanden geleden

Reactie op Manon19966

Wat goed van je zeg! Ik geef borstvoeding aan een flesweigeraar 🙈 maar lij ...
Dan wordt het wel wat lastiger inderdaad...

3 maanden geleden

De baby had een wat onrustig dagje en sliep eindelijk. De peuter (3,5) had geholpen met liedjes zingen en de baby in slaap sussen. Toen hoorde hij dat er iemand van de gemeente het gras aan het maaien was. Hij pakt zn stoeltje, schuift die naar het raam (is beveiligd 😉), klimt erop en roept keihard naar buiten: "MENEER! ZACHTJES DOEN, LUDO SLAPEN! BABY WAKKER, MAMA HEEL DRIETIG! HEEL VEEL HERRIE, SSSSH!" Ik lag uiteraard in een deuk. 🤣

3 maanden geleden

Ahh wat ben ik blij (sorry🙈) om eens deze kant van het verhaal te lezen ipv “peuter is zoooo verlieft op baby” en allemaal roze gekleurde verhalen! Ik herken je struggles namelijk zo goed! Ik probeer altijd in gedachten te houden dat dit voorbij gaat, en dat vooral de dagen dat het regent en de tv die dag uren aanstaat(ik durf dit dus amper toe te geven) maar heel weinig gaat opwegen tegen de jaren die nog komen waar ze beiden groot genoeg zijn om te spelen samen en veel meer gaan begrijpen. En naast de struggles die je omschrijft: het schuldgevoel naar mijn oudste toe all day everyday ☹️ om al die aandacht die naar de kleinste gaat en het geduld dat dan sneller opgaat naar haar toe, vind ik zo oneerlijk tegenover haar 😕

3 maanden geleden

Gisteren trouwens een nachtmerrie van mama’s met peuter en baby beleefd: We gingen lekker wandelen om wat boodschapjes te doen en langs speeltuin te gaan op de terug weg. Baby in draagdoek en kinderwagen mee voor als die diep slaapt. De oudste loopt natuurlijk langzaam en wilt bij elk bankje bloempje stoppen. Prima, laat het lekker haar gang gaan, wil haar niet pushen aangezien ik dat al genoeg thuis doe wanneer baby voeden of sussen noodzakelijk is. Baby begon al te huilen op de terugweg en weigerde een flesje met afgekolfde melk dus ik had honger uitgesloten. Het ging over op krijsen, peuter ging nóg treuzeliger doen waarop mijn geduld opliep en ik haar aandrong om sneller te lopen. Was ze op d’r knieën gevallen en had bloedschrammen. Liep/stond ik daar met twee krijsende kinderen en maar 2 handen. Letterlijk 3 mensen hadden hun voordeur geopend om te kijken wat er loos was 🥲 Ben uiteindelijk op een hoekje gestopt om baby te voeden. Die kalmeerde toen en was er gelukkig nog even tijd voor speeltuin voor peuter 😝

3 maanden geleden

Reactie op Marenne

De baby had een wat onrustig dagje en sliep eindelijk. De peuter (3,5) had ...
Haha hij kwam zeker met zn stem over de grasmaaier uit 😂

3 maanden geleden

Reactie op Mommy✨

Ahh wat ben ik blij (sorry🙈) om eens deze kant van het verhaal te lezen ip ...
Dat is wel een mooie helpende gedachte! Ik dacht een keer laat ik timen hoe lang mijn kind over de hele dag tv kijkt maar durfde het toch niet. Wrs veel langer dan ik denk 🙈

3 maanden geleden

Reactie op Mommy✨

Gisteren trouwens een nachtmerrie van mama’s met peuter en baby beleefd: W ...
Oh nooo wat erg 😭 dan wil je toch zelf ook huilen

3 maanden geleden

Oh wat fijn om hier de verhalen te lezen! Hier ook een peuter en (huil) baby. Ben blij te lezen dat meer mensen het als een soort break van de dag ervaren om even weg te gaan zodat de dagen wat makkelijker gaan. Zijn er nog tips om met een peuter en baby op stap te gaan!? Ik doe nu meestal onze jongste in de draagzak zodat ik de oudste toch kan helpen op de glijbaan te klimmen bijvoorbeeld

3 maanden geleden

Reactie op Sallyyy

Oh nooo wat erg 😭 dan wil je toch zelf ook huilen
Ja. Toen eindelijk eens iemand vroeg aan me (een mama met 2 kids) : gaat het? Trilde me stem ook wel toen ik zij, ja hoor, we zijn er bijna 🥲

3 maanden geleden

Reactie op NoaHC

Oh wat fijn om hier de verhalen te lezen! Hier ook een peuter en (huil) bab ...
Vind de draagzak ook super handig maar soms wel zwaar tillen de hele tijd! Mijn peuter heeft veel hulp nodig met oversteken en idd spelen, dan is draagzak ook handiger dan de wagen. Met kleuter en baby ben ik zo de deur uit, met peuter is echt een uitdaging 🤣