7 Reacties
3 maanden geleden
Wat zielig!! Ik heb die ervaring niet. Dinsdag prikjes en rota gehad en op het betreffende moment wel even hard gehuild maar was snel weer over. Daarna alleen wat verhoging gehad en wat hangerig. Ieder kind reageert anders natuurlijk maar even bellen kan geen kwaad denk ik dan?
3 maanden geleden
Bij twijfel zou ik altijd de dokter bellen! Al is het maar voor je eigen gemoedsrust. Succes en beterschap voor je kleintje!
3 maanden geleden
Mijn oudste had dit ook na de eerste vaccinatie 😔 Echt ontroostbaar... zo zielig. Dus ik snap je helemaal! Het kan erbij horen. Hier duurde het toen een dagje. Hopelijk is je kleintje snel weer de oude 💕
3 maanden geleden
Let wel op het beentje met aanraken, dat kan pijn doen! Ik realiseerde mij dat toen te laat en hield haar precies daar op de plek vd prik veel vast. Zo sneu 🫣 Sterkte!!
3 maanden geleden
Onze oudste had dat ook heel erg. Echt gieren als hij ook maar iets bewoog. Waarschijnlijk doet niet alleen de plek van het prikken pijn, maar krijgen ze ook spierpijn in de benen ervan. Een beetje zoals je het zelf ook wel eens in je arm ervaart. Toen hij eenmaal prikken in zijn armpjes kreeg ging het beter
3 maanden geleden
Wij hebben ook gisterochtend de vaccinaties gehaald en mijn zoontje heeft heel veel geslapen en gehuild gisteren. Tijdens de nachtvoeding merkte ik dat hij weer een beetje z’n zonnige zelf was en nu is hij wel weer vrolijk!
Bij de prikjes is het heel normaal dat je kindje 1-2 dagen uit z’n hum is, als het daarna nog aanhoudt dan wordt aangeraden om de huisarts te bellen. Overigens kan je altijd eerder bellen als je je zorgen maakt! Misschien heeft de doktersassistente nog goede adviezen of kan je dan even langs komen.
Bij het rotavirusvaccin kunnen de bijwerkingen langer aanhouden. Bij de eerste dosis had mijn zoontje echt wel een week last van krampjes, hopelijk is dat nu minder.