7 Reacties
4 maanden geleden
Wij gebruiken probiotica van vitakruid voor zijn darmpjes en merken dat hij sinds we dat gebruiken elke dag een poepluier heeft. Durf natuurlijk niet met 100% zekerheid te zeggen dat dat het is.
Als ik zie dat hij moeite heeft doe ik een beetje olie op de thermomter en voorzichtig in en uit in de anus haha.. en er omheen masseren. Pas kwam het er meteen uit, had geen tijd meer om een luier aan te doen 😅
4 maanden geleden
Zolang je borstvoeding geeft is dat normaal zei de arts bij het CB tegen mij. Mijn kleintje had een week niet gepoept (nu overigens wel regelmatiger). Ze zei dat ik pas de HA hoefde te bellen zodra de poep hard/keutelachtig was. Zolang het gewoon zacht is, is er niets aan de hand volgens haar!
4 maanden geleden
Bij borstvoeding mag dit inderdaad. Onze oudste poepte 1x in de maand en dan ook pas nadat ze een klysma kreeg. Sommige baby’s gebruiken borstvoeding zeer efficiënt. De jongetje poept ook zo weinig vind het zelf wel erg vervelend want ze lijkt er wel last van te hebben. Hier in overleg toen met 3 maanden gelijk gestart met fruit en vanaf toen ging het beter
4 maanden geleden
Onze zoon had dit maanden sinds de geboorte. Wij waren soms radeloos en liepen huisarts/CB regelmatig af hiervoor. Dit kon toch niet normaal zijn? Iedereen zei dat het wel eens voorkwam en zolang het geen harde keutels waren als hij dan poepte dat het dan oke was.
Ik kan je vertellen dat onze zoon, achteraf, heel veel last van zijn darmen. Veel krampen, veel huilen, veel onrustig. Hij sliep overdag niet tot nauwelijks maar snachts goed. We hebben alles geprobeerd en zijn na 16 (!!!) weken op eigen houtje overgestapt naar nutrilon omneo (tegen alle afviezen in). Een dag later begon hijj normaal te poepen - dagelijks ook. De krampjes verdwenen als sneeuw voor de zon en slapen overdag ging ook steeds beter.
Als ik je een tip wil meegeven: volg je gevoel ! 10 dagen niet poepen is voor niemand goed.
4 maanden geleden
Onze eerste had ook veel moeite en via recept van de huisarts hebben we toen een poosje lactulose gegeven. Toen hij vast ging eten ging het beter en hadden we het na een poosje niet meer nodig. Maar hij kreeg maar kort bv en dus vooral kv. Bij bv mag er best een poos tussen de ontlasting zitten.