7 Reacties

4 maanden geleden

Baby's hebben je zeker nodig en persoonlijk ben ik geen voorstander van laten huilen. Beetje 'kreunen' om in slaap te komen is voor sommige wel fijn. Met 12 weken zal ik beginnen met dutjes in bed en de wakkertijden in de gaten houden, als je op tijd bent vallen ze vaak rustig zelf in slaap. Vanaf deze 3 maanden zal ik persoonlijk dan ook minder gaan wiegen want daar kom je je zelf vaak nog in tegen andeds inderdaad. Maar doe wat goed voelt!

4 maanden geleden

Ik zou persoonlijk nooit kiezen voor laten huilen maar er zijn genoeg moeders die dat op een voor hun prettigr manier doen, dat moet je echt zelf uitvinden. Uit ervaring met mijn eerste kindje weet ik wel dat het allemaal over gaat. We wiegde haar elk slaapje in slaap (en poeh ze was niet makkelijk in slaap fe krijgen hoor), dit hield vanzelf op net als bij ons willen slapen. Ze is nu 2 en slaapt de hele nacht op haar eigen kamer. Ik denk dat her goed is dat je jezelf afvraagt wat je graag wilt en waar je eventueel bang voor bent. Ik wilde absoluut niet laten huilen en vond de gedachte ‘in het ergste geval slaapt ze nog 4 jaar bij mij’ helemaal niet zo erg, ze worden zo snel groot en hebben steeds minder van je nodig. En eerlijk is eerlijk, je kan niks verkeerd doen met lekker veel liefde en veiligheid

4 maanden geleden

In slaap huilen is heel stressvol voor een baby, al worden ze uiteindelijk stil - in dat lijfje is er paniek! Ik zou zeker bij je kindje blijven zodat hij je nabijheid voelt.

4 maanden geleden

Ik zou zo’n kleintje ook niet (in slaap) laten huilen… ze hebben je nodig 🥰

4 maanden geleden

Onze meid is bijna 12 weken en wij wiegen haar ook in slaap, tenzij ze aan de borst in slaap valt. Wat ik nu wel sinds kort doe is het volgende: ik breng haar na haar wakkertijd en slaapsignalen naar bed. Onze routine is: verschonen, inbakeren, white noise, gordijnen dicht en liedje zingen. Normaliter zou ik haar dan oppakken en wiegen. Vaak huilde ze dan ook nog. Nu leg ik haar sinds kort gewoon in haar bedje en blijf ik bij haar. Soms is ze rustig, soms jengelt ze wat. Ik wacht dan rustig af wat ze doet. Het is nog nooit gebeurd dat ze dan zomaar in slaap viel! Zodra ze begint te huilen pak ik haar pas op. Ik loop dan met haar door de kamer en wieg haar. Dan duurt het letterlijk soms maar 2 minuten (en soms 6 en soms 10) voordat ze slaapt! Even max 10 min wiegen kan geen kwaad lijkt mij! Ondanks wat je leest: elk kind is anders en vooral nu ze nog zo klein zijn hebben ze je nodig! Ik ben ook geen voorstander van laten huilen. Ik wieg liever dan dat ik mijn kindje zo zie/hoor. Ik weet zeker dat het met de tijd zal veranderen!

4 maanden geleden

laten huilen met 12 weken lijkt me wel heel extreem 😅 ik kan uit ervaring ook zeggen dat kindjes vanzelf leren om zelf in slaap te vallen, dat is voor al mijn kindjes anders geweest en op een ander moment, wanneer ze dr klaar voor zijn. Voor je het weet zijn ze 3 en sturen ze je na het voorlezen hun bed uit omdat ze willen slapen 🤣

4 maanden geleden

Dank jullie wel voor de reacties 🧡🧡