22 Reacties

2 maanden geleden

Over haar slaap heen misschien?

2 maanden geleden

Herkenbaar! Ik loop meestal nog even door het hele huis, zodat ze niet in zo’n bedrukte sfeer in de slaapkamer blijft. Het helpt ook als ik de happy song - imogen heap aanzet en haar na even gewiegd te hebben haar op haar zij te leggen (en wel in de gaten te houden op de babyfoon dat ze niet doorrolt op haar buik)

2 maanden geleden

Hier hetzelfde. Ik leg hem dan vaak op ons bed en geef ik hem liggend nog een paar minuten de borst, dan valt ie meestal wel snel in slaap.

2 maanden geleden

Hier helpt slaap liedjes zingen om.haar rustig te krijgen wij zingen" youre my sunshine " En neusje aaien en op de billen tikken meestal.is ze dan snel in slaap

2 maanden geleden

Hier precies hetzelfde. Niks met m aan de hand tot ie de slaapzak aan krijgt. Bizar toch

2 maanden geleden

Nou precies dit, lijkt of ik mijn eigen verhaal lees. Hier ook een dame van drie maanden oud en protesteert fel als ze rond 19.00uur naar bed moet. Doet dit nu zo'n 3 weken. Zet al grote ogen op als de kamer donker gemaakt wordt, nog grotere ogen als de slaapzak komt en zet t op krijsen als die aangaat en ze in der wieg wordt gelegd. Je kan erbij blijven maar blijft gaan. Ervoor in bad/douche, voeden, boekje lezen, liedjes zingen niks helpt. Zijn er nu achter gekomen dat het toch het beste werkt om haar even te laten gaan. Gaan we elke 5min terug ben je drie uur bezig en blijft ze elke x opnieuw gaan. Laten we der 15min huilen en gaan 1x terug om der goed te leggen opnieuw instoppen gaat ze erna wel slapen. Ook valt ze nu regelmatig al voor de 15min in slaap dus hoeven we niet terug. Kom jje elke 5min bij der bed staan stopt ze direct en gaat ze lachen tot je weer weg gaat, wat een boef 😅. Volgens mij heeft ze het al gewoon heel goed door. Maar toch wordt het onzeker van het gehuil en hoop je dat ze snel lief en gezellig gaan slapen

2 maanden geleden

Hier net zo, maar niet elke avond. Hier gebeurt het vooral als z’n laatste slaapje wordt overgeslagen of te kort is. En het is echt sinds sprong 4 begonnen is, daarvoor helemaal geen last…

2 maanden geleden

Bedankt allemaal voor de reacties, toch fijn om te lezen dat we niet de enige zijn! Ik ga jullie tips uitproberen, hopelijk zit datgene ertussen wat ook voor onze dochter werkt 😊

2 maanden geleden

Reactie op Saartje73

Nou precies dit, lijkt of ik mijn eigen verhaal lees. Hier ook een dame van ...
Boef? gewoon een baby die zich alleen veilig bij jou voelt en geborgenheid nodig heeft..

2 maanden geleden

Hier ook 3 maanden. Heel de tikd vrolijk, laat moe signalen zien, gaan naar bed en dan in de puckababy leggen gaat meneer direct huilen. Ik was niet van het laten huilen, maar merk dat het bij hem soms even nodig is?! Want ik doe speen in en loop weg, ga op de trap zitten en dan loop ik regelmatig even naar binnen om speen in te doen en kus op z'n bolletje te geven en met 10/15 min slaapt hij. Ik hou ondertussen altijd wel de babyfoon met vamera in de gaten. Als hij oververmoeid is en echt gaat krijsen dan doe ik hem in mn draagdoek en dan slaapt hij zo. Eersy hield ik hem vast om te troosten dan was ik veel langer bezig en duurde het veel langer voor hij in slaap viel. Borst weigert hij sinds 2 a 3 weken dus ben helaas nu over op 2x pdag kolven (meer tijd heb ik niet over om fulltime te kolven) en de fles geven anders had ik dat nog kunnen doen maar ja zodra ik maar hem wil aanleggen begint hij al te huilen. Ik zou zeggen blijven proberen. Weet van mijn andere kinderen dat het straks echt geen moeite meer kost om ze zo op bed te leggen, dan is het zo gedaan. Succes mama

2 maanden geleden

Ik persoonlijk zou de adviezen over uithuilen zeker niet opvolgen. Je kindje stopt met huilen omdat hij of helemaal kapot is of omdat hij denkt dat hij verlaten is en toch niemand hem komt helpen. Hier zijn genoeg studies naar gedaan. Misschien vind je kindje de puckababy niet meer fijn of valt ze liever in slaap zonder wiegen en sussen en wil ze gewoon stilletjes worden vastgehouden of een handje op haar buik. Het is gewoon enorm lastig. Ik zie bij onze dochter ook dat de behoefte vaak veranderd.

2 maanden geleden

Reactie op Jessara

Ik persoonlijk zou de adviezen over uithuilen zeker niet opvolgen. Je kindj ...
Precies, in slaap huilen is ook niet iets waar ik voor zou willen gaan. Vanmiddag geprobeerd met liggend in bed voeden zonder de puckababy, helaas ‘schrikt’ ze dan steeds wakker waardoor ze nu tijdens dat dutje hazenslaapjes heeft gedaan. Het is inderdaad precies wat je zegt de behoefte lijkt steeds zo te veranderen. Ik was net ook aan het meelezen op het forum over sprong 4, daar herken ik ook wel dingen.

2 maanden geleden

Reactie op Jessara

Ik persoonlijk zou de adviezen over uithuilen zeker niet opvolgen. Je kindj ...
Ik bedoel ik niet huilen/krijsen meer dat jammeren. Als het echt huilen, huilen is dan gaat hij ook in mijn draagdoek.

2 maanden geleden

Volg

2 maanden geleden

Een aanrader om te lezen: De taal van huilen. Echt een boekje met goede inzichten en ‘och ja momenten’.

2 maanden geleden

Voor het naar bed gaan hier ook niks aan de hand, maar zodra ze in der bedje ligt gaat ze met der benen overstrekken. Het lijkt alsof ze dan ineens krampjes heeft. Maar bij oppakken is het gelijk weer over ..

2 maanden geleden

Het enige wat hier helpt is alleen maar rondjes lopen, dan valt ze uiteindelijk in slaap en kan ik haar wegleggen

2 maanden geleden

Als ik dit lees, is het eerste wat bij mij opkomt, is dat ze het vastliggen niet fijn vindt. Onze dochter is ruim 3 maanden en die leggen wij zonder lakentje, alleen een gewone slaapzak in bed. Ze gaat het hele bed door, maar valt wel in slaap. Soms beweegt ze in haar slaap, maar huilt niet, dus gaan we er niet naartoe, dan uiteindelijk slaapt ze weer verder. Misschien toch proberen los te leggen en paar keer aankijken, misschien leert ze zelf in slaap te komen in combinatie met bewegen. Misschien heeft ze een bepaalde slaaphouding, die ze nu niet kan hebben. Bij ons merken we ook dat ze de laatste week wat moeilijker in slaap valt. Wij zitten er even naast (zonder haar vast te houden of iets, maar wel in het zicht) en dan valt ze in slaap op ten duur (max 10 minuten zitten we er).

2 maanden geleden

Reactie op Jannavv

Voor het naar bed gaan hier ook niks aan de hand, maar zodra ze in der bedj ...
Precies zo bij ons ook met de slaapjes overdag. In bed is het krijsen, als ik hem eruit haal meteen lachen en vrolijk maar met geen mogelijkheid in slaap te krijgen. Tijdens de fles dan wel in slaap vallen 🤦🏼‍♀️

2 maanden geleden

Reactie op daphneschouten450

Precies zo bij ons ook met de slaapjes overdag. In bed is het krijsen, als ...
Nou precies dit inderdaad. Vooral dat lachen ook, super schattig maar wel frustrerend haha