77 Reacties

3 maanden geleden

Reactie op Sallyyy

Hier moest natuurlijk moed staan 😬
En moedig ben jij! Je mag super trots zijn hierop!!! Wel gewoon gedaan met 2 kids 💪

3 maanden geleden

Thnx!! Ik probeer mezelf toch te pushen om uit mn comfortzone te stappen. Baby is 11 weken en mijn wereld voelt heel klein momenteel. Ik kan niet alleen maar binnen blijven of veilig naar het speeltuintje naast ons huis maar echt makkelijk gaat het nog niet. Hoe ervaren jullie het ‘klaar maak’ proces voordat jullie het huis uit gaan? Mijn man snapt niet waarom het zo lang duurt, terwijl ik in dat uur serieus bijna als een dolle aan het rennen ben om iedereen vertrekklaar te krijgen en ‘op tijd’ te vertrekken zodat de baby niet oververmoeid raakt en gaat huilen. Nu is het antwoord aan mijn man simpel: ga jij maar een keer met baby en peuter de deur uit zonder mij en dan praten we verder. Maar ik ben wel benieuwd hoe jullie het ervaren en of het misschien efficienter kan?

3 maanden geleden

Reactie op Sallyyy

Thnx!! Ik probeer mezelf toch te pushen om uit mn comfortzone te stappen. B ...
Super knap dat je het hebt geprobeerd!!! Je bent gewoon gegaan en hebt warme koffie op. Mag je super trots op zijn! Wat betreft het klaarmaken - het is gewoon veel werk. Ik vind het al knap dat je aan een uur komt, hier duurt het rustig 2 uur vanaf opstaan tot de deur uit voordat iedereen ingepakt, gevoed, gewassen, aangekleed en wel in de auto zit.

3 maanden geleden

Reactie op Sallyyy

Hahaha ja dat herken ik wel. Maar mijn man vergeet dan ook de helft in dat kwartier dat hij erover doet 😂 En dan ook cruciale dingen vergeten zoals de drinkbeker van de peuter of een zonnehoedje voor de baby. Ik probeer de luiertas zo goed mogelijk bij te houden zodat ik daar niet veel werk aan heb en heb inmiddels wel routine van wat er nog bij moet. Maar soms (of eigenlijk vaak) vergeet ik ook wel iets. Een zonnehoedje ofzo of drinken/eten voor mijzelf 😂

3 maanden geleden

Hebben jullie de avond al eens alleen moeten doen? Mijn man is binnenkort 2x een avond weg (eind van de middag tot laat in de avond). Maar zie er nu al tegenop. Vaak moet de baby drinken als de peuter naar bed moet. Of de baby heeft een huiluurtje... hoe ga ik dit doen? Iemand tips?

3 maanden geleden

Reactie op Marriebaby

Hebben jullie de avond al eens alleen moeten doen? Mijn man is binnenkort 2 ...
Ik heb het laatst alleen gedaan en eerlijk? Het was drama. Maar ik heb er wel veel van geleerd haha. Dus wel een tip haha. De baby was overstuur en hongerig maar ik ging eigenwijs het boekje aflezen met de peuter terwijl de baby na het huilen het op een krijsen zette. Toen boekje afgekapt, peuter heel snel in bed gelegd en de baby gaan voeden. Voelde mij zooooo schuldig naar m'n peuter. Ben toen de baby sliep nog terug gegaan naar mn peuter en even uit bed gehaald, extra geknuffeld en uitgelegd. Dus de volgende keer ga ik gewoon de baby voeden (dan maar niet in het donker en stil) en ondertussen een boekje met de peuter lezen. Dan de peuter in bed inclusief ritueeltje. Dan baby nog een toetje borstvoeding en dan alsnog in bed. Veel succes!! 🍀💕

3 maanden geleden

Reactie op Marriebaby

Hier al een paar keer de avond alleen gedaan. Zowel een paar makkelijker avonden en 1x echt chaos. De makkelijke avonden dan was de baby gevoed en nog niet helemaal vermoeid of hij sliep net op het moment dat de dreumes op bed ging. Nu merken we vaak dat ze tegelijk op bed willen dus ik vind het dan wel grappig dat op de avonden dat ik er alleen voor stond dat het zo makkelijk ging. Het voelt namelijk met z'n tweeen soms al als een chaos. Maar vaak slapen ze allebei voor 20.00 uur nu wel

3 maanden geleden

Reactie op saffiee

Super knap dat je het hebt geprobeerd!!! Je bent gewoon gegaan en hebt warm ...
Superlief je reactie ♥️ Ja het klinkt simpel op papier, het zijn maar een paar handelingen, maar het duurt in de praktijk zo lang en er komen altijd dingen tussendoor die de boel vertragen. Ik vind het ook bijna onmogelijk om een tijd af te spreken met iemand. Ik zeg tegenwoordig maar ‘ ergens tussen 2 en 3’ 😂

3 maanden geleden

Reactie op Sallyyy

Vind een uurtje knap hoor! Soms als ik de avond ervoor gedoucht ben en mn haar nog redelijk zit lukt het weleens in 30 minuten, maar dan moet de peuter ook net zin hebben om weg te gaan en de tas al redelijk ingepakt zijn haha 🤣 Ik denk dat een goede voorbereiding wel helpt, soms doe ik mezelf en peuter/kleuter tijdens het eerste slaapje van de baby klaarmaken, dan in zijn wakkertijd baby voeden en aankleden en einde van die wakkertijd vertrekken of zorgen dat we op locatie zijn.

3 maanden geleden

Reactie op wensvoornummer2

Hahaha ja dat herken ik wel. Maar mijn man vergeet dan ook de helft in dat ...
Haha precies en veel dingen zijn ook cruciaal als het gaat om de baby. Moet zelf ook weer schakelen want met de peuter kon ik ook binnen een kwartier buiten staan, hoppa omkleden, 2 luiers pak billendoek en drinkbeker/snack en gaan. Maar een baby vraagt veel meer voorbereiding, met name die wakkertijden die zo kort zijn waardoor je range qua voeden, verschonen, klaarmaken zo kort is. moet daar echt weer aan wennen

3 maanden geleden

Reactie op Sallyyy

Wij hebben 2 jongens 1 van 17 maand en 1 van 3 maand. Ik ga regelmatig de deur uit met de jongens. Naar de speeltuin iets verderop of naar de kinderboerderij waar wij een abonnement voor hebben. In het begin deed ik er best lang over en liep ik alles na maar inmiddels gaat het allemaal heel relax en kunnen we vanaf uit bed komen, ontbijten, klaarmaken en alles pakken binnen een uur redden. Ik heb de luiertas altijd klaar staan. Wat er die dag uitgaat gaat er einde van de dag gelijk weer in, zo kan ik niet mis grijpen. De voeding voor de baby en eten en drinken voor de dreumes doe ik wel op het moment van weg gaan. Binnenkort moet ik weer werken en mijn man die ziet er best wel tegenop om de zorg van de jongens ‘s morgens vroeg te doen qua tijd, hoelaat moet hij eruit, hoelaat moet ik de jongens wakker maken. Hij moet de jongens voordat hij aan het werk gaat naar de opvang brengen en ik ga om 5.30 de deur uit dus hij is alleen. Ik zei al er komt vanzelf handigheid in ik heb het in het begin ook moeten ervaren. Uiteindelijk zegt hij ook wel komt ook wel goed met 1 is het gelukt dus nu moet het ook wel goedkomen en anders ben ik maar iets later aanwezig.

3 maanden geleden

Reactie op Sallyyy

Superlief je reactie ♥️ Ja het klinkt simpel op papier, het zijn maar een p ...
Hahahah dit herken ik echt heel erg. Maar moet eerlijk zeggen dat ik dit destijds met maar 1 baby ook al lang vond duren voordat je een keertje buiten stond. Dus heb wel vertrouwen dat het straks ook weer wat soepeler gaat.

3 maanden geleden

Vind een uurtje knap hoor! Soms als ik de avond ervoor gedoucht ben en mn h ...
Dit is wel een goeie tip. Het hangt wel af van hoe lang het dutje duurt en of ik niet nog 2x terug moet omdat ze weer wakker is maar het nu doe ik iedereen in haar wakkertijd dus eigenlijk is het als wij al vertrek klaar zijn als zij wakker wordt, dan hoef ik haar alleen nog maar klaar te maken. Thnx!

3 maanden geleden

Wat fijn dat het voor jou nu soepel verloopt! Met ervaring komt ook meer handigheid idd. Als ik thuiskom ben ik vaak zo afgeleid door andere dingen dat ik niet meer denk aan die luiertas tot de volgende keer dat ik m weer nodig heb. Dan vis ik er nog vuile was uit 😂

3 maanden geleden

Reactie op Marriebaby

Ha die eerste alleen met de twee kan superspannend voelen. Ik heb een paar keer de avonden alleen gedaan. Ik plan het dan in ieder geval zo dat onze dreumes niet in bad hoeft die avond. Soms leg ik wat nieuw speelgoed neer en ik wissel de boekjes, dan is ze afgeleid als ik de baby voed. Verder ligt onze baby savonds het liefste in de wipper. Die gebruik ik als ik nog een boekje aan het lezen ben met mn oudste, een spelletje met haar speel, en ik haar vervolgens klaar maak voor bed. Om te voorkomen dat onze oudste erop springt zet ik de wipper nu vaak even in de box :) ik moet alleen opletten dat de baby de boel niet onderpoept want kennelijk is het lekker poepen in de wipstoel (gegarandeerd succes). Als ik de baby verschoon laat ik mn dreumes meehelpen (luier aangeven, luier in de emmer, vieze kleding in de wasmand etc) Mijn eerste avond alleen was overigens wel chaos. De dreumes lag op bed maar begon binnen no time enorm hard te huilen (doet ze zelden), niveautje luchtalarm. Eerst erbij gaan zitten met de baby, dat werkt bij sommigen. Maar dat werd een grote schreeuwpartij van dreumes en baby. Toen dreumes maar op schoot gehouden en bluey gekeken tot ze rustig werd en baby in de wipper die ik met mn voet wipte. Toen werden ze allebei rustig. Dat een paar keer geprobeerd en uiteindelijk viel de dreumes in slaap. Die bleek vervolgens mond-hand-voet ziekte te hebben (arm kind), daarom dus zo hard huilen. Maargoed dat ook weer overleefd!

één maand geleden

Reactie op tinyq

Ik lees allemaal verhalen van superlieve oudere broertjes en zusjes. Helaas ...
Ik dacht misschien tijd voor een (positieve) update. Onze dreumes lijkt inmiddels veel beter gewend aan haar zusje. Ze lijkt totaal niet meer jaloers (komt niet meer aan mn been hangen als ik de baby vast houdt en probeert niet meer ook op mijn schoot te zitten). Ze doet haar zusje ook bijna nooit meer pijn. Alleen einde dag als ze moe is, is het opletten en dan pakt ze voornamelijk wat hardhandig speelgoed of de sokken van haar zusje af (wat ik te handelen vind). Meestal vraagt ze waar haar zusje is en wil ze de hele tijd aaien, voetjes kietelen, kusjes geven en spuugjes weghalen. vandaag was ik alleen met de twee en het was echt gezellig. Hopen dat het zo doorzet! 🤞🏻

één maand geleden

Reactie op tinyq

Ik dacht misschien tijd voor een (positieve) update. Onze dreumes lijkt inm ...
Ooh wat fijn zeg!! Enorme opluchting lijkt me dat. Leuk dat je het nog even met ons deelt ♥️