14 Reacties
4 maanden geleden
Herken het van iemand uit me omgeving
37.2 is gemiddeld niet afwijkend voor een baby!
Maar boven de 37.5 is wat aan de hoge kant. Vanaf 38 is koorts
Als het warm is gaan wij ook niet teveel naar buiten uit voorzorg.
Lekker luchtig kleden! Af en toe tempen, niet tevaak.
Uit de zon blijven en meer kan je niet doen. Bij twijfel huisarts bellen bij vaak een temp boven de 37.5
4 maanden geleden
Mijne zit op ook 37.3 standaard. In de hittegolf van laatst heeft hij bijna de hele dag alleen in z'n luier gezeten. Zelfs een romper zorgde voor overmatig zweten! De regel opvolgen van 1 laagje meer dan jezelf aan doen, werkt bij ons niet. Kijk naar je wat voor jouw kindje werkt. Inderdaad vaak temperaturen. En mocht je je zorgen maken, kan je altijd even de ha bellen!
4 maanden geleden
Reactie op Laura1908
Mijne zit op ook 37.3 standaard. In de hittegolf van laatst heeft hij bijna ...
Die regel werkt inderdaad bij ons ook niet, de arme schat. Wij hebben haar toen ook in alleen luier laten liggen overdag en zijn binnen gebleven.
4 maanden geleden
Reactie op Laura1908
Mijne zit op ook 37.3 standaard. In de hittegolf van laatst heeft hij bijna ...
Precies dit! Ze heeft vaak minder aan dat wij🙈. Fijn deze herkenning.
Merk dat het me soms best onzeker en angstig maakt en dat ik er best veel mee bezig ben op warmere dagen.
4 maanden geleden
Onze jongen had vandaag voor het eerst 37.7. Had hem in een babynestje gelegd met romper, tshirt, broekje, sokken en wollen dekentje om te slapen. Maar tis 25 graden in de woonkamer. Oeps. Nu alles uitgedaan en meneer ligt in z'n rompertje op me te koelen. Ik heb het zelf met 25 graden niet warm dus had niet door dat ik hem te warm gekleed had. 🫣
4 maanden geleden
Ik vind dit ook zo spannend. Ik heb katoenen korte mouw rompers van de hema aangeschaft en een ronddraaiende ventilator (niet de hardste stand) op 4 meter van haar vandaag gezet en haar in de kinderwagen gelegd. Tijdens die warme dagen heeft ze voor het eerst en laatst geslapen in de kinderwagen🤣
4 maanden geleden
Hier ook een baby die het snel warm heeft! Vaak in een romper heeft hij het nog te heet 🤣
4 maanden geleden
Reactie op Amber xo
Volgens mij rond de 8 weken kunnen zelf hun temperatuur reguleren. Maar 8 w ...
Je zou denken (en hopen) vanaf uitgerekende datum. Is iets wat in de hersenen geregeld wordt, dus die ontwikkeling gaat denk ik door in de baarmoeder?? 😅
4 maanden geleden
Reactie op Amber xo
Precies dit! Ze heeft vaak minder aan dat wij🙈. Fijn deze herkenning.
Mer ...
Ik vind het ook lastig hoor! Fijn om inderdaad te lezen dat meer mensen dit probleem hebben. Die warme dagen zijn echt vreselijk. Kan er vantevoren al spanning van krijgen, zeker als ik alleen met hem ben. Hij slaapt ook alleen maar in de draagzak/draagdoek..
4 maanden geleden
Reactie op Laura1908
Ik vind het ook lastig hoor! Fijn om inderdaad te lezen dat meer mensen dit ...
Ik heb nog nooit zo hard gehoopt dat het een koude en natte zomer zou worden 😅